fiat merea 1,6 st. car
Fra : Michael

Dato : 13-02-05 19:13

Hejsa

Min kammeret har lige købt en brugt fiat merea 1,6. st.car. meget lækker bil
,men
jeg har lagt mærke til at den dugger helt vildt meget er der nogle der
kender til det at bare er noget den gør ?

jeg har lagt mærke til at der også er lidt fugt ved siden af listen til
ruderne, (man kan se på hver side af listen når side ruden er oppe.. wierd)

Er der eller nogle som har nogle bemærninger til sådan en bil ?
blinker armen var desværre knækket da han købte den lidt uheldigt...

/michael

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-02-05 20:26

Michael skrev:
> Min kammeret har lige købt en brugt fiat merea 1,6. st.car. meget
> lækker bil ,men
> jeg har lagt mærke til at den dugger helt vildt meget er der nogle der
> kender til det at bare er noget den gør ?

Check ASAP om varmeapparatet er utæt !
Hvis det er det så drypper det lige ned i airbag-styreboksen og den er
dyr...
Det er lettest at komme til hvis man skruer handskerummet ud.
Det sidder midt i bilen nederst.
Fiat har en plastikdims man kan lægger henover den styreboks så den ikke
tager skade hvis (når!) varmeapparatet bliver utæt...

Lyser lampen for airbag ??

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Michael

Dato : 13-02-05 23:34

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fiat har en plastikdims man kan lægger henover den styreboks så den ikke
> tager skade hvis (når!) varmeapparatet bliver utæt...

Nej den lyser ikke .. men vi bliver nødt til at undersøge det du siger hvis
det er en skavank den har hellere tjekke det en gang for meget .

/michael

Fra : Michael

Dato : 13-02-05 23:35

Hvor sidder kontakterne som sørger for at det bliver tændt lys i kabinen når
man åbner for døren ?

Lyset bliver ikke tændt i kabinen uanset hvilken dør der bliver åbnet,
findes der noget centralt eller er det alle 4 kontakter der er fejl på ??

/michael

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-05 00:10

"Michael" <michael@fjernvvs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lyset bliver ikke tændt i kabinen uanset hvilken dør der bliver åbnet,
> findes der noget centralt eller er det alle 4 kontakter der er fejl på ??

Det er også et problem i min Multipla, og jeg har fundet fejlen. Oppe over
selve kabinelampen, som øverste del af denne, sidder en plastkasse med nogle
kugler/stifter og noget strømføring via nogle metalbånd.

Dimsen er slidt/har slået sig/eller bare itu. Jeg kan ikke se den kan
repareres og jeg har endnu ikke fået købt en ny.

Anvendes samme system i Marea, bør du kigge der.

mvh
Mogens

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-02-05 08:35

Michael skrev:

> Hvor sidder kontakterne som sørger for at det bliver tændt lys i
> kabinen når man åbner for døren ?

Sammen med lampen i loftet....

> Lyset bliver ikke tændt i kabinen uanset hvilken dør der bliver åbnet,
> findes der noget centralt eller er det alle 4 kontakter der er fejl
> på ??

Ja der sidder jo ihvertfald en sikring.... Check den...

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 19:38

> Sammen med lampen i loftet....

Ja, jeg mener den skydekontakt hvor loftlyset tændes manuelt eller sættes
til at tænde ved åbne døre.

mvh
Mogens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-02-05 22:22

> [...]
>
> Er der eller nogle som har nogle bemærninger til sådan en bil ?
> blinker armen var desværre knækket da han købte den lidt uheldigt...

Det kan jo som Søren skriver være varmeapparatet, men inden i begynder at
rykke i det er det nok en god ide at undersøge følgende:

1. Er der en knap til recirkulering af kabineluften, hvis ja kan den jo stå
"forkert".

2. Har bilen et pollenfilter i friskluftindsugningen, i så fald prøv at køre
uden (det kan jo være stoppet til).

Det lyder som om Søren kender modellen, så det kan være kan svare på om
bilen har de to detaljer. Ellers kan det jo også være en almindelig utæthed
hvor der kommer vand ind, kondens hvis det har stået lang tid hos en
forhandler (uden jævnligt at blive luftet ud).

Med venlig hilsen Kim

Fra : phk

Dato : 13-02-05 23:23

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stå
> "forkert".
>
> 2. Har bilen et pollenfilter i friskluftindsugningen, i så fald prøv at

3. Er den købt hos forhandler så lad ham tage sig af det på forhandlerens
regning.

--
Per, Esbjerg

Fra : Michael

Dato : 13-02-05 23:32

> [...]
> meddelelse news:420fc473$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> 3. Er den købt hos forhandler så lad ham tage sig af det på forhandlerens

Den er købt privat

/michael

Fra : Michael

Dato : 13-02-05 23:33

> [...]
> rykke i det er det nok en god ide at undersøge følgende:
>
> 1. Er der en knap til recirkulering af kabineluften, hvis ja kan den jo

den står umiddelbart som den skal.

> 2. Har bilen et pollenfilter i friskluftindsugningen, i så fald prøv at
> køre
> uden (det kan jo være stoppet til).

Det ved jeg faktisk , men det må vi lige undersøge noget nærmere

/michael