aflivning af hvalpe
Fra : simon leth jensen

Dato : 16-12-04 16:13

Hej med jer

En lille historie fra det virkelige liv:
En mand havde fået hvalpe ejede en dalmintiner og da de hvalpe blev født var
de jo hvide og så aflivede han dem for de havde ingen sorte pletter!!!!
Sætter man sig så ind i hvad race man har og avler på den? NEJ
Er det ikke grotesk?

Til dem der ikke kender til racen kan jeg oplyse at hvalpene bliver født
hvide og får pletter senere.

God jul.
Tina

Fra : Winther

Dato : 16-12-04 16:42

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
var
> de jo hvide og så aflivede han dem for de havde ingen sorte pletter!!!!

Garanteret en vandrehistorie.

Winther

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 16-12-04 20:22

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Garanteret en vandrehistorie.

Det må man da håbe, men der er desværre ikke grænser for hvad folk kan finde
på i hunde-verdenen... Specielt når det gælder avl og opdræt!

--
Rinnie Ilsøe
Litter planned Summer 2005

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-04 08:53

"Winther" <nobody@home.dk> wrote in message

> "simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> var
>

> Garanteret en vandrehistorie.

Det tror jeg også.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Heidi Jensen

Dato : 17-12-04 18:01

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> var
>

> Garanteret en vandrehistorie.

Faktisk er denne historie sand, en god ven, som er alround DKK hundedommer
fortalte os det - han synes nemlig at det var ret grotesk, da manden der
aflivede hvalpene, også er uddannet dommer indenfor flere racer! Han griner
selv af det - det var jo hans første kuld!

Det er godt nok maaaange år siden, og så er historien blevet en
vandrehistorie, og folk tror jo i dag, at det skete i går..... Hvilket gør
det endnu værer.... Man havde jo ikke de samme hjælpe midler den gang, som
vi har i dag!

Heidi

Fra : Winther

Dato : 17-12-04 20:33

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
griner
> selv af det - det var jo hans første kuld!

Jo, det lyder bestemt som en vandrehistorie. En anden historie som så er
sand om aflivning er aftalen om, hvor mange hvalpe en GD må have...

Vh. Winther

Fra : Heidi Jensen

Dato : 17-12-04 21:36

> [...]
>>
> Jo, det lyder bestemt som en vandrehistorie. En anden historie som så er
> sand om aflivning er aftalen om, hvor mange hvalpe en GD må have...

6 i følge GD klubben
8 GD klubben i sverige
Og x antal du ønsker kun i DKK

Jeg kan efter at ha' oplevet en GD mor, godt forstå reglen på de 6...... Det
lyder vildt, synes jeg også i starten, men man skal opleve en GD med flere
hvalpe, og man kan forstå det.......

Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 00:04

Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse news:41c34312$0$208

> [...]
Det
> lyder vildt, synes jeg også i starten, men man skal opleve en GD med flere

Jeg kan ikke forstå reglen med de 6 hvalpe. Er faktisk meget imod den...
Assi kommer ud af en flok på 8 hvalpe og hendes mor klarede opgaven rigtig
flot, så det havde imo været synd, at skulle aflive 2 af hvalpene.

Er det ikke dig, der selv har overtaget en ung GD, der havde fået hvalpe alt
for tidligt ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Heidi Jensen

Dato : 20-12-04 00:40

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det
>
> Jeg kan ikke forstå reglen med de 6 hvalpe. Er faktisk meget imod den...

Ja det er de fleste, men der er ligesom en grund til de har reglen! I
Sverige må de beholde 8, hvorfor de ikke er enige ved jeg ikke! Jeg synes jo
også selv til at starte med, at det var vildt grotesk at have sådan en
regel - men jeg må da indrømme at ha' ombestemt mig! Så må I tryne mig så
meget I vil :0) Jeg kan ta' det...... :0)

> Assi kommer ud af en flok på 8 hvalpe og hendes mor klarede opgaven rigtig
> flot, så det havde imo været synd, at skulle aflive 2 af hvalpene.

Ja og mange andre GD'er kommer fra størrer kuld! 8 er også rimeligt, men
absolut heller ikke mere! Nogle klarer det fint, hvor i mod andre knap så
godt, og det er nok størstedelen! Hunden fortæller dig jo ikke om, det er
passende eller ej!

