Klager
Fra : phk

Dato : 10-01-05 13:04

Ønsker I at klage over en eller anden fra denne gruppe kan det måske hjælpe
hvis der er en masse der sender header og tekst til groups-abuse@google.com.
Det er ikke sikkert de forstår en skid, men en masse klager hjælper måske.

Jeg modtog følgende positive svar tilbage:

Thank you for your note. Google does not regularly monitor or censor
postings sent to Google Groups, but we do try to prevent wide-scale spam and
other forms of Usenet abuse. Please be assured that the information you sent
to us is being collected and taken into account. While we understand how
annoying off-topic posts can be, we aren't able to pursue most complaints we
receive about them. We are using the information you provide to make
large-scale improvements in preventing abuse. We appreciate your help in our
efforts to increase the quality of Google Groups.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-01-05 17:14

Hej

Den tekst modtog jeg også sidst jeg klagede over ham.

Men den kan jo være at det hjælper med en masse klager.
Det kunne være helt rart med lidt mere campingrelateret debet i gruppen.

Heldigvis har alle opfordringerne til at ignorere ham tilsyneladende
hjulpet - jeg kan se at han nu er nødt til at skrive svar til sig selv
)) for at holde "debatten" gående.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Kim

Dato : 10-01-05 18:48

Ja klager virker på kort sigt, men at klippe hans linie virker bedere, nogle
der ved hvor idioten bor.

Fra : Geo

Dato : 10-01-05 20:26

"Kim" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ja klager virker på kort sigt, men at klippe hans linie virker bedere,
> nogle
> der ved hvor idioten bor.

Verner "sender" fra Næstved-området

Hilsen
Georg

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 10-01-05 20:37

Verner hedder Bo Børgesen og bor i Nørre Alslev - men det benægter han med
jævne mellemrum. Han har en række alias, så det vil være ret svært at lukke
ham ude.

Bedste metode er at sende ham i vores egne spamfiltre.

/Flemming

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 10-01-05 22:13

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> wrote in message
> [...]
> lukke
> ham ude.
>
> Bedste metode er at sende ham i vores egne spamfiltre.

Ref. Eniro.dk: løjtnant Bo Børgesen

--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : Kim

Dato : 10-01-05 20:56

> Verner "sender" fra Næstved-området
>
> Hilsen
> Georg

Det er sgu godt nok noget skidt, tænk at komme til at støde på ham omkring
de kanter.
Desværre er det ikke helt nemt at blokerer ham helt, fordi mange er jo
tilbøjelig til at kommenterer hans indlæg. Selvom man har lagt ham ind under
bloker afsender.

Fra : Fam. Damberg

Dato : 10-01-05 18:44

Kan man gøre det sådan at indlæg fra en bestemt person ikke vises ?

Fra : Michael

Dato : 10-01-05 20:04

hej
jada,du har et 'spamfilter' på din nyhedsbrowser du bare kan smide
(idioten i dette tilfælle) personen i ....... )

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-01-05 16:49

phk wrote:
> [...]
> en masse klager hjælper måske.
>
> Jeg modtog følgende positive svar tilbage:
[google-speak]

Google.groups har ikke en døjt med dette at gøre!
Usenet er IKKE på nogen måde ejet, kontrolleret eller på anden vis under
inflydelse af google, bortset fra at en del brugere ikke har opdaget
fordelen ved at bruge newsreader i stedet for www og derfor er nødt til at
bruge denne halvslatne omvej.
Gruppen dk.fritid.camping befinder sig på et hav af servere på denne jord og
disse servere udveksler så de beskeder, der produceres af netop deres
brugere nogle af de andre servere. Disse servere har så typisk udveksling
med nogle helt tredie servere, og på den måde spredes indholdet i grupperne
rundt.
Så er der nogle firmaer, der i højere eller mindre grad har valgt at 'nasse'
på disse grupper og har oprettet nogle webservere, der så formidler adgang
til usenet - og som regel fremstår hele usenets enorme informationsmasse så
som noget, som disse firmaer (kandu, google mv.) i en eller anden grad
præsenterer som deres eget. Det er jo interessant at se, at google jo netop
undlader at skrive at de ikke har en døjt mulighed, da de ikke besidder
data - men nærmest formulerer det sådan at de blot har en policy om ikke at
monitorere.
Så skal vores psykiske tilfælde stoppes, så er der kun en vej: Gå til hans
udbyder og meddel dem, at han gør noget OT. Og - uanset hvad man måtte mene
om ham - så har jeg svært ved at se, at han overtræder fundatsen.
Oprindeligt blev gruppen oprettet UDEN mulighed for at diskutere DCU - og vi
slap for dette tabernakel indtil Carsten Stage uden at ville høre på
indvendinger (dem han var uening med chikanerede han blot ud) fik gennemført
en fundatsændring, fordi han nu lige fik en raptus om at han ville punke
DCU.
Nu er Carsten Stage tilsyneladende blevet træt af at lege, men resultatet
ser vi tydeligt: En gruppe, der som alle andre campingfora på nettet, er
blevet ødelagt af disse enerverende DCU-diskussioner. Så man kan vel hævde,
at man ligger som man har redt.
Eneste råd er: Smid psykopaterne i kill-filtret (uanset, hvad de kalder sig)
og lad være med at svare på deres indlæg. Eneste bekæmpelsesmiddel er
tavshed.

mvh
Jan

--
Rejsedagbog fra campingtur (første halvdel) i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm

Fra : Carsten Stage

Dato : 12-01-05 18:07

> [...]
mene
> om ham - så har jeg svært ved at se, at han overtræder fundatsen.

Denne gang er jeg (desværre) helt enig med dig...

Men til gengæld overtræder vedkommende konstant de retningslinier for brug
af usenet som hans udbyder dikterer.

> [...]
gennemført
> en fundatsændring, fordi han nu lige fik en raptus om at han ville punke

Det var din fortolkning af, hvad der skete - og det er ikke ensbetydende med
at det er sandheden! Andre vil givet kunne give et mere nuanceret og mere
sandfærdigt billede af, hvordan det skete.

Du er med dine bemærkninger ikke et hak bedre end andre, der også går under
bæltestedet...

> Nu er Carsten Stage tilsyneladende blevet træt af at lege, men resultatet
> ser vi tydeligt:

Træt af at lege?

Lad os bare debattere på et sobert niveau, og ikke på den måde. Du véd bedre
end som så, Jan Bøgh.

> En gruppe, der som alle andre campingfora på nettet, er
> blevet ødelagt af disse enerverende DCU-diskussioner. Så man kan vel
hævde,
> at man ligger som man har redt.

Træt af at lege, hvad mener du?

Lad os bare debattere på et sobert niveau, og ikke på den måde. Du véd bedre
end som så, Jan Bøgh.

Der skal selvfølgelig være plads til at tale om de organisationer vi
campister bruger. At der så er en enkelt dabatør, der er temmelig generende
med sin totale mangel for forståelse for hvordan man opfører sig ordentligt,
er så noget helt andet.

Enig.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Gismo

Dato : 12-01-05 22:42

Carsten Stage wrote:

En hel masse....

Godt at høre fra dig, det er længe siden.

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 13-01-05 17:17

Gismo wrote:

> Godt at høre fra dig, det er længe siden.

Jeg har skam været her hele tiden, men har blot ikke skrevet noget videre...
Noget med at jeg næsten ikke har haft egen PC i et halvt års tid.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-01-05 10:18

Carsten Stage wrote:

> Men til gengæld overtræder vedkommende konstant de retningslinier for
> brug af usenet som hans udbyder dikterer.

Hvilke retningslinier? Manden er jo takket været din indsats on topic - hvad
enten du kan lide det eller ej.

> Det var din fortolkning af, hvad der skete - og det er ikke
> ensbetydende med at det er sandheden! Andre vil givet kunne give et
> mere nuanceret og mere sandfærdigt billede af, hvordan det skete.

