camping og bærbar computer
Fra : Eskild45

Dato : 12-01-05 22:45

Jeg vil gerne bruge min computter som TV i campingvognen. Er der nogle her
der har erfaring med dette?

Benny

Fra : Gismo

Dato : 12-01-05 22:53

Eskild45 wrote:
> Jeg vil gerne bruge min computter som TV i campingvognen. Er der
> nogle her der har erfaring med dette?

Ja..... Hvad fisker du efter??

Gismo.

Fra : Eskild45

Dato : 12-01-05 23:25

> Ja..... Hvad fisker du efter??

En tuner der kan omsætte tv signal fra antennen på cv til TV- billeder på
min computter.

Benny

Fra : Gismo

Dato : 12-01-05 23:31

Eskild45 wrote:

> En tuner der kan omsætte tv signal fra antennen på cv til TV-
> billeder på min computter.

Man kan købe en ekstern tuner rimeligt billigt, men det er bøvlet
da man skal ind i programmet til tuneren for at skifte kanal.

Man kan få en indbygningsdel med fjernbetjening noget dyrer
men en bedre løsnning.

Gismo

Fra : Campingstuff

Dato : 13-01-05 08:34

Hej

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> da man skal ind i programmet til tuneren for at skifte kanal.
>
> Man kan få en indbygningsdel med fjernbetjening noget dyrer

Man kan faktisk købe en USB tuner for omkring 800.- nogle måske ikke lige
den her viste, fås med fjernbetjening.
se evt her:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=155132&CampaignID=10
Kræver dog at din bærbare er USB2 kompatibel, men det er alle nye bærbare,
selv vil vi have noget i den retning da jeg altid har min bærbare med pga
digitalkameraet skal tømmes og så kan man jo lige så godt lade TV stå hjemme
og slæbe det mindre med.

Vh
hans Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-01-05 10:05

Campingstuff wrote:

> Man kan faktisk købe en USB tuner for omkring 800.- nogle måske ikke
> lige den her viste, fås med fjernbetjening.

Jeg har afprøvet en i den samme prisklasse - og både konen og jeg var enige
om at billedet på min bærbare (15" skærm) var gevaldigt ringe - det virker
som om den model, vi prøvede, reducerede antallet af farver voldsomt. Ideen
er jo eller fin - og principielt burde TFT-skærmen give muligheder for
topkvalitet - hvilket ses, når man bruger den til DVD-afspilning.

vh
Jan

Fra : Campingstuff

Dato : 13-01-05 10:29

> [...]
enige
> om at billedet på min bærbare (15" skærm) var gevaldigt

Hmmm.... det lyder som om et er en god ide at prøve den før køb! Så det vil
vi da gøre, havde set en i Bilka til ca 700.- med fjernbetjening men om man
kan få den "på prøve" er jo nok mere tvivlsomt.

vh
Hans Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-01-05 12:19

Campingstuff wrote:

> [...]
> det vil vi da gøre, havde set en i Bilka til ca 700.- med
> fjernbetjening men om man kan få den "på prøve" er jo nok mere

Såfremt man gør sig erfaringer, så skriv endeligt her i gruppen. Ideen er
nemlig rigtig god, hvis bare TVkvaliteten er tålelig.

vh
JaN

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 13-01-05 15:59

"Campingstuff" <hjh@campingstuff.dk> wrote in message
> [...]
> man
> kan få den "på prøve" er jo nok mere tvivlsomt.

Hej.

Jeg bruger selv en pcmcia-tuner fra Terratec, Cinergy 400 TV mobile
På min bærbare står billedet meget flot.
Den medfølgende software giver mulighed for bl.a at optage direkte på
harddisken.
Jeg er forhandler af produktet, se evt. på www.netconsult.dk
Med hilsen,
Erik Nielsen - Odense

Fra : Tommy Hansen

Dato : 13-01-05 17:24

"Eskild45" <eskild45@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> En tuner der kan omsætte tv signal fra antennen på cv til TV- billeder på
> min computter.

Prøv at kigge her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88833

Mvh. Tommy

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 13-01-05 00:39

"Eskild45" <eskild45@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne bruge min computter som TV i campingvognen. Er der nogle her
> der har erfaring med dette?

Er du sikker på, at din skærm kan opdatere hurtigt nok?
Har du DVD-drev og set film med det, så ved du om den er hurtigt nok.

mvh
JPR

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@it-entre.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Arbejde er en sygelig lyst, der ser ud om en nødvendighed.
Peter Altenberg

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 14:59

> Jeg vil gerne bruge min computter som TV i campingvognen. Er der nogle her
> der har erfaring med dette?

Hej Benny

Vi har en Pinnacle PCTV USB2 og hvis signaler er godt, så er det til at se
TV på den bærbare. (Dvs. hjemme virker det perfekt, men i Campingvognen er
jeg ikke begreistret for kvaliteten, men jeg har en mistanke om at der er en
fejl på antennekablet op igennem antennemasten og jeg har ikke fået kigget
på det endnu, men som sagt så hjemme på fælles antenne virker det perfekt,
så mon ikke også det kommer til det i CV).

