En "splitsensor"?
Fra : Mikkel

Dato : 07-02-05 17:42

Min Ford Escort 96 1.6 GLX er på værksted fordi den ofte går i stå når
man kobler ud kort efter start (omdrejninger falder til ca. 500, og så
går den i stå).

Nu er den blevet målt igennem på et autoriseret Ford værksted, og
mekanikeren siger, at det er en "splitsensor" der er defekt.

Er der nogen der har hørt om sådan en (jeg har ikke!), eller har jeg mon
hørt forkert?

Mvh.

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 18:21

"Mikkel" <mikkel@newsaccount.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mekanikeren siger, at det er en "splitsensor" der er defekt.
>
> Er der nogen der har hørt om sådan en (jeg har ikke!), eller har jeg mon

jada, den sidder lige ved siden af enheden til styring af integral-sonden

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 21:00

> jada, den sidder lige ved siden af enheden til styring af integral-sonden

Er det den der sidder lige ved siden af vøkleren, eller er det den der sider
bagved imponatoren? :))

/Claus

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-02-05 21:06

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4207c8b9$0$13727$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Er det den der sidder lige ved siden af vøkleren, eller er det den der
sider
> bagved imponatoren? :))

Den sidder som regel under mellemgasfordeleren...
)
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 07-02-05 21:36

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> integral-sonden

> sider
>
> Den sidder som regel under mellemgasfordeleren...

Mellemgasfordeleren udgik af produktion hos de fleste fabrikanter
omkring 1996 idet røggaskatalysatoren have en dårlig indflydelse
på fordelerens karma (også på de forchromede). Man var alligevel
også godt igang med indsprøjtnings motorerne.

Fra : Mikkel

Dato : 08-02-05 00:35

On 07-02-2005 21:35 Andersen (3650) wrote:
> [...]
> på fordelerens karma (også på de forchromede). Man var alligevel
> også godt igang med indsprøjtnings motorerne.

Ah, I see.

Tak til alle for "svar"

Mikkel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-02-05 00:47

"Mikkel" <mikkel@newsaccount.dk> skrev >
> Tak til alle for "svar"

Du rykker bare splitten ud og smider lortet væk!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-02-05 15:20

> Ah, I see.
>
> Tak til alle for "svar"

Hejza

Ja - vi kan godt være lidt spydige herinde, dog altid (næsten da) i en
god mening og tone.

Jeg tror din mekker sagde "Spjældsensor" eller bedre kendt under
betegnelsen TPS (Throttle Position Sensor) - den sidder på siden af dit
gasspjæld (spjældhus) og registrerer hvor meget spjældet er åbnet.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 08-02-05 16:09

On 08-02-2005 15:20 Brian Sørup wrote:
> Ja - vi kan godt være lidt spydige herinde, dog altid (næsten da) i en
> god mening og tone.

Ja, det fornemmede jeg - og kreativiteten var imponerende stor

> Jeg tror din mekker sagde "Spjældsensor" eller bedre kendt under
> betegnelsen TPS (Throttle Position Sensor) - den sidder på siden af dit
> gasspjæld (spjældhus) og registrerer hvor meget spjældet er åbnet.

Det lyder ganske fornuftigt - den har i hvert fald tidligere fået en
omgang spjældrens for at afhjælpe samme problem (uden held).

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas