Hvor kan man træne Golden Retriever i Aalb~
Fra : Allan

Dato : 23-12-04 12:19

Hej

Ved I hvor man træne med Golden Retriever i Aalborg/Nr. Sundby?
Selvfølgelig kan man i en almindelig klub, men jeg fisker efter en race-klub
udelukkende for Golden Retrievers (lidt ligesom at schæfer-ejerne kan træne
med deres hunde i Kreds 16 i Aalborg).

Jeg har søgt, men kan ikke rigtigt finde noget, så nu prøver jeg her.
Hvis I kan vedlægge et link til en evt. hjemmeside vil det bare være super.

Tak for hjælpen,

/Allan

Fra : Clas Lau

Dato : 23-12-04 13:17

Hejsa Allan.

Jeg kender ikke nogle specifikke Golden klubber, men Golden er jo underlagt
specialforbundet DRK (Dansk Retriever Klub).

Først et par links:

Dansk Retriever Klub - Den officielle hjemmeside for DRK.
www.dansk-retriever-klub.dk

Retrieverne.dk - en uafhængig hjemmeside som tilgodeser vores fem
retrieverracer.
http://www.retrieverne.dk/

Din regions hjemmeside - den DRK region som repræsenterer nordjylland.
http://www.drk-nordjylland.dk/index.htm

Apporterende goldens - en hjemmeside som beskæftiger sig med jagttræning af
Goldens.
http://www.apporterendegoldens.dk/

Du skal jo også tænke på at Golden R. er en "rendyrket" jagthund. Nok kan
der være mere eller mindre jagtblod i hunden, men dens oprindelse kommer fra
jagten. Derfor vil meget specifikt Golden træning være enten jagttræning
eller det vi kalder markprøve træning. Sidste nævnte er "kunstige" prøver
som skal ligne jagt. Det er intet krav at man har interesse for selv at gå
på jagt eller på sin vis har jagttegn.

Jeg er selv aktiv i netop denne region med mine to Chesapeakes. Så jeg håber
at se dig enten til træning eller nogle af de andre arrangementer du vil
finde i vores klub.

God fornøjelse med din jagthund.

-Clas-

Fra : Allan

Dato : 25-12-04 13:29

Hej igen

Det her er jo perfekt. Så kan jeg kigge forbi og se, hvordan træningen
foregår.
Tak for hjælpen.

/Allan

Fra : Christian B. Andrese~