ABS-lampe lyser i Astra
Fra : Anders Teglgaard Kjæ~

Dato : 10-02-05 22:18

Hej
ABS-bremse-lampen begyndte pludselig at lyse, og slukker ikke igen. Hvad kan
det skyldes? Det er en Opel Astra 1,4 st.car fra 1995.
Vh Anders

Fra : Brian

Dato : 10-02-05 22:18

Hejsa!

Anders Teglgaard Kjær tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> ABS-bremse-lampen begyndte pludselig at lyse, og slukker ikke igen.
> Hvad kan det skyldes? Det er en Opel Astra 1,4 st.car fra 1995.

Et vildt skud.... fejl på ABS systemet ?

Hvis du ikke selv har styr på det, så kør på et værksted.... bremserne skal
bare være iorden!

/Brian

Fra : Anders Teglgaard Kjæ~

Dato : 10-02-05 22:27

"Brian" <briank@besked.com> wrote in message
> [...]
>
> Et vildt skud.... fejl på ABS systemet ?
>
> Hvis du ikke selv har styr på det, så kør på et værksted.... bremserne

Hej Brian
Bremserne fungerer fint, tilsyneladende. Jeg tænkte om det kunne være fordi
der mangler bremsevæske eller sån noget.
Vh Anders

Fra : Brian

Dato : 10-02-05 22:24

Hejsa!

Anders Teglgaard Kjær tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Bremserne fungerer fint, tilsyneladende. Jeg tænkte om det kunne være
> fordi der mangler bremsevæske eller sån noget.

Bremsevæske er jo nemt at tjekke, men jeg tror næsten du har en anden
lampe der lyser op, hvis der mangler væske.

Mon ikke bare det er en fejl ved en sensor.....

/Brian

Fra : Brian

Dato : 10-02-05 23:11

Hejsa!

Brian tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Mon ikke bare det er en fejl ved en sensor.....

Tjek evt. her, hvordan du udlæser fejlkoden:
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/abs_codes/abs_codes.htm

/Brian

Fra : polleman

Dato : 10-02-05 23:13

tjek den yderste krans på dine trækaksler og se om de er revnet og
vippet lidt ud så de måske har gået på følerne som sidder tæt op ad
kransen det skete på min og kostede en ny krans og føler

Fra : Kristian Thorning

Dato : 11-02-05 10:08

Min Peugeot Partner har haft gjort det samme. Jeg afhjalp det ved at rense
sensorerne/krans på baghjulene (tromler), da de var møg belortede.

Prøv at rense alle fire sensorer og se om det hjælper.

Mvh. Kristian