Problemer for bilisterne
Fra : phk

Dato : 12-02-05 18:34

DR1 har lige vist et kort hvor Esbjerg og vest for Esbjerg ikke har
sneproblemer overhovedet - det er grønt område.

Det matcher slet ikke det indtryk jeg har når jeg ser ud af vinduet. Der
ligger _mange_ cm sne udenfor og bilerne skøjter rundt.

Det har jeg også gjort hele dagen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : hanzen

Dato : 12-02-05 18:56

> [...]
>
> Det matcher slet ikke det indtryk jeg har når jeg ser ud af vinduet. Der
> ligger _mange_ cm sne udenfor og bilerne skøjter rundt.

Lidt nord for grænsen har vi + 1,2 og regnvejr.
I formiddags fik vi noget sne, men det forsvandt igen i løbet af
eftermiddagens med 5 varmegrader.
Så hvis her er glat her skyldes det nok aquaplaning.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 22:06

> [...]
>
> Det matcher slet ikke det indtryk jeg har når jeg ser ud af vinduet. Der
> ligger _mange_ cm sne udenfor og bilerne skøjter rundt.

Hej.

Det forbavser mig vildt, når man ser de problemer folk har med at køre i 2-5
cm sne/is ! (klip i tv avisen), er der slet ingen der kører med vinterdæk
mere,
jeg har da kørt i 12-15 cm sne, jeg har endda kunne køre ud af udstykningen
i så høj sne, at når man kikkede i de spor man lavede var der tre niveauer
af snehøjde, den uberørte sne, der hvor kofangeren/bunden havde leget
sneplov og så hjulsporene !, det var så godt nok i en lille let Citroën AX
11 TRE med tynde vinterdæk, og der var da et par gange at jeg måtte bakke
lidt tilbage i mine egne spor, for at tage lidt tilløb, når kofangeren havde
lavet en lidt stor bunke foran bilen, men vi kom da på arbejde.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : phk

Dato : 13-02-05 04:20

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg måtte bakke lidt tilbage i mine egne spor, for at tage lidt tilløb,
> når kofangeren havde lavet en lidt stor bunke foran bilen, men vi kom da

Der skal faktisk ikke meget stigning på vejen til før det giver problemer -
også for dig ;)

> Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03 ( høje snedriver !, så hæver vi da bare
> svinet )

Det kan man så kun gøre hvis man har et svin ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Paw Jensen

Dato : 13-02-05 08:31

> [...]
> jeg måtte bakke lidt tilbage i mine egne spor, for at tage lidt tilløb,
> når kofangeren havde lavet en lidt stor bunke foran bilen, men vi kom da

I Danmark er det efterhånden sådan, at når der falder mere end 1 cm. sne, så
er det KAOS OG SNEHELVEDE.
Jeg ved sgu ikke hvad der sker for folk. Men alle kører vel med T-Hansen
sænkningsfjedre, og 755/10x28 lavprofildæk...

> Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03 ( høje snedriver !, så hæver vi da bare
> svinet )

Paw
Hummer H2 (høje snedriver, hvor ??

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-03-05 20:15

On Sun, 13 Feb 2005 08:30:31 +0100, "Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk>
wrote:

>Paw
>Hummer H2 (høje snedriver, hvor ??

Høje snedriver, hov nu sidder vi fast :P

Udfra hvad jeg har hørt skulle H2'eren være håbløs i sne og så videre da
den har undervognen fra en Tahoe som skulle være noget nært det
ringeste?
Flemming Jacobsen