Discus, nervøse i starten ?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-01-05 18:55

Hej,

har lige hentet to discus, blue snakeskin på 6-7cm.

Efter de kom i akvariet går det lidt forsigtigt over bagved.
Den ene startede med at gemme sig under en trætod, men er kommer frem og
står ovre bagved sammen med den anden.

Er det bare nervøse pga ændringerne i deres liv ?

De har været i et par timer nu.

mvh

Thomas Jensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-01-05 20:04

> Er det bare nervøse pga ændringerne i deres liv ?
>
> De har været i et par timer nu.

næææh nu er de begyndt at komme frem mod frontglasset og de er ikke så mørke
mere.

Var lige nervøs et øjeblik :)

mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 28-01-05 14:06

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Efter de kom i akvariet går det lidt forsigtigt over bagved.
> Den ene startede med at gemme sig under en trætod, men er kommer frem og
> står ovre bagved sammen med den anden.

Tillykke med dem.

> Er det bare nervøse pga ændringerne i deres liv ?

Discus er en special fisk. Det vil du også komme til at i fremtiden. Er der
gemmesteder bruger de dem.
i Narturen står de meget ved flodbrinken og gemmer sig bag røder.
Jeg har selv 6 stk. Det er lidt op og ned hvor meget jeg ser dem. da der er
mange gode gemmesteder i mit akvarie. Men sjovt nok så kan de nogle gange
flygte ind bagved når jeg går hen til akvariet. for måske 15 min sener blive
håndfodret.

Mvh. Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-01-05 17:58

> [...]
> mange gode gemmesteder i mit akvarie. Men sjovt nok så kan de nogle gange
> flygte ind bagved når jeg går hen til akvariet. for måske 15 min sener

ja de virker lidt sjove.
Så gommer de sig, hvis jeg så sætter mig foran akavriet, kan de godt titte
frem

Jeg har afdækket lidt af armaturet med noget sort væv, så der slipper ikke
så meget lys igennem i den ene ende.
Kan være de ikke kan lide lyset
Jeg var forbi forhandleren idag, han sagde at det kunne tage op til en uge
inden de var "sig selv" efter en flytning.
Men den ene nippede da til frostfoderet igår.

Men håber de falder til, for han har nogle red turquise dernede som han vil
sælge i slutningen af næste ude, så hvis de her falder til, får de selskab
af 4 stk 4-5 cm senere

mvh

Thomas Jensen