Træk - Antal kg ?
Fra : Jim Andersen

Dato : 07-02-05 13:52

Har lige købt en 4-dørs Toyota Camry 2.0 fra '88. med træk, istedet for dén
Camry 5-dørs 1.8 jeg havde før fra '87. Den "nye" må laste 50kg mindre end
den gamle. Men den nye vejer mere end den gamle.

Hvordan hænger det sammen ?

/jim

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 07-02-05 14:06

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse news:420766dd$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> laste 50kg mindre end den gamle. Men den nye vejer mere end den gamle.

Måske fordi f.eks. bremserne er ens på de to biler -> så totalvægten af
bil + påhæng holdes på det samme?

/Jakob

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-02-05 14:26

Jim Andersen wrote:
> [...]
> for dén Camry 5-dørs 1.8 jeg havde før fra '87. Den "nye" må laste
> 50kg mindre end den gamle. Men den nye vejer mere end den gamle.

Du kan finde typegodkendelse på din bil her http://www.fstyr.dk/sw22275.asp
der er aktuelle trækkrog belastninger for dit køretøj.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg