Mine planter dør
Fra : Peter Skov

Dato : 29-01-05 17:27

Jeg har et lille akvarium "120 L", mit store problem er at jeg ikke kan
holde liv i mine planter, det første der sker er at der kommer små huller i
bladene derefter mister de farve for senere at gå i opløsning.
Jeg skifter regelmæssigt vand!!
Hvis nogen kan hjælpe mig med det problem vil jeg blive glad.
Mvh Peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-01-05 17:46

Peter Skov wrote:
> [...]
> Jeg skifter regelmæssigt vand!!
> Hvis nogen kan hjælpe mig med det problem vil jeg blive glad.

Nogle få oplysninger af interesse kunne eks. være om:
planter type
Snegle
fisk type
rør type, antal, alder og W
lysperiode
gødning type
filter
gennemluftning
vandskifte terminer
bedre beskrivelse af skader på planter - eks er hullerne sorte i kanten,
bladenes farveændring, hvordan opløses de (fra ribber, fra huller)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 30-01-05 14:31

"Peter Skov" <pete@skov.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skifter regelmæssigt vand!!
> Hvis nogen kan hjælpe mig med det problem vil jeg blive glad.

Hej Peter

Jeg har ikke nogen speciel viden inden for området, og er ren amatør
akvarist. Så tag mit forslag derefter.

Havde længe fuldstændig samme problem (lyder det til) som dig. Derfor
stoppede jeg så med at have planteakvarier, og holdte Chiklider.

Men for et halvt år siden fik jeg så lyst til at prøve igen. I starten samme
problem, men så smed jeg et stort søm i bassinet der kunne ligge og ruste
der, så kom der faktisk gang i skidtet. Måske bare et tilfælde, senere købte
jeg så nye rør, og det kan altså også varmt anbefales. Der skulle ikke være
noget problematisk i det med sømmet, så det er gangske harmløst at prøve,
ved ikke om det var det der gjorde det hos mig, men prøv det.

Mvh. Brian