Zenta får fedt/olie i sin tørkost.
Fra : Jonny og Annika

Dato : 27-12-04 20:45

Hej.

Zenta har især her om vinteren meget tør hud, og rigtig grim tør fældene
pels.
Vi har før givet hende spæk i tørkosten, og det hjalp.
Da hun havde hvalpe, spiste hun jo hvalpe foder, og hun havde en rigtig
dejlig blank og blød pels.
Hun har ikke fået hvalpe foder i et stykke tid, og så blev pelsen grim igen.
Vi har givet lidt spæk i hendes tørkost i en uges tid, og nu er hun ved at
blive lidt blød og blank igen.
Hun er ikke en tyk schæfer, så hun kan jo også godt tåle det.
Men er det ikke alligevel lidt underligt???
Måske forbrænder hun maden hurtigt???
Hun er jo snart 3 år, men bliver bare pænere i pelsen af at få hvalpe foder,
istedet for at få protein forgiftning, er det ikke underligt???
Er der nogen som har oplevet dette selv.?
Og hvilket fedt/olie er bedst at give... fiskeolie, madolie, spæk eller ???

Håber at nogen af jer har et bud på, hvad vi skal tænke om vores underlige
og vidunderlige dejlige hund, hi hi.

Hilsen Annika og Zenta.
Annika og Jonny Holm

Fra : bodil clausen

Dato : 27-12-04 21:27

"Jonny og Annika" <jones-annika@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber at nogen af jer har et bud på, hvad vi skal tænke om vores
> underlige og vidunderlige dejlige hund, hi hi.

Hvilket foder bruger i?

Fra : Jonny og Annika

Dato : 27-12-04 21:54

Vi bruger Olivers, og det vil vi blive ved med, da det er det eneste hun vil
spise.

Annika og Jonny Holm

Fra : bodil clausen

Dato : 27-12-04 22:55

> Vi bruger Olivers, og det vil vi blive ved med, da det er det eneste hun
> vil spise.

Fint tilsæt lakseolie det er godt

Fra : Jonny og Annika

Dato : 28-12-04 08:35

Hej med dig.

Er lakseolie bedre end andet olie ??
Og kan man købe det i supermarkedet??, jeg har nemlig aldrig hørt om det
før.

hilsen Annika

Fra : Jimmy

Dato : 28-12-04 09:09

"Jonny og Annika" <jones-annika@get2net.dk> wrote in message
> Hej med dig.
>
> Er lakseolie bedre end andet olie ??

Det har jeg hørt det er. Der er en del flere essentielle fedtsyrer i, f.eks.
Omega-3.

> Og kan man købe det i supermarkedet??

Man kan få det i MaxiZoo.

Mvh
Jimmy

Fra : bodil clausen

Dato : 28-12-04 09:33

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> "Jonny og Annika" <jones-annika@get2net.dk> wrote in message

> Det har jeg hørt det er. Der er en del flere essentielle fedtsyrer i,
> [...]
Eller fra Olivers

Bodil

Fra : Hans B.

Dato : 28-12-04 09:38

Victor får en fiskeoliekapsel hver morgen. Han tror det er slik. Han havde
tendens til skæl, men efter 14 dage var de væk og han pels er fin og flot.
Han er en cairn, så jeg ville nok give en schæfer 2. Jeg køber bare de
billigste i supermarkedet eller matas.

Hans

Fra : Pwh

Dato : 28-12-04 11:20

Jonny og Annika wrote:
> Hej med dig.
>
> Er lakseolie bedre end andet olie ??
> Og kan man købe det i supermarkedet??, jeg har nemlig aldrig hørt om
> det før.
>
> hilsen Annika

Olivers har det selv, gå ind under Dog accessories, der har de noget der
hedder Omega 3 Boost som skulle værer af lakseolie.

/Jens

Fra : Jonny og Annika

Dato : 28-12-04 14:11

OK. Så er vi ikke helt alene i verden med det problem, dejligt at vide.
Tak til jer alle for gode svar.
Så tror jeg at vi vil tage i supermarkedet og købe fiskeoliekapsler, og
afprøve det.

Hilsen Annika og Zenta.

P.S Gismo er nu 15 uger og vejede for en uge siden 19 kg, han har allerede
større poter end Zenta" kæmpe griner"......

Annika og Jonny Holm