Det er en extern box der tilsluttes via USB2 (Det skal værre USB2). Der
følger en fjernbestjening med, så man kan skrue op/ned for lyden, skifte
kanal. Det eneste minus som jeg har fundet er at der ikke er tekst tv.

VH
Per

Fra : Per

Dato : 13-01-05 17:41

Der er også et minus foruden der ikke er tekst-tv, det er at de fleste ikke
kan stilles om til UK eller SECAM hvis man skal campere i de lande.
Jeg prøvede et Hauppauge USB tv (se: www.hauppauge.com ) på min USB port
og det virkede fint (min usb port er ikke USB 2 ! ). Men det havde ikke
tekst-tv og det var næsten vigtigere for mig end selve tv-billedet ( vejr +
anden info).
Så jeg fandt et LCD tv der kan det hele i stedet for PC'en.

Hilsen Per A.

Fra : BHR

Dato : 13-01-05 17:46

> tekst-tv og det var næsten vigtigere for mig end selve tv-billedet ( vejr
> + anden info).

Dette er også vigtigt for mig, og jeg har spurgt flere gange i andre tråde
om USB-TV overhovedet findes med tekst-TV?

Har desværre endnu ikke fået svar fra nogen.

Fra : Roy Øyan

Dato : 13-01-05 20:26

On Thu, 13 Jan 2005 17:46:23 +0100, "BHR" <bhrFJERN@email.dk> wrote:

>Dette er også vigtigt for mig, og jeg har spurgt flere gange i andre tråde
>om USB-TV overhovedet findes med tekst-TV?
>
>Har desværre endnu ikke fået svar fra nogen.

Jeg har Hauppauge WinTV PVR USB2

Denne er dyrere og krever strøm, men den tar alt, har text-tv og
radio. Det følger med fjernkontroll slik at du kan skifte kanaler,
endre volum starte opptak etc...
Kan ta opp på HD, timeshift, tidsinnstilt opptak. I det store og hele
alt som man kunne tenke.

Den kan være vanskelig å konfigurere... Jeg slet litt for å få den
stabil på min PC. Men nå er det bare smil.

Det er vel slik at man får hva man betaler for. Denne koster det
dobbelte av mange andre TV-mottagere, men har da også funskjonalitet
deretter.

--
Roy Øyan

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 13-01-05 18:23

"Per" <per-a@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> ( vejr + anden info).
> Så jeg fandt et LCD tv der kan det hele i stedet for PC'en.

Du kunne måske have brugt denne: www.netconsult.dk , se under produkter og
Cinergy T2

Erik

Fra : BHR

Dato : 13-01-05 18:34

> Du kunne måske have brugt denne: www.netconsult.dk , se under produkter og
> Cinergy T2

Her er vist en USB med tekst-TV.
Tak for oplysningen!

Fra : Per

Dato : 13-01-05 19:21

">> Du kunne måske have brugt denne: www.netconsult.dk , se under produkter
og

> Her er vist en USB med tekst-TV.
> Tak for oplysningen!
Der er jo DIGTAL VIDEO BROADCASTING som der kan modtages på denne, og ikke
de almindelige ANALOGE programmer som sendes i PAL, SECAM og "UK-system",
det fremgår ikke af oplysningerne om det også er muligt på denne enhed
......??

Hilsen Per A.

Fra : BHR

Dato : 13-01-05 22:09

> [...]
> ikke de almindelige ANALOGE programmer som sendes i PAL, SECAM og
> "UK-system", det fremgår ikke af oplysningerne om det også er muligt på

Troede lige at jeg havde fundet en USB-enhed med tekstTV der kunne bruges -
men ak!

Nibe-senderen sender digitalTV i selve analogsignalet (giver mulighed for
DR1, DR2 og TV2), men det gør Hadstensenderen vistnok ikke endnu. Måske
senere i år?

Til campingbrug skal USB-TV nok kunne modtage analogmodtagelse en tid
endnu - jeg ved ikke hvor langt fremme andre lande er med jordbaseret
digitalTV endnu?

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 14-01-05 00:47

"Per Wolfsdorf" <internetsnabelawolfsdorf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på det endnu, men som sagt så hjemme på fælles antenne virker det perfekt,
> så mon ikke også det kommer til det i CV).

Prøv at sætte en anden antenne på med et andet kabel
Det prøvede jeg efter at have prøvet 4 forskellige antenner + 2 forskellige
antenneforstærkere. Den ene kraftigere end den anden.
Det viste sig, at antennekablets kerne var knækket fordi fabrikken havde
trukket kablet for at få det at nå helt op til antenneboksen.
Man kunne ikke se det på kablet. Men jeg opdagede fejlen, ved hjælp af den
eksterne løsning.
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@it-entre.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

"Hvis vand er så godt for det menneskelige legeme, hvorfor bærer vi så
gummistøvler, regnfrakker og paraplyer for at undgå det?"
W.C. Fields