Ny forrude i Nissan Micra
Fra : Kate

Dato : 12-02-05 15:11

Forårsaget af et stenslag er forruden i min bil flækket ca. på 3/4 af
ruden helt nede under rat-niveau. Ærgerligt da bilen skal sælges
tidligst i næste uge, men så hurtigt som muligt

Ruden skal naturligvis skiftes, ingen tvivl om det, men er der nogen
her som har en idé om prislejet for sådan en rude? Bare sådan ca.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Mogens

Dato : 12-02-05 15:33

1.300 ved T Hansen...

--
/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 12-02-05 16:57

"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> 1.300 ved T Hansen...

Garanti for, den passer ?

Sådan en del er ofte en vigtig del af bilens
konstruktion, og bør derfor være original.

Fra : Tuesen v/København

Dato : 13-02-05 17:54

Olesen skrev følgende
> Garanti for, den passer ?
>
> Sådan en del er ofte en vigtig del af bilens
> konstruktion, og bør derfor være original.

!? hvorfor dog skrive sådan en gang sludder, du aner jo ikke en dyt om det
emne...

Fra : Olesen

Dato : 13-02-05 18:01

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse

> !? hvorfor dog skrive sådan en gang sludder, du aner jo ikke en dyt om det
> emne...

Har du skiftet ruder ?
Så BURDE du vide, at en forrude kan være en del af bilens bærende
konstruktion.

Fra : Tuesen v/København

Dato : 13-02-05 19:29

Olesen skrev følgende
> Har du skiftet ruder ?

Nej og det er heller ikke relevant for dette spørgsmål, går i øvrigt heller
ikke ud fra at du har skiftet forruder, da du jo advarer mod at få det gjort
uoriginalt.

> Så BURDE du vide, at en forrude kan være en del af bilens bærende
> konstruktion.

Nævn mig 3 gængse mærker hvor forruden udgør en del af bærende
konstruktion... hvilket i øvrigt heller ikke er relevant i denne tråd, da
det drejer sig specifikt om en Micra

Fra : Olesen

Dato : 13-02-05 19:54

> [...]
heller
> ikke ud fra at du har skiftet forruder, da du jo advarer mod at få det

Jeg advarer IKKE imod, påpeget blot,
at visse bilmodeller kræver specielle forhold
ved skift af ruden pga. den er en vital del af bilen....

> Nævn mig 3 gængse mærker hvor forruden udgør en del af bærende
> konstruktion... hvilket i øvrigt heller ikke er relevant i denne tråd, da
> det drejer sig specifikt om en Micra

Igen...jeg påpeget blot, at det ikke er noget
hvem som helst bør give sig i lag med, og det
var såmænd bare dêt jeg ville sige med mit indlæg.

Og en T-Hansen rude bør vel næppe passe på mm, hvilket
kan gi' ærgelser fremover.

Fra : Tuesen v/København

Dato : 13-02-05 20:19

Olesen skrev følgende

> Igen...jeg påpeget blot, at det ikke er noget
> hvem som helst bør give sig i lag med, og det
> var såmænd bare dêt jeg ville sige med mit indlæg.

Dvs. du taler uden at ane en dyt om emnet

> Og en T-Hansen rude bør vel næppe passe på mm, hvilket
> kan gi' ærgelser fremover.

Det kan du være ret sikker på den gør og hvorfor BØR den ikke det ?... der
findes ikke mange producenter af autoruder, derfor kan den originale være
helt identisk med den uoriginale.

Fremover så nøjes med at udtale dig om ting du ved noget om, det er jo ikke
sådan så "at et dårligt råd, er bedre end intet råd"

Fra : Brian

Dato : 13-02-05 22:00

Hejsa!

Tuesen v/København tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Nævn mig 3 gængse mærker hvor forruden udgør en del af bærende
> konstruktion...

Gør den ikke det på de fleste nyere biler ?
Det er jeg da temmelig sikker på.....
I forbindelse med syn af en Ford Sierra, fik jeg oplyst at
forruden er en bærende del.... selv om den er knap så ny.

> hvilket i øvrigt heller ikke er relevant i denne
> tråd, da det drejer sig specifikt om en Micra

Og på den måde, fik du også dækket dit eget postulat ind

/Brian

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-02-05 22:15

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev :

>Nævn mig 3 gængse mærker hvor forruden udgør en del af bærende
>konstruktion...