Det er muligt at det er min fortolkning - jeg følte mig groft chikaneret af
dig - uanset hvad du så hævder. Og også i dine indlæg i andre grupper.

> Du er med dine bemærkninger ikke et hak bedre end andre, der også går
> under bæltestedet...

Jeg går aldrig under bæltestedet, er aldrig anonym og står altid ved, hvad
jeg tidliger har skrevet.

> Træt af at lege?

Tjae - der var en periode, hvor du skrev i en uendelighed (min opfattelse,
som du sikkert er uenig i) om DCU. Det gør du ikke mere.

> [...]
> generende med sin totale mangel for forståelse for hvordan man
> opfører sig ordentligt, er så noget helt andet.

Tjae - jeg skal da gerne genfremsætte mit argument fra sidste gang: Når man
nu /ved/ med sikkerhed, hvad muligheden for at diskutere DCU fører til -
nemlig at gruppen udvikler sig til en lang gang brok og balade, der kun er
interessant for folk, der på elsker eller hader (eller måske elsker at hade)
DCU - ja så synes jeg at det er tåbeligt at åbne for diskussionen. Og det
var altså det, du fik udvirket.
Og så er det egentligt underordnet om det /burde/ være muligt at diskutere
DCU på et sobert niveau - det er blot aldrig set endnu.

vh
Jan

Fra : phk

Dato : 13-01-05 16:25

> Det er muligt at det er min fortolkning - jeg følte mig groft chikaneret
> af
> dig - uanset hvad du så hævder. Og også i dine indlæg i andre grupper.

Lige pludselig - med den bemærkning - forekommer du mig meget usympatisk. Du
skal endelig ikke føle dig forpligtet til at blive ved med at skrive her.
Den slags kan vi sagtens undvære :(

> Jeg går aldrig under bæltestedet, er aldrig anonym og står altid ved, hvad
> jeg tidliger har skrevet.

Du er lige gået under bæltestedet igen :(

> [...]
> hade)
> DCU - ja så synes jeg at det er tåbeligt at åbne for diskussionen. Og det

Jeg synes du skulle tage et kik i f.eks. den engelske campinggruppe. Der kan
de ikke diskutere DCU, men der er altid et par stykker der ødelægger det for
de andre. Det har ikke en meter med DCU at gøre, men med hvordan visse
personers hoveder er skruet sammen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-01-05 18:04

phk wrote:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Lige pludselig - med den bemærkning - forekommer du mig meget
> usympatisk.

Aha - jeg må altså ikke selv afgøre om jeg følte mig chikaneret?

> Du skal endelig ikke føle dig forpligtet til at blive ved
> med at skrive her. Den slags kan vi sagtens undvære :(

Jamen er det holdningen, så skal jeg da gerne pakke mine sydfrugter.
Alt andet lige, er der jo heller ikke så forfærdeligt meget campingstof at
komme efter.
Jeg føler på ingen måde nogen forpligtelse til at skrive i denne gruppe, som
du jo åbenbart mener at have en eller anden ret til at afgøre indholdet af.
Med mindre dit 'vi' er af den royale slags.

Bye-bye!

Jan

Fra : Carsten Stage

Dato : 13-01-05 17:31

Jan Bøgh wrote:

> Hvilke retningslinier? Manden er jo takket været din indsats on topic
> - hvad enten du kan lide det eller ej.

TDC's almindelige forretningsbetingelser, der dikterer at den almindelige
netikette overholdes. Det bliver den IMHO ikke.

Med hensyn til om de omtalte indlæg er OT eller ej, så har du desværre ret,
hvis man ser på det overordnede emne.

Du glemmer vist, at vi ikke havde set noget til vedkommende i d.f.c., da jeg
foreslog fundatsændringen - og jo, hvis jeg i dag kunne trække den tilbage,
så gjorde jeg det! Hvis en eller anden foreslår det, så skal jeg gerne
støtte det.

> Det er muligt at det er min fortolkning - jeg følte mig groft
> chikaneret af dig - uanset hvad du så hævder. Og også i dine indlæg i
> andre grupper.