> Er det ikke dig, der selv har overtaget en ung GD, der havde fået hvalpe
> alt
> for tidligt ?

Jo, det er det! Tæven har været knap 1,5 år gammel, da denne sindsyge
Hundehandler parede hende og lod hende have 11 hvalpe! Alle hvalpe
døde............. heldigvis! Dette har gjort at tæven ser ganske forfærdelig
ud, og hun først nu begynder at skifte fra hvalpe til voksen pels! Disse
hvalpe hvidste jeg jo intet om, men kunne nok se, at et eller andet var der
i hvertfald sket, og tog til dyrlægen for at få det bekræftet! Sælger vil
ikke indrømme overfor mig, at hun hvidste besked om hvalpene - men det har
jeg fået opsnuset mig til via andre.... Derfor har der været en kæmpe
påstyr, og jeg har haft kontakt til al slags mennesker og foreninger og ja,
jeg kan jo ikke gøre mere, andet end at tage mig kærligt af hunden og give
hende et godt og fast og stabilt hjem! Hvis det stod til sælger, ville hun
pare hende til sommer, men i følge dyrlægen er det totalt ansvarsløst, og
det får hun heller ikke lov til, så nemt er det!

Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 13:17

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse news:41c61137$0$208

> [...]
> regel - men jeg må da indrømme at ha' ombestemt mig! Så må I tryne mig så
> meget I vil :0) Jeg kan ta' det...... :0)

Nu får andre ( især større ) hunderacer jo også tit flere end 6 hvalpe og
der er svjv ikke sådan en regel i specialklubberne for f.eks. Labrador,
Schæfere osv. ?
Har ikke tænkt mig, at tryne dig, vi er skam bare uenige.

> [...]
> pare hende til sommer, men i følge dyrlægen er det totalt ansvarsløst, og
> det får hun heller ikke lov til, så nemt er det!

Dejligt at du fik reddet den hund fra sælger. Det er synd, at der stadig
findes så mange hunde derude, der ikke behandles ordenligt.

Hvordan går det med hendes piveri ? Er det blevet mindre ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Heidi Jensen

Dato : 20-12-04 15:09

> jo
>
> Nu får andre ( især større ) hunderacer jo også tit flere end 6 hvalpe og
> der er svjv ikke sådan en regel i specialklubberne for f.eks. Labrador,
> Schæfere osv. ?

Det er da også mindre racer! Blot husk på, at reglen ikke kun er lavet for
sjov!

> Har ikke tænkt mig, at tryne dig, vi er skam bare uenige.

Det var nu heller ikke lige dig jeg tænkte på, men der er jo nogle stykker
herinde, som nok kunne finde på det! :0)

> [...]
>
> Dejligt at du fik reddet den hund fra sælger. Det er synd, at der stadig
> findes så mange hunde derude, der ikke behandles ordenligt.

Det må man sige! Og ja, man kan ikke rede hele verdenen, og skal ikke støtte
sådanne personer - men man kan da starte et sted! :0)

> Hvordan går det med hendes piveri ? Er det blevet mindre ?

Ja om natten, ikke om dagen! Jeg træner så meget med hende jeg nu kan i min
situation, men det er jo bare sådan noget: læg dig, gi' pote, sit, stå osv.
Men det hjælper nu ikke på piveriet! Vi har altid haft hundene med i seng,
men bliver nød til at vænne dem fra det - Minnie her, har så ikke sovet i
sengen siden hun kom til os! Så det undrede mig faktisk at det var hende der
pev, og ikke den anden, som ellers har det bedst på skød! Men hun virker til
at være glad og tilfreds, så hvorfor hun piver- ved jeg ikke! Det gør heller
intet, så længe vi bare får vores nattesøvn!

Heidi

p.s. Jeg sætter lige et billede ind af hende på binaer, som vi tog dagen
efter hun var kommet! Jeg har ikke lige fået taget nogle nye, men skal nok
få det gjort i en fart, så du/I kan se, hvilken forskel der er sket på den
korte tid hun har boet her!

Fra : Heidi Jensen

Dato : 20-12-04 15:17

> [...]
> få det gjort i en fart, så du/I kan se, hvilken forskel der er sket på den

Nårh det vil den ikke! Men jeg kan sende dig et via mail, hvid du vil se!