Inden du helt nedgør Olesen, skal du måske lige søge lidt oplysninger
selv, om selvbærende karosserier.

Ford Sierra : Forruden indgår i karossens konstruktion

Ford Scorpio: samme

Det samme gælder nok de fleste andre biler på vejene i dag, hvor
forruden er limet i.

At så det bidrag, ruden yder til karossens styrke, er så relativt
beskedent, at alle anstændige ruder, opfylder kravene - er en anden
sag, betyder ikke at Olesen har uret

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Tuesen v/København

Dato : 14-02-05 00:38

jan@fedtegreven.dk skrev følgende
> Inden du helt nedgør Olesen, skal du måske lige søge lidt oplysninger
> selv, om selvbærende karosserier.

Har jeg gjort...

> Ford Sierra : Forruden indgår i karossens konstruktion
>
> Ford Scorpio: samme

Ja men ingen af delene i den bærende konstruktion af bilen...

> Det samme gælder nok de fleste andre biler på vejene i dag, hvor
> forruden er limet i.

Ja en del af bilen er den, men ikke en bærende del af konstruktionen på
bilen...
(hvis vi altså taler biler der ikke har alder til veteran status)

> At så det bidrag, ruden yder til karossens styrke, er så relativt
> beskedent, at alle anstændige ruder, opfylder kravene - er en anden
> sag, betyder ikke at Olesen har uret

Som skrevet tidligere findes der ikke vildt mange producenter af autoruder,
mange mærker får dem lavet samme sted... lige som der sælges uoriginale
ruder hvor den eneste forskel er den label de har.

Jo for han påstår det er en bærende del af konstruktionen, det er ikke
tilfældet.

Fra : Kate

Dato : 12-02-05 19:08

"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> wrote in

> 1.300 ved T Hansen...

Er det isat eller kun for ruden? Jeg _kan ikke_ selv montere sådan
noget.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-02-05 19:20

Hej!

Kate wrote:

> "Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> wrote in

> Er det isat eller kun for ruden? Jeg _kan ikke_ selv montere sådan
> noget.

Det er garanteret kun for selve ruden. Til sammenligning kan jeg da nævne, at
jeg gav 2600,- incl. moms for at få skiftet forruden i min Escort '96 i sommers...

Ruden alene koster ca. tusind kroner + moms...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kate

Dato : 13-02-05 09:38

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> Det er garanteret kun for selve ruden. Til sammenligning kan jeg
> da nævne, at jeg gav 2600,- incl. moms for at få skiftet forruden
> i min Escort '96 i sommers...
>
> Ruden alene koster ca. tusind kroner + moms...

Okay, der er godt nok forskel på priserne. Jeg talte med min mor som
også har en Micra der skal have skiftet forruden af samme årsag som
mig. Hun havde ringet til Nissan. De vil ha' 4500kr for det arbejde,
føj for en pris

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-02-05 11:31

Hej!

Kate wrote:
> [...]
> også har en Micra der skal have skiftet forruden af samme årsag som
> mig. Hun havde ringet til Nissan. De vil ha' 4500kr for det arbejde,

Du skal da _aldrig_ få lavet det autoriseret - dét er måden at blive fattigere
på hurtigst

Fik min skiftet hos DanGlas. Jeg ringede til 5-7 forskellige autoglasmontører og
valgte den billigste.

Fik også et tilbud på 3200,- så med ½ times research sparede jeg da 600,- og jeg
har ikke engang ringet til en autoriseret forhandler...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kate

Dato : 13-02-05 15:32

> Du skal da _aldrig_ få lavet det autoriseret - dét er måden at
> blive fattigere på hurtigst

Ja, det tror jeg på

> Fik min skiftet hos DanGlas. Jeg ringede til 5-7 forskellige
> autoglasmontører og valgte den billigste.

Okay, dem må jeg da lige få fat på så, tak.

Fra : Olesen

Dato : 13-02-05 17:36

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> Ja, det tror jeg på

> Okay, dem må jeg da lige få fat på så, tak.

Men det skader aldrig at høre prisen hos den aut..

Fra : Tuesen v/København

Dato : 13-02-05 17:56

Olesen skrev følgende

> Men det skader aldrig at høre prisen hos den aut..

Du svarer helt ude i tågerne, hun har jo netop fået en pris på 4500kr. hos
Nissan