Lille skade på gamel bil efter påkørsels
Fra : Carsten

Dato : 10-02-05 15:52

Jeg blev i går påkørt bagfra da jeg skulle svinge til venstre i et T
kryds,
af en bilist der skulle svinge til højre.

Der skete ikke nogen store skader, udover jeg fik nogen dybe ridser i min
indfarvet kofanger på min Corola fra 92, den anden part fik knust lygterne
og skadet forskærm.

Den var den kvindelig bilist der kørte op i mig som har skylden, selv om
hun
prøvet at skubbe den over på mig fordi jeg kørte lidt frem for at få bedre
oversigt og flette ind i mellem 2 biler, der kom fra højre.

Nu er min bil 13 år gammel og har sådan rust her og der, men mine kofanger
var faktisk pæne J så det irritere mig lidt at den nu er blevet ridset og
hakket, fordi jeg har tænkt på at få lavet rust og pladearbejde på bilen
til
sommer og nok også en lakering, men nu er kofangeren så blevet grim.

Kan sådan en plastik fætter af en kofanger laves?

Kan man få den som reserve dele selv om bilen er 13 år gammel og hvad vil
det koste.

Skal jeg lave en forsikrings sag ud af det og får jeg noget ud af det?

Carsten

Fra : Lars

Dato : 10-02-05 16:16

Hejsa,

"Carsten" <non@non.non> wrote in message

> Jeg blev i går påkørt bagfra da jeg skulle svinge til venstre i et T
> kryds, af en bilist der skulle svinge til højre.
>
> Kan sådan en plastik fætter af en kofanger laves?

Det tror jeg ikke.

> Kan man få den som reserve dele selv om bilen er 13 år gammel og hvad vil
> det koste.

Spørg et aut. værksted...

> Skal jeg lave en forsikrings sag ud af det og får jeg noget ud af det?

Og så kan du jo ringe til damen og give hende prisen. Hun kan så vælge at
betale dig, ellers skal den meldes til hendes forsikring med mindre du har
kasko, så skal du melde den til din forsikring, de tager så fat i damens
forsikring og "ordner" sagerne der.

Det forudsætter jo selvsagt at hun får skylden for uheldet, men det tror jeg
bestemt - hun skal jo se sig for inden hun kører frem.

Men ja, du får da givetvis en ny kofanger ud af det.....

** Lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-02-05 17:26

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> Og så kan du jo ringe til damen og give hende prisen. Hun kan så vælge at
> betale dig,

NIX, Carsten anmelder til hans forsik selskab, og hvis hun pålægges skylden,
får hun chancen for at betale selv, og undgå præmie-stigning, el. det
sædvanlige med 2 trin ned. Lad være med selv at lave lokums-aftaler, det
bliver noget rod- enten syntes hun sikkert det bliver for dyrt, og vil
diskutere skyld el. bilen alder etc, eller du er utilfreds med resultatet.

Fra : Henning

Dato : 10-02-05 18:39

On Thu, 10 Feb 2005 17:26:08 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>NIX, Carsten anmelder til hans forsik selskab, og hvis hun pålægges skylden,

Skal vi nu ikke lade være med at blande en helt tredie person ind i
billedet? Lad Carsten melde det til SIN forsikring, ikke HANS

Fra : Carsten

Dato : 10-02-05 17:33

> Det tror jeg ikke.

Det regnet jeg heller ikke med.

> Det forudsætter jo selvsagt at hun får skylden for uheldet, men det tror
> jeg bestemt - hun skal jo se sig for inden hun kører frem.
>
> Men ja, du får da givetvis en ny kofanger ud af det.....

Ja det gør jeg så nok, det bliver så det eneste der skinder på den bil
Min første tanke var at jeg måske ikke vil gøre noget ud af det, men da
hun
lige som prøvet at ligge skylden over på mig, så tænkte jeg så skal hun
sgu
ikke slippe billigt, selv om hendes bil fik den største skade.

Ja det chikanere mig da også lidt med de ridser i kofanger, når det nu
ikke
er min skyld.

