larm fra primus fyr
Fra : Mads Petersen

Dato : 12-02-05 17:27

Hej
Jeg har haft en oplevelse med mit gasfyr,da jeg ville "fyre op" hylede det
fra fyret det forsvandt som det varmede op
men da jeg så satte en brænder mere til var jeg ved at vække hele
campingpladsen,jeg er blevet fortalt at det godt kan være et problem med en
halvtom flaske,og når det så er koldt er trykket i flasken for lille.
Der var så en der fortalte at man kunne sætte en tingest på, så den vekslede
mellem to flasker, og så skulle det problem være løst,men før jeg bruger
1200 gode danske kroner på det, vil jeg høre om der skulle være nogen der
kender til det problem,og om det er løsningen,eller jeg bare skal købe
vintergas, hvis det er til at få fat i.

MVH

Mads Petersen

Fra : Søren

Dato : 15-02-05 10:26

> [...]
> nogen der kender til det problem,og om det er løsningen,eller jeg bare
> skal købe vintergas, hvis det er til at få fat i.

Hvad mener du med at du satte en brænder mere til ?
Hvis du bruger composit flaske så prøv at bruge en stålflaske istedet den
skulle være lidt bedre. Men det er nu kun når temperaturen går under 10
grader, og det sker jo ikke så tit herhjemme. Prøv at se artiklen
http://www.campingstuff.dk/cs/gas.php hvis du ikke allerede har læst den.