Fri km i udlejningsvarevogn????
Fra : Martin Jensen

Dato : 11-02-05 17:38

Hej NG-brugere

Jeg har lige fået årets stor forskrækkelse.....

Jeg står og skal til tyskland for at købe ny MC, så jeg skal ud og
leje en varevogn til formålet.

Jeg plejer at lege varevogn af ellers "godt" firma www.lejetlig.dk,
men har lige opdaget at de ikke har fri km mere...

Er der nogen der kender et firma som lejer ud med fri km? i
københavnstrup.

Mvh
Martin Jensen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-02-05 17:45

> [...]
> men har lige opdaget at de ikke har fri km mere...
>
> Er der nogen der kender et firma som lejer ud med fri km? i

Tjek lige om de overhovedet tillader du kører til udlandet, det gør de
færreste.

Niels

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-02-05 18:23

In news:420ce122$0$33729$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Niels Bengaard <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

> Tjek lige om de overhovedet tillader du kører til udlandet, det gør de
> færreste.

Med Lej et lig kan man aftale udlandskørsel, og kilometer, men det skal
aftales ved lejens indgåelse
læs deres web, og lav en aftale..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 11-02-05 21:05

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tjek lige om de overhovedet tillader du kører til udlandet, det gør de
> færreste.

Nu tror jeg faktisk ikke at jeg nogensinde har lejet bil i DK, men i alle
andre Europæiske lande hvor jeg har lejet bil, var der intet problem i at
køre til udlandet. Enkelte steder ville de dog gerne informeres om hvilke
lande jeg angtede at køre til.

Mvh
Claus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-02-05 21:07

In news:420d0feb$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Claus Nygaard-Pedersen <nomail@nomail.dk> wrote:

> [...]
> problem i at køre til udlandet. Enkelte steder ville de dog gerne
> informeres om hvilke lande jeg angtede at køre til.

Og relevansen er?

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 12-02-05 10:48

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:420d105c$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og relevansen er?

At rigtig mange udlejningsfirmaer er internationale og at de anvender samme
regler i flere lande!

En kiks til dig og tør så øjnene.

Mvh
Claus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-02-05 17:13

In news:420dd0dc$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Claus Nygaard-Pedersen <nomail@nomail.dk> wrote:

> At rigtig mange udlejningsfirmaer er internationale og at de anvender
> samme regler i flere lande!
>
> En kiks til dig og tør så øjnene.

Bevares, men nu startede tråden med "lej et lig" og de er nok
landsdækkende, men absolut ikke globale..

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-02-05 21:24

> [...]
> køre til udlandet. Enkelte steder ville de dog gerne informeres om hvilke

Du kan jo se hvad Avis skriver, så man skal forhøre sig som jeg skriver.

Niels

Kørsel over grænser
Af forsikringsmæssige hensyn er der restriktioner på visse biltyper og i
visse lande. Det er vigtigt, at du ved reservation oplyser os om dine planer
om at krydse landegrænser, og hvilke lande du forventer at besøge. Det er
ikke tilladt at køre ind i eller gennem følgende lande: Albanien, Belarus,
Bosnien, Bulgarien, Estland, Grækenland, Jugoslavien, Kroatien,Letland,
Litauen, Makadonien, Moldova, Polen, Romanien, Rusland, Slovakiet,
Slovenien, Tjekkiet, Tyrkiet og Ungarn. Selvom bilen returneres til Danmark
må ingen Mercedes biler køres ind i Italien.