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 15:25

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse news:41c6dd0e$0$151

> Det er da også mindre racer! Blot husk på, at reglen ikke kun er lavet for
> sjov!

Ja, racerne er mindre, men får også tit mange hvalpe...

> [...]
heller
> intet, så længe vi bare får vores nattesøvn!

Kan det tænkes at hun "snakker" meget, ligesom schæferen tit gør ?
Assi snakker højlydt, når hun leger og hun gaber også temmelig højlydt, når
hun lige har sovet. Hun piver dog ikke. Hun pev lidt de første nætter vi
havde hende, men hun sover gerne sammen med et af børnene, så føler hun sig
jo ikke helt alene om natten.

> [...]
> få det gjort i en fart, så du/I kan se, hvilken forskel der er sket på den

Ja, du må gerne sende billederne. Kunne heller ikke finde dem i binaer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 17:23

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse news:41c6e15b$0

> Ja, du må gerne sende billederne. Kunne heller ikke finde dem i binaer.

Takker for billederne.
Ja, hun så jo ikke helt køn ud. Skyldes de bare pletter i pelsen, at hun har
haft hvalpe ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Heidi Jensen

Dato : 20-12-04 21:40

> Takker for billederne.
> Ja, hun så jo ikke helt køn ud. Skyldes de bare pletter i pelsen, at hun
> har
> haft hvalpe ?

Nej, og så skal du tænke på, at billeder skjuler meget! Hun havde en
frygtelig masse ar, evt. efter hvalpe eller slåskampe, de er ved at være væk
alle ved hjælp at ekstra B vitamin. Men ellers var hun meget tyndpelset og
brun! Nu har hun fået lidt mere pels og er faktisk sort hvor hun skal være
det, der mangler dog lidt på halsen! Men det skal nok komme, hun er
tydeligvis meget kønnere nu end der!

Heidi

Fra : Estrid Heldager

Dato : 20-12-04 17:57

> [...]
gør
> det endnu værer.... Man havde jo ikke de samme hjælpe midler den gang, som

En tilsvarende historie der dog efter sigende skulle have nogle år på
bagen.

En opdrætter have skaffet en drægtig toptæve fra England af en dengang ikke
så kendt farve i DK, samtidig med den forventede fødsel skulle hun udstille
en anden hund ,men en dyrlæge havde lovet at passe tæven og assistere ved
fødslen, så hun drog glad afsted for at komme hjem til meddelelsen: Alle
hvalpene var sorte så jeg aflivede kuldet med det samme. Moderen var grå /
sølv og det ville hvalpene også været blevet efter hvalpepelsen var
skiftet..

Estrid

Fra : x Vuf x

Dato : 21-12-04 01:11

On Fri, 17 Dec 2004 18:01:26 +0100, "Heidi Jensen" wrote:
>"Winther" <nobody@home.dk> skrev...

Ikke nødvendigvis!

> [...]
>hvalpene, også er uddannet dommer indenfor flere racer!
>Han griner selv af det - det var jo hans første kuld!

Jamen det var da også ihhh så morsomt!

> [...]
>skete i går... Hvilket gør det endnu værre... Man havde
>jo ikke de samme hjælpe midler den gang, som vi har i dag

Hvilke "hjælpemidler" er det lige, du taler om?
Bøger eller andet om dalmatinere?
Bøger eller andet om genetik?

--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Fra : Jimmy

Dato : 17-12-04 09:16

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> wrote in message
> Hej med jer
>
> En lille historie fra det virkelige liv:

Kilde?

/Jimmy

Fra : Morten Holst

Dato : 19-12-04 02:12

Hvad sker der da hvis en GD har flere hvalpe?

Morten Holst

Fra : Heidi Jensen

Dato : 19-12-04 10:34

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad sker der da hvis en GD har flere hvalpe?

Så skal de i følge GD klubberne aflives... Sådan er det også med "fejl
farver", de skal også aflives" Men som jeg siger, så kan man godt se
fornuften i, at en GD tæve kun må beholde 6 af de f.eks. 9 hvalpe, når man
har set en GD med så mange hvalpe!

Heidi