Nu er der lidt rust i de skrærme som holder kofanger, så det giver sikkert
noget bøvl.

Carsten

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-02-05 17:46

"Carsten" <non@non.non> skrev i en meddelelse
> [...]
> det koste.
>
> Skal jeg lave en forsikrings sag ud af det og får jeg noget ud af det?

Hej Carsten.

Sådan en plastik-fætter kan formentlig sagtens laves.

Kig evt her :
www.ChipsAway-Roskilde.dk, og klik på kofangerknapper for at se et eksempel.

eller også kig her :
www.ChipsAway.dk

Bo
ChipsAway Roskilde

Fra : Carsten

Dato : 10-02-05 17:55

"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Carsten.
>
> Sådan en plastik-fætter kan formentlig sagtens laves.

> [...]

Ja det ser da godt nok ud.
Hvad koster det?

Carsten

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-02-05 18:41

> "Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det ser da godt nok ud.
> Hvad koster det?
>
> Carsten

Det koster alt imellem 1375,- og spidsen af en jetjager incl. moms.
Der er 10% rabat hvis du er medlem af FDM.

Svært at sige uden at have set skaden, men hvis du har mulighed, så mail
lige et digifoto eller 2, så skal jeg sørge for at du får et tilbud fra den
ChipsAway-operatør, der bor nærmest dig.

--
Bo
www.ChipsAway.Roskilde.dk

Fra : Carsten

Dato : 10-02-05 19:03

> [...]
> den
> ChipsAway-operatør, der bor nærmest dig.

Skaden ligner meget godt den man ser på billedet på websiden
http://www.chipsaway-roskilde.dk/images/nissfor.jpg ridser i "lakken"
ingen
flænger.

Carsten

Fra : Chr

Dato : 10-02-05 18:08

> [...]
> prøvet at skubbe den over på mig fordi jeg kørte lidt frem for at få bedre
> oversigt og flette ind i mellem 2 biler, der kom fra højre.

jeg ville normalt nok være ligeglad, men hvis en modparten påstår det var
min skyld vil jeg bare anmelde for at pisse på vedkommende....

Fra : Carsten

Dato : 10-02-05 18:19

"Chr" <ask@formail.dk> skrev i en meddelelse

> jeg ville normalt nok være ligeglad, men hvis en modparten påstår det
var
> min skyld vil jeg bare anmelde for at pisse på vedkommende....

Hun fik også beske om at skylden var hendes og hvis hun havet problemer
med
det så kunne vi da bare tilkalde politiet.

Der skete så lidt med min bil og jeg havet lidt travlt da jeg skulle nå at
hente min datter i børnehave inden for 15 min 18 km. fra "ulykke" stedet.

Fik reg. på hendes bil, samt navn og kørekort nr.

Tror også jeg får det lavet bare fordi hun var sådan.

Carsten

Fra : Henning

Dato : 10-02-05 18:40

On Thu, 10 Feb 2005 18:18:35 +0100, "Carsten" <non@non.non> wrote:

> [...]
>med
>det så kunne vi da bare tilkalde politiet.

Politiet ville være bedøvende ligeglade, da der ikke er sket
perosnskade.

Fra : Chr

Dato : 10-02-05 18:52

> Politiet ville være bedøvende ligeglade, da der ikke er sket
> perosnskade.

selvføgelig vil de det...de skal jo bruge rejseholdet til at efterforske når
et par poser kaffe forsvinder...

Fra : Carsten

Dato : 10-02-05 19:27

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Politiet ville være bedøvende ligeglade, da der ikke er sket
> perosnskade.

Det vil de sikker, selv om de ellers kun bor lige rundt om hjørnet, men de
vil sikkert komme når jeg tvang føren der kørte ind i mig til at æde sit
kørekort, hvis hun ikke anderkendte at det var hendes fejl

Det skal lige passe at jeg kommer til at høre fra hendes forsikring vedr.
at
jeg skal dække skaden på hendes bil.

Carsten