Nordkap om sommeren?
Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 11-02-05 00:37

Heya..

Måske et dumt spørgsmål, og alligevel ikke..
Jeg lurer lidt over måske at tage en tur til nordkap i Norge her til sommer
på min motorcykel..

Nogen der ved noget om vejret deroppe om sommeren?
-Tror ikke turen bliver et hit med 3 meter sne..

Nogen nyttige links?

--

--==>Oliver Bruchhaus<==--

Fra : Svein Høvik

Dato : 11-02-05 00:48

Oliver Bruchhaus [6000] skrev:
> [...]
> på min motorcykel..
>
> Nogen der ved noget om vejret deroppe om sommeren?
> -Tror ikke turen bliver et hit med 3 meter sne..

Njaaaa - hvis du har sett filmen "Dum og dummere" med Jim Carrey, og
husker krysningen av the Rocky Mountains med moped, så har du en idé om
Finnmark på sommeren - statistisk. Imidlertid har det i det siste vært
en del riktig gode somre nordpå også, stikk i strid med statistiske
fakta. Jeg anbefaler at du holder øynene åpne, og bestemmer deg først
dagen før du skal reise. Skulle været i nord-norge være skitt, og du
likevel er innstilt på å kjøre 3000 km én vei, kan jeg garantere godt
vær om du kjører i stikk motsatt retning. Marokko skal være riktig varmt
og behagelig på denne tiden!

Svein

Fra : Kenneth T

Dato : 11-02-05 13:04

> [...]
> likevel er innstilt på å kjøre 3000 km én vei, kan jeg garantere godt
> vær om du kjører i stikk motsatt retning. Marokko skal være riktig varmt

Hehe, du er sgu. ikke uden humor :)

....Jeg plejer nu også selv, at køre i den anden retning..

--
MVH
Kenneth T

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 12-02-05 18:31

"Oliver Bruchhaus [6000]" skrev i en meddelelse
> [...]
> på min motorcykel..
>
> Nogen der ved noget om vejret deroppe om sommeren?
> -Tror ikke turen bliver et hit med 3 meter sne..

Sørg for at have noget buffertid på "toppen". Da jeg tog tuen til Nordkap -
kørte i et hug via Sverige og Finland - var vi der i 12 timer og kunne ikke
skue mere end 12 meter....og det var primo august. Vi så således ikke nogen
midnatssol men Been there - bought the T-shirt og hjem gennem Norge for at
få fisket en smule!!

Mvh
Alvin