Ny familie til vores hund?
Fra : BearNice

Dato : 17-12-04 14:59

Hej NG

Vi vurderer at finde et nyt godt hjem til vores hund, da vi ikke har
overskud i familien til at passe den som vi skal.

Er der nogle steder man kan henvende sig, hvis man vil have hjælp med
dette. F.eks. være sikker på, at den nye familie/ejer man finder frem
til, vil kunne passe hunden og give den den kærlighed som den har brug
for.

Mvh. Bjørnar

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-12-04 15:33

"BearNice" <bearnice@.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Vi vurderer at finde et nyt godt hjem til vores hund, da vi ikke har
> overskud i familien til at passe den som vi skal.

respekt for selverkendelse

> [...]
> dette. F.eks. være sikker på, at den nye familie/ejer man finder frem
> til, vil kunne passe hunden og give den den kærlighed som den har brug

kan godt følge din tankegang og betænkeligheder....har selv været turen
igennem i forbindelse med emigration for mange år siden.

Men uanset hvad du gør kan du aldrig få nogen garantier for at din hund får
det godt resten af den liv. man kan tjekke folk i h.....og r...., men man
kan jo aldrig vide.........højest tro. Det jeg gjorde dengang, var at vi
annoncerede hunden til gratis afhentning af mennesker som vi fandt kunne
give vores hund det liv vi mente den skulle have. og blandt de mennesker der
hendvendte sig valgte vi nogle mennesker som vi mente havde en holdning til
hunde som lå tæt på vores egen, og som i øvrigt var nogle mennesker "som vi
gerne ville tilbringe tid samme med" (hvis du forstår hvad jeg mener) Det
var IKKE de mennesker der havde den største have, eller boede tættest på en
skov.

Som den sidste betingelse skulle de så underskrive en erklæring om at de
IKKE måtte afhænde/aflive hunden uden at kontakte os først.

Hunden fik et godt, liv, men efter 2 år ringede konen go fortalte at de
skulle skilles og ingen af dem kunne have hunde. Vi boede i England og hvis
vi skulle have den, betød det dengang ½ års karantæne. Vi skønede at vi
ville være fremmede for hunden, så det ville egentlig svare til 2 skift, og
det ville vi ikke byde hunden.

Det lykkedes os dog at finde en 3. familie til hunden, hvor den levede til
sin død i en høj alder, men betingelsen var den samme. ingen
afhændelse/aflivning uden vores accept. på den måde havde vi dog en smule
"snor" i hvad hunden blev udsat for.

men garanti kan man aldrig få.

Peter

Fra : ST

Dato : 18-12-04 22:11

"BearNice" <bearnice@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette. F.eks. være sikker på, at den nye familie/ejer man finder frem
> til, vil kunne passe hunden og give den den kærlighed som den har brug

Tja, hvem vurderede jer da I fik jeres hund? For nogle mennesker ændrer
situationen sig både for hunde og børn.
Jeg har heldigvis ikke måttet afgive en hund, men har prøvet situationen med
heste. Det nytter ikke at give "bindende tilsagn".
Det er meget vigtigt at I fortæller om de problemer I har med jeres hund, så
kan den evt. nye ejer tage højde for om de kan forhindre lignene
situationer - det gjorde vi.

Til gengæld kan jeg fortælle dig, at nogle familier som os, der overtager
andres hunde, har meget attention på at hunden skal have det godt. Og godt
er klar over at der kan være tale om problemer. Du fortæller ikke om racen,
men vi har gennem årene overtaget en rottweilertæve på 8 mdr. og for et år
siden en D/S gårdhund, der da var 1 år gammel. Han hygger sig lige nu på
mine fødder, så jeg sender lige en hilsen fra Buller (som i begyndelsen var
lidt af en problemhund).

Fra : fam. Ager

Dato : 18-12-04 22:31

"ST" <sthrems@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige nu på mine fødder, så jeg sender lige en hilsen fra Buller (som i
> begyndelsen var lidt af en problemhund).

Helt sikkert er der nogle der tager det alvorligt med sådan en
omplaceringshund!
MEN der er altså også mange, der ikke tænker sig om, og bare vil have en
billig hund, og det er forfærdeligt sørgeligt for hunden, hvis de ikke evner
at leve op til det!
jeg har også overtaget en del hunde igennem årene, af forskellige årsager,og
har haft god succes med dem, på nær en, som var ødelagt. (en skt.Bernhard
der havde været lænkehund siden hvalp, og mentalt ødelagt.)

Mit råd er at tale med evt. interesserede, besøge dem, få dem på besøg, ofte
kan man lure, om det er mennesker man har tillid til, selv om det ikke er en
garanti..'
og så som tidligere nævnt, fortælle de nye ejere alt hvad man kan komme på,
om hunden, sjove ting den har lært, unoder, dårlige som gode vaner, alt hvad
der måtte være, det er så vigtigt for at hunden hurtigt kan falde til i nye
omgivelser!.

held og lykke med projektet!

mvh. marie