link til - gør det selv - side?
Fra : Sten Bo

Dato : 20-01-05 20:04

Der kom for nogen tid siden et link til en god tysk "gør det selv" side, med
tips og anvisninger til en masse forskellige arbejder i cv.

Er der nogen der har det?

hilsen

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 20-01-05 20:17

> [...]
med
> tips og anvisninger til en masse forskellige arbejder i cv.

Det kunne være denne: http://www.camping-cars-caravans.de/doityourself/

/Flemming U

Fra : Sten Bo

Dato : 21-01-05 10:45

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> med

> Det kunne være denne: http://www.camping-cars-caravans.de/doityourself/
>
> /Flemming U

Tak for det Flemming.

Her er en helt unødvendig og OT forklaring.

Jeg har formateret C efter forinden at ha gemt indholdet af post og Explorer
mapperne på et andet drev. - Markerer alt i de åbne mapper i programmet -
og simpelthen trække hele indholdet over i nye, til lejligheder oprettede
mapper på et andet drev. Og retur efter geninstallation. Alt er lykkedes,
bortset fra, at jeg ikke kan åbne undermapperne i foretrukne.

Det her var selvfølgelig den meget hurtige måde at kopiere, backupper det
hele på, og jeg syns atdet er gået fint flere gange før, men jeg er måske
ramt ind i en versionskonflikt med en ny variant af Explorer, eller for di
vi er gået over til XP og SP 2 Hvem ved. Jeg skulle selvfølgelig ha kopieret
linksne fra åbne undermapper også - men det er for sent. Jeg har prøvet
forskellige programmer der påstås at kunne åbne alt. Jeg har dem
selvfølgelig - ulæselige endnu, til jeg finder ud af det

Nå, der var nok en masse skrammel som alligevel var forældet. Jeg havde
heldigvis for nylig taget solo back up af alle linksne til min kones
slægtsforskning - ellers var jeg blevet slagtet. Der er selv følgelig
papirkopier af hendes fund - men ikke hendes links. Hun er morsomt, bla. af
værtshusholderslægt fra Sletten kro i 1600 - 1800 tallet . Vi må ud og se om
de har passet stedet.

Tak igen

Sten Bo

Fra : Johnny

Dato : 23-01-05 09:14

> [...]
> lejligheder oprettede mapper på et andet drev. Og retur efter
> geninstallation. Alt er lykkedes, bortset fra, at jeg ikke kan åbne

Her er den rigtige måde at gøre det på:

Hvis du bruger Internet Explorer på flere computere, kan du let dele
foretrukne elementer mellem de forskellige computere ved at importere dem.
Hvis du både bruger Internet Explorer og Netscape Navigator, kan du holde
dine foretrukne elementer og bogmærker synkroniseret ved at importere dem
fra program til program.

a.. Hvis du vil importere bogmærker og foretrukne elementer, skal du
klikke på Importer og eksporter i menuen Filer.
b.. Hvis du vil eksportere foretrukne elementer til bogmærker på den samme
eller en anden computer, skal du klikke på Importer og eksporter i menuen
Filer.

> [...]
> prøvet forskellige programmer der påstås at kunne åbne alt. Jeg har dem
> selvfølgelig - ulæselige endnu, til jeg finder ud af det

Det er ikke nogen konflikt, men blot en fejl 40 (40 cm fra skærmen :-0 )
Og så får du kun en fil at holde styr på når du gør det rigtigt.

Johnny

Fra : Sten Bo

Dato : 23-01-05 13:23

"Johnny" <sibbert7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nogen konflikt, men blot en fejl 40 (40 cm fra skærmen :-0 )
> Og så får du kun en fil at holde styr på når du gør det rigtigt.

enig

Tak for hjælpen, kan være jeg har overset noget.

Har du prøvet selv? Altså skulle lægge dit c.drev ned? og kun at ha en pc.

Når jeg vil eksportere kan det kun ske til mapper oprettet i f.eks Outlook
og det kan kun gøres via Outlook - (på c. drevet. og står som en undermappe
i Outlook ) Det er muligt at man kan synkronisere og overføre sig frem ,
mellem forskellig postprogrammer, der eksisterer, er installeret på en
eller 2 pcere, men ikke fra 1 program, på 1 harddisk i samme pc - fra C:
til feks D: . Tror jeg da ikke

Folk plejer at anbefale, at man finder det rigtige filnavn og placering på
den pakkede fil i Windows og kopierer den. Min indbakke ligger f.eks på
adr. - C:\Documents and Settings\søs\Application
Data\Identities\{2BD41360-3676-11D9-8816-B2AD833A9C05}\Microsoft\Outlook
Express\Indbakke.dbx - og derefter lægger man hele filen tilbage efter
nyinstallation. (Find adr. med menuen i højre mus på mappen i Outlook og kik
nederst i egenskaber.)

--
Sten Bo Hikkelsen

Prøv med http://www.ddoo.dk
ordbogen der gætter med.

Fra : Sten Bo

Dato : 23-01-05 13:42

> "Johnny" <sibbert7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> enig
>
> Tak for hjælpen, kan være jeg har overset noget.

Ha - til grin, prøvede igen frem og tilbage i denne samme Explorer og det
virker fint . Har jeg da også brugt før. Ud af programmet til et andet drev
og tilbage igen til samme program Men ved stadig ikke hvorfor jeg ikke kan
åbne de gamle mapper i mapper. Der sker ikke noget.

Det her er bestemt ikke camping så slut inden man brokker sig

Hilsen

Fra : Johnny

Dato : 23-01-05 14:48

> Har du prøvet selv? Altså skulle lægge dit c.drev ned? og kun at ha en
> pc.

Ja, jeg har tit prøvet at nyinstallere et c-drev, og kun have en pc.
Det bedste du kan have/gøre er at have delt din harddidk op så du også har
et d-drev og på dette drev kan du så gemme dine Outlook filer. De vil så
også være der efter en nyinstallering af c-drevet.

> [...]
> installeret på en eller 2 pcere, men ikke fra 1 program, på 1 harddisk i
> samme pc - fra C: til feks D: . Tror jeg da ikke

Du kan flytte dine filer over på et andet drev i Outlook sådan:

Sådan ændres placeringen af meddelelseslageret

1.. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, klik på fanen
Vedligeholdelse, og klik derefter på Lagringsmappe.
2.. Klik på Skift, og vælg derefter en anden mappe som meddelelseslager.
Efter en nyinstallering henviser du blot igen Outlook til det nye bibliotek,
og du har ALLE de gamle mail og nyhedsgrupper igen uden at skulle kopiere
osv.

> [...]
> Express\Indbakke.dbx - og derefter lægger man hele filen tilbage efter
> nyinstallation. (Find adr. med menuen i højre mus på mappen i Outlook og

Det er den bøvlede måde at gøre det på

Hilsen Johnny

Fra : Sten Bo

Dato : 24-01-05 14:28

> [...]
> Efter en nyinstallering henviser du blot igen Outlook til det nye
> bibliotek, og du har ALLE de gamle mail og nyhedsgrupper igen uden at

Tak Den med permanent flytning af lagringsmappe til et andet drev er
go. Flere drev - Enig i princippet. Scandisk og andre skanninger,
oprydninger kører også meget hurtigere Men prisen er, at der med al det
andet skrammel der hænges på pcén - her er 20 bogstaver, enheder i denne
Komputer

Hilsen