Er dette et godt køb??
Fra : Anne Marie

Dato : 11-02-05 21:26

Hej.

Vi er faldet over nedenstående salgsannonce. Hvad siger i til den? Er det et
godt køb? Vi har ellers kigget efter Berlingoer.

Peugeot Partner 1.9 Combi
Årgang 12/1999 - Diesel - kørt 199.000 km

1 ejer . ABS . anhængertræk . Bilen sælges netto engros . CD-anlæg .
el-ruder . fj.betj. centrallås . just. rat . nakkest. bag . servo . skydedør
.. splitbagsæde . startspærre . tonede ruder

Hvad betyder "sælges netto engros" som nævnt i annonceteksten?

På forhånd tak.

Venlig hilsen Anne Marie

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 21:28

> Hvad betyder "sælges netto engros" som nævnt i annonceteksten?

At du skal gå i en stor bue uden om den forhandler. Der er tale om en
forhandler der tager let på det med købeloven og reklamationsret osv.

--
Tom

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-02-05 21:39

Tom wrote:

> At du skal gå i en stor bue uden om den forhandler. Der er tale om en
> forhandler der tager let på det med købeloven og reklamationsret osv.

Det kunne vel også betyde at de sælger til andre forhandlere, og at
prisen derfor er angivet uden moms.
Ved b2b handel kan man jo godt aftale sig til ringere vilkår en
købeloven giver ved forbrugerkøb (da b2b er handelskøb)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-02-05 21:40

> Vi er faldet over nedenstående salgsannonce. Hvad siger i til den? Er det
> et
> godt køb?

Jeg ville nok være en anelse påpasselig med bilen - evt sende den til test
hos FDM først.

Men man er pokkerme da nødt til at kende prisen, før man kan fortælle jer,
om det måske er et godt køb..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-02-05 21:59

Anne Marie wrote:

> Vi er faldet over nedenstående salgsannonce. Hvad siger i til den? Er det et
> godt køb? Vi har ellers kigget efter Berlingoer.
>
> Peugeot Partner 1.9 Combi
> Årgang 12/1999 - Diesel - kørt 199.000 km

Citroën Berlingo og Peugeot Partner er 99% den samme bil. Lavet på samme
fabrik sikkert, og motor og undervogn er identiske.

Af en eller anden grund er der solgt flest Citroën'er til private, men
Peugeot'en er mere almindelig som firmabil. Jeg ville ikke købe en bil
der har været kørt af diverse håndværkere, men de er jo også oftest på
gule plader, hvilket "din" ikke lyder til at være.

Den i har fundet er desuden med den "gamle" dieselmotor. Den er sikkert
slidstærk og fin nok, men hvis det skal være en diesel, bør I nok også
prøve en 2.0 HDi - jeg forestiller mig at den er væsentligt rarere at
køre, især hvis der er lidt læs på.

Og så bør du måske skrive prisen, hvis du vil vide om det er et godt køb :)

Mvh.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-02-05 08:47

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> slidstærk og fin nok, men hvis det skal være en diesel, bør I nok også
> prøve en 2.0 HDi - jeg forestiller mig at den er væsentligt rarere at

Ja, 1,9D'eren kender ikke ordet acceleration. Gå efter en HDI.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Anne Marie

Dato : 11-02-05 23:15

Godt så - i får prisen med. 93.000 kr (glemte den før

Tak for allerede indkomne svar.

Hilsen Anne Marie