pas på batterier i fjernbetjening
Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 16-12-04 18:23

Dette er historien om en nysgerrig unghund, der kedede sig lidt og fandt en
fjernbetjening at tygge i - ejeren var i køkkenet og troede hunden gumlede
på et kødben indtil der lød et skrig og ejeren så hunden hoppe 1/2 meter i
luften ......... gode råd var dyre - hvad var der sket? elektrisk stød? en
splint fra fjernbetjeningen, der havde sat sig fast i en tand? for det
utænkelige, at hunden havde bidt i batteriet faldt ikke ejeren ind før disse
blev undersøgt og der fandtes et hul i eet af batterierne ............ og
syren var kommen ind i denne unghunds mund ..............

Ikke engang dyrlægen havde tidligere set en hund brændt af et batterie fra
en fjernbetjening, - og ja det er min hund og jeg har det ad pommeren til
fordi jeg ikke gemte fjernbetjeningen bedre ............. aldrig i de mange
år jeg har haft hund er der en, der har bidt i et batteri og fået brændt
munden og lidt af tungen .......... min unghund blev bedøvet så vi kunne se
hvor han var bleven brændt og heldigvis var der ikke noget at se længere end
til drøvelen ..................... jeg kan kun give det råd: pas godt på
fjernbetjening eller hvor der nu sidder disse 1.5 v batterier i, da de
åbenbart kan gøre mere skade end man regner med ......... jeg anser ikke
migselv for at være en uansvarlig hundeejer, dette var et meget uheldigt
uheld, og jeg har det som sagt meget dårligt med det - hunden vil komme sig
i løbet af 8-10 dage iflg. dyrlægen - og jeg har fået smertestillende og
antibiotica med hjem til ham...............

Forhåbentlig er han klar til at fejre sin 1 års fødselsdag i morgen med sin
kuldsøster, der har været enestående mod broderen -

Pia

Fra : fam. Ager

Dato : 16-12-04 19:09

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sin
> kuldsøster, der har været enestående mod broderen -

--------------------------

UHA, for en grim en!
der kan hurtigt ske noget man ikke lige kan forudse, også selv om man er en
"gammel rotte i faget" !!
- glad for at det gik godt!
mvh, marie

Fra : Pwh

Dato : 16-12-04 19:53

Pia Palmblad Wright wrote:
> [...]
> der fandtes et hul i eet af batterierne ............ og syren var
> kommen ind i denne unghunds mund ..............

Uhyggelig historie, jeg anede ikke at batterier var så farlige.
Jeg fjerner nu altid fjernbetjeningerne fordi begge mine dumme hunde
på et eller andet tidspunkt har skullet prøve at gumle i dem.
Jeg husker stadig Tyson da han som lille hvalpe tyggede i fjernbetjeningen
til fjernsynet, jeg kunne ikke forstå hvorfor han kom fisende fuldstændigt overgearet
ned til mig en morgen. De viste sig at han var kommet til at tænde for fjensynet da han
bed i fjernbetjening og derfor havde fået sig et chock, det kurerede hans lyst i fremtiden

Godt du kommer med sådan en advarsel, jeg vil værer ekstra påpasselig i fremtiden,
Angel er stadig ikke kommet over "tygge i forbudte ting" alderen

/Jens

Fra : Ove Kristensen

Dato : 17-12-04 09:36

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjensynet da han
> bed i fjernbetjening og derfor havde fået sig et chock, det kurerede hans

Hej Jens !
Det er sjovt du skriver det, for da mine børn var små og de tog
fjernbetjeningen, så havde jeg sat en pæn kraftig lyd på fjernsynet, og når
så de trykkede, så tændte jeg fjernsynet, og de blev forskrækkede og gjorde
det aldrig mere

Med venlig hilsen og god jul
fra
OveK.

Fra : Pwh

Dato : 17-12-04 10:05

> [...]
> fjernbetjeningen, så havde jeg sat en pæn kraftig lyd på fjernsynet,
> og når så de trykkede, så tændte jeg fjernsynet, og de blev

Og siden den dag har de ikke turdet se fjernsyn overhovedet )

/Jens

Fra : Ove Kristensen

Dato : 17-12-04 22:14

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og siden den dag har de ikke turdet se fjernsyn overhovedet )

*LOL*