Køb i udlandet
Fra : Handsome

Dato : 22-01-05 12:30

Vi er 2 personer som overvejer, at købe vores første campingvogn.
Vi har en SUV på 190hk og regner med at købe en ny campingvogn til ca.100 -
150.000kr.
Men hvad vil du råde os til at købe?
Kan det bedre betale sig, og købe i fx Tyskland eller Polen?

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 23-01-05 03:48

"Handsome" <lucky_luke@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 150.000kr.
> Men hvad vil du råde os til at købe?
> Kan det bedre betale sig, og købe i fx Tyskland eller Polen?

Klik ind her, og se, du kan få en betydelig nyere vogn for samme pris i
Tyskland end hos en forhandler herhjemme. Men jeg ville nok holde mig til en
forhandler i udlandet, hvis det var mig der skulle købe der.

http://markt.camping-cars-caravans.de/markt/

Fra : phk

Dato : 23-01-05 04:12

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en
> forhandler i udlandet, hvis det var mig der skulle købe der.

Hvis du køber en vogn med tysk telt, så lad være med at tage den med i
værdien. Tyske telte er det værste l... der nogensinde er blevet opfundet -
du bliver _aldrig_ tilfreds med det. De står lige som en sæk kartofler når
du har fået det rejst. Regner det danner der sig lommer på taget med vand
i - også om natten :(

Bare mine 5 cent.
--
Per, Esbjerg

Fra : Kim

Dato : 23-01-05 10:13

Det var ellers et rigtigt godt link. Nu er mit spørgsmål vedr. køb af vogn i
tyskland

Er det bare at hente vognen hvis den HAR været indregistreret i tyskland, og
køre den til dk og få sat de danske plader på den ?

Eller er der en pokkers masse papirer der skal udfyldes. Og hvad evt. med
restgæld i vognen hvordan får man det tjekket i udlandet. Jeg kan jo se at
de brugte priser er særdeles spændende i forhold til de danske forhandlere.

mvh. Kim

Fra : phk

Dato : 23-01-05 10:53

"Kim" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er det bare at hente vognen hvis den HAR været indregistreret i tyskland,
> og
> køre den til dk og få sat de danske plader på den ?

Den skal synes. Sørg for at have de tyske papirer med. Og den skal vejes ved
en officiel vejer i DK.

> Eller er der en pokkers masse papirer der skal udfyldes. Og hvad evt. med
> restgæld i vognen hvordan får man det tjekket i udlandet.

Hvis Fahrzeugbrief er der er der ingen gæld i den. Det er et stort stykke
papir, som jeg husker det.

> Jeg kan jo se at
> de brugte priser er særdeles spændende i forhold til de danske
> forhandlere.

Pas på med forteltet. Hvis du skal have et nyt kan det hurtigt æde en del af
besparelsen. _Jeg_ køber ikke campingvogn med tysk fortelt mere :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Handsome

Dato : 23-01-05 12:24

Så hvis jeg køber en ny (uden fortelt :) hvordan gør jeg så rent praktisk?
Findes der en speciel prøvenummerplade som jeg skal have med til tyskland,
og er det nødvendig med syn i Danmark hvis campingvognen allerede er en
typegodkendt model i Danmark?
Er det i Flensborg det sket eller kan du anbefale et godt sted dernede?

Fra : phk

Dato : 23-01-05 13:30

> [...]

> typegodkendt model i Danmark?
> Er det i Flensborg det sket eller kan du anbefale et godt sted dernede?

Det er 7 år siden jeg købte ny campingvogn og der er kommet ændringer sidst.
Så jeg sender spørgsmålet videre :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen Hvolgaard

Dato : 24-01-05 00:53

nej nej stop alt dette køb nu i DK

Jørgen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-01-05 01:36

"Jørgen Hvolgaard" <jah@vindeby.com> skrev i en meddelelse
> nej nej stop alt dette køb nu i DK

Giv os lige en god begrundelse, til ikke at spare op til 30%.

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-01-05 09:49

Jørgen Hvolgaard wrote:
> nej nej stop alt dette køb nu i DK

Hej Jørgen

Hvorfor dog ikke spare de penge når nu reglerne er sådan(det er fulgt
ligalt og lovligt).

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-01-05 01:35

> [...]
> typegodkendt model i Danmark?
> Er det i Flensborg det sket eller kan du anbefale et godt sted dernede?

Jeg ville nok lade den registrere i Tyskland, det siges det er lettere med
en registrert end en uregistret.

Fra : Handsome

Dato : 24-01-05 20:07

> Jeg ville nok lade den registrere i Tyskland, det siges det er lettere med
> en registrert end en uregistret.

Hvordan lettere?
Skal jeg så bare bede den tyske forhandler registrere campingvognen eller
hvordan mener du?
Den skal vel stadig registreres i Danmark eller hvad?

