Litteratur om sydfrankrig.
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 14:20

Hej NG.

Jeg søger en bog a´la "Turen går til Sydfrankrig"
Men gerne en der er lidt mere omfattende og mere beskrivende om de
forskellige seværdigheder.
Det ville være rart om den var forfattet eller oversat til vort modersmål

Mvh. Per Olsen.

Fra : LS

Dato : 12-02-05 17:38

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige seværdigheder.
> Det ville være rart om den var forfattet eller oversat til vort modersmål

Jeg ved ikke om det dækker dit behov men en der hedder "perler i provence"
der er god. Jeg husker ikke forfatteren. Derudover er der på bibloioteket en
del bøger. Jeg husker ikke navnene men prøv på dit biblioteks database at
søge på sydfrankrig eller provence.

Fra : Steen Larsen

Dato : 12-02-05 19:37

Per Olsen wrote:
> [...]
> forskellige seværdigheder.
> Det ville være rart om den var forfattet eller oversat til vort

Hej Per Olsen.

Prøv at se rejsen går til Frankrig
http://www.gad.dk/bog.asp?id=83700&lang=&site=&gave=

Der er også lavet flere forskelig med bare en del af Frankrig.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Steen Larsen

Dato : 12-02-05 19:44

Steen Larsen wrote:

> Hej Per Olsen.
>
> Prøv at se rejsen går til Frankrig
> http://www.gad.dk/bog.asp?id=83700&lang=&site=&gave=
>
> Der er også lavet flere forskelig med bare en del af Frankrig.

UPS der skulle have stået Rejsen rundt i Frankrig.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Pro

Dato : 13-02-05 07:44

Prøv Michelins grønne guide bøger godtnok på engelsk...Kim

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 13-02-05 16:21

Hej Per
Lige en lille ting som måske også kan bruges ?
Sidste år var vi i Normandiet og fik fra det Franske turistbureau tilsendt
en del forskelligt materiale som beskrev mange af områdets serværdigheder ,
nogle på dansk , men de fleste på tysk eller engelsk.
Godt nok var der meget om *Invasionsområderne , men der var var også andre
briliante ting som f.eks. hele Calvados området m.m.

Samme fremgangsmåde må kunne lade sig gøre for dit ferieområde ?
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-05 17:35

Allerførst, tak for alle svarene.

Vi har i mange år brugt "Turen går til ..." som inspiration, men jeg syntes
den er for overfladisk med beskrivelsen af de forskellige seværdigheder.
Det er ikke meningen bogen skal bruges som "altvidende" opslagsværk, men der
er mange steder det ville være rart at vide lidt mere om inden man starter
bilen. Det er også rart at have en eller anden form for "appetitvækker" når
man skal til at tænke på næste års ferietur.
Vi bruger selvfølgelig også alle de andre tilgængelige muligheder (Nettet,
biblioteket, brochurer mm.) men en lille bog (på dansk, så ungerne også kan
læse i den) er nu heller ikke af vejen. Og, så har jeg tilfældigvis lige et
gavekort til den lokale boghandler som jo også skal bruges
Men beslutningen er taget, "Rejsen rundt i Frankrig"
(http://www.gad.dk/bog.asp?id=83700&lang=&site=&gave) har vundet.

Mange hilsner
Per.