Nytår
Fra : The MANN

Dato : 20-12-04 19:50

Hejsa NG

Vores hund (labrador) er her de sidste år bleven bange for nytårs fyrværkeri
, den er 11 år og vejer ca 35 kg.

er der noget vi kan give den til at berolige den ?

God Jul

The (jule)MANN

Fra : Søren Andersen

Dato : 20-12-04 20:04

Hejsa
Prøv denne link : www.auritus.dk

Mvh
Anita

Fra : The MANN

Dato : 21-12-04 17:53

"Søren Andersen" <roadrunner@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa
> Prøv denne link : www.auritus.dk
>
> Mvh
> Anita

Hmmmmm

Nu er det kun 11:36 min,sec af fyrværkeri på den cd
Vi har nok til et par timer !! ikke så stort som i kolding mennn

men tak for linket og god jul

The MANN

Fra : fam. Ager

Dato : 20-12-04 22:03

"The MANN" <Hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fyrværkeri , den er 11 år og vejer ca 35 kg.
>
> er der noget vi kan give den til at berolige den ?

---------------------------

Naturmidlet baldrian, virker beroligende, har selv brugt det i samme
situation med god effekt, sørg for at give i børnedosis, og i god tid inden
løjerne starter.
apoteket og sikkert også velassorterede supermarkeder fører det.
det ovennævnte autorius , er vel for sent at begynde på nu?, men nok en god
ide, til næste års mareridt!!

mvh.marie

Fra : The MANN

Dato : 21-12-04 17:54

> [...]
> apoteket og sikkert også velassorterede supermarkeder fører det.
> det ovennævnte autorius , er vel for sent at begynde på nu?, men nok en

Har før prøvet baldrian på hunden og kunne ikke mærke forskel

The MANN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-12-04 08:53

"The MANN" <Hamann29@hotmail.com> wrote in message
> [...]
fyrværkeri
> , den er 11 år og vejer ca 35 kg.
>
> er der noget vi kan give den til at berolige den ?

Vores flat får stesolid. Fordelen ved stesolider frem for bedøvende midler
som plagacid er at hunden sanser og bevægelighed er normal så hunden bliver
ikke yderligere bange fordi den ikke kan gå ordentligt.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : The MANN

Dato : 21-12-04 17:56

> [...]
> the questioners the question they've been questioning.
> -- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001

Har købt plegicil hos dyrlægen så må vi se om det virker !!

The MANN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-12-04 11:09

"The MANN" <Hamann29@hotmail.com> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Har købt plegicil hos dyrlægen så må vi se om det virker !!

Det virkede ikke optimalt på vores 1. år, men det må jo være forskelligt
siden de ordinerer det.

--
mvh/rg. Christian

God jul og godt nytår !!

Fra : Tina Christiansen

Dato : 21-12-04 19:42

Vores hund (labrador) er her de sidste år bleven bange for nytårs fyrværkeri
> , den er 11 år og vejer ca 35 kg.
>
> er der noget vi kan give den til at berolige den ?

Hej!

Vores hund Andy har også vældige problemer med nytåret og alle bragene. Rent
faktisk kan et brag sætte et mildt epilleptisk anfald igang. I november
begyndte vi dog en behandling i samarbejde med dyrlægen. Andy, som er en
hvid schæfer, får 2 piller 2 gange dagligt af et præperat der hedder
Clomicalm, som er et angst dæmpende middel. Dette middel gives sammen med
"adfærds terapi" med den tidligere nævnte CD. Jeg kan kun sige at DET
VIRKER. Vi har øvet med CD'en 2 gange daglig i forskellig intervaller alt
efter hans reaktion. Idag reagere han på nytårsbrag - han rejser sig og
kigger, hvor han før i tiden begyndte at ryste ukontrolleret i 10 minutter
hvor man ikke kunne komme i kontakt med ham. Han fik dårlig mave af stress
og tabte sig meget i perioden hvor dette stod på.

Denne behandling kan virkelig anbefales. Hunden er ikke synligt påvirket af
produktet og har stadig lyst til at lege og gå ture. Behandlingen med
Clomicalm skal begynde meget tidligt, da der går omkring 3-4 uger før
virkningen indtræder. Præparatet gives kun sammen med adfærdsterapi. Det er
en forholdsvis dyr behandling - vi gav omkring 700 kr bare for medicinen,
dertil kom konsulationen.

Ikke mere om det !Vi er glade for behandlingen og kan virkelig se hvad det
har gjort for Andy. Hvor vi før havde en stresset og bange hund, har vi idag
en hund der ikke stresser over bragene og ikke er nær så bange som før.

Håber du kan bruge det til noget - selv om det ikke kan blive i år, så er
det jo noget du kan tage til efterretning og måske se på til næste år.

Glædelig Jul

Tina og hundene