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 25-01-05 19:33

Hey Handsome

Lige et par detaljer til dine spørgsmål.......
Forslag : Spar 9 % ved at købe din vogn igennem en dansk forhandler der
sælger via et tysk datterselskab.
Forskellen er den tysk moms på kun 16% til den Danske på 25 %.
Ved køb på cirka 150.000 er din fortjeneste 9x1500,- = 13.500.- Kr
(Ikke alle Campingvogn`s mærker kan købes på denne måde via en dansk
forhandler !)HUSK spørg forhandler om Tysklandshandel er muligt !

Hvis du søger brugte vogne - kan du jo f.eks. også vende dig mod SydSverige.
Mange af de Svenske vogne er/kan være udstyret med væsentlig bedre
varmesystemer end herhjemme og her får du jo fordel af Kronekursen !!!!!!

Men start med at analysere hvad CV(campingvognen) skal anvendes til
:Sommerferie ? Forår/efterår ? Vintercamping ? - Eller det Hele ????
(Her er jo samtidig også valget af teltet , hvad er bedst til disse
årstider.)

Og husk ikke at vælge for stor CV , ifølge kørekort reglerne ! Ellers er et
B/E Kørekort også nødvendigt

Desuden er det vigtigt at vælge en fornuftig sammensætning af jeres vogntog
, så ikke det bliver besværligt at køre på ferie. Jeg tænker på en størst
mulig CV som bilen må trække , det giver en del arbejde på gearstangen ved
stigninger og fuldt læsset køretøj.

Pøj - Pøj .
Håber i for glæde fremover af Campinglivet , som alle vi andre her i
Gruppen....................

Her lige et par links som du måske kan have gavn af ?
Kanon mange gode oplysninger:
http://www.campingstuff.dk/home/html/
Tilfældig Svensk forhandler , bare til sammenligning :
http://www.bengtiorkelljunga.se/
Superside fra Holland (på engelsk) over sammensætning af Køretøjer:
http://www.whattowcar.com/
Kæmpe Tysk side med alt muligt inden for camping :
http://www.reisemobil-international.de/

God fornøjelse !

Fra : Søren

Dato : 24-01-05 13:41

> [...]
> en
> forhandler i udlandet, hvis det var mig der skulle købe der.

Pas på med ikke at få fat i en med hagl buler i taget, det er der mange af
de billige i Tyskland der har. Det forringer værdien af vognen væsenligt
!!!! Det koster over 40000 kr. at få lagt en ny plade på taget.
God jagt, og lad os høre hvis du finder en.

Fra : phk

Dato : 24-01-05 15:00

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Pas på med ikke at få fat i en med hagl buler i taget, det er der mange af
> de billige i Tyskland der har. Det forringer værdien af vognen væsenligt
> !!!! Det koster over 40000 kr. at få lagt en ny plade på taget.

Det gør det så ikke lige. Min bror har lige fået det gjort pga.
campingpladsens arbejdere havde besluttet sig for at save grene af lige over
hans fine fortelt og campingvogn :)

Han købte hans campingvogn for 30.000, og den blev ikke totalskadet ;) så
midt bud er beløbet har været langt fra :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren

Dato : 24-01-05 16:18

> Han købte hans campingvogn for 30.000, og den blev ikke totalskadet ;) så
> midt bud er beløbet har været langt fra :)

Jeg fik min campingvogn totaltskadet for 2 år siden af hagl. Jeg fik af
vide på værkstedet at et nyt tag typisk koster de 40000 kr. Eller ca. 1000
kr. for hver bule der skal rettes/kittes ud og males.
Men det er da muligt at jeg husker forkert !!

Det koster vel også værkstedet væsenligt mindre, end det din bror eller
forsikringsselskabet skal betale.
Især hvis de kan gøre det når de ikke har andet at lave.
Hvilken forsikring skulle dække skaden ? Din brors eller
campingforhandlerens ?

Hvis det var camping forhandlerens, så har han måske haft en selvrisiko, der
gjorde at han ikke havde lyst til at melde skaden. Men hellere ville
købe/arbejde sig ud af det.

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-01-05 17:57

Søren wrote:

> [...]
> Især hvis de kan gøre det når de ikke har andet at lave.
> Hvilken forsikring skulle dække skaden ? Din brors eller

Det var godtnok på en campingplads det skete og ikke ved
campingforhandleren.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : phk

Dato : 24-01-05 18:04

> Hvilken forsikring skulle dække skaden ? Din brors eller
> campingforhandlerens ?

Det var campingpladsens (det foregik ikke hos en campingforhandler ;))

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren

Dato : 24-01-05 23:19

> Det var campingpladsens (det foregik ikke hos en campingforhandler ;))

Undskyld der var jeg lidt for hurtig

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 16:35

Vil lige give dig et andet link til køb af cv i Tyskland

http://www.mobile.de/

Mvh Steen K