Det er jeg klar over - det var en enkelt bemærkning i min signatur. Den har
du i øvrigt ikke set siden. Jeg tror i øvrigt næppe, at du ikke var klar
over, at det blot var ment som et lille sarkastisk drilleri - nok om det i
denne gruppe.

> Jeg går aldrig under bæltestedet, er aldrig anonym og står altid ved,
> hvad jeg tidliger har skrevet.

Det samme kan jeg skrive om mine indlæg...

> Tjae - der var en periode, hvor du skrev i en uendelighed (min
> opfattelse, som du sikkert er uenig i) om DCU. Det gør du ikke mere.

Korrekt, bortset fra, at jeg ikke ville bruge den negativt ladede vending
"uendelighed" - der var jo også en ende på det....

> [...]
> balade, der kun er interessant for folk, der på elsker eller hader
> (eller måske elsker at hade) DCU - ja så synes jeg at det er tåbeligt

Jeg er, som situationen har udviklet sig, enig med dig!

> Og det var altså det, du fik udvirket.

Jeg erkender mig skyldig - omend det ikke var et problem på tidspunktet for
fremsættelsen af forslaget til den nuværende fundats.

> Og så er det egentligt underordnet om det /burde/ være muligt at
> diskutere DCU på et sobert niveau - det er blot aldrig set endnu.

Enig....

Med venlig hilsen - og skal vi stoppe denne debat her, og futte til en bedre
egnet gruppe?

Carsten Stage

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-01-05 17:55

Carsten Stage wrote:

> [...]
> da jeg foreslog fundatsændringen - og jo, hvis jeg i dag kunne trække
> den tilbage, så gjorde jeg det! Hvis en eller anden foreslår det, så

Det er som med pandoras æske - er det først sluppet løs, så er det sgu ikke
til at stoppe tilbage i æsken igen!

> [...]
> Den har du i øvrigt ikke set siden. Jeg tror i øvrigt næppe, at du
> ikke var klar over, at det blot var ment som et lille sarkastisk

Sådan følte jeg det ikke, men nok om det - det er jo efterhånden længe
siden.

> Det samme kan jeg skrive om mine indlæg...

Det kunne jeg heller aldrig finde på at beskylde dig for. Jeg har aldrig
følt at du ikke ville stå ved dine meninger.

> Korrekt, bortset fra, at jeg ikke ville bruge den negativt ladede
> vending "uendelighed" - der var jo også en ende på det....

Du har ganske ret

> Med venlig hilsen - og skal vi stoppe denne debat her, og futte til
> en bedre egnet gruppe?

Gerne. Jeg har sådan set heller ikke mere på hjerte - og det ser ud til at
vi vel sådan set hen ad vejen er konvergeret en smule

vh
Jan

Fra : Sten Bo

Dato : 13-01-05 19:27

> Carsten Stage wrote:

klip

"og det ser ud til at vi vel sådan set hen ad vejen er konvergeret en smule
"

Det var da godt
- galt hvis de goe forsvinder. At man er forskellig og mener andet er bare
en kvalitet mere.

Hilsen Sten Bo

Fra : phk

Dato : 13-01-05 07:35

> [...]

> ser vi tydeligt: En gruppe, der som alle andre campingfora på nettet, er
> blevet ødelagt af disse enerverende DCU-diskussioner. Så man kan vel

Det er altså Carsten´s skyld der er et psykisk tilfælde her i gruppen?

Jeg synes det er en _meget_ uretfærdigt slutning at komme til.

Ville have besvaret det for lang tid siden, men min computer har det med at
gå ned, så jeg er kommet væk fra det flere gange :(

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-01-05 10:09

phk wrote:

> Det er altså Carsten´s skyld der er et psykisk tilfælde her i gruppen?

Nej det ved Ged, det ikke er! Mener du da det?

> Jeg synes det er en _meget_ uretfærdigt slutning at komme til.

Ja hvis det er /den/ slutning, du kommer til, synes jeg da også at du er
dybt uretfærdig!

vh
Jan