Erfaring med Vectra st.car årgang 97-98
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 06-02-05 23:11

Da en kammerat overvejer at invistere i en Vectra st.car fra årgangen 97-98,
vil jeg gerne høre erfaringer om modellen. Hvad bør man holde øje med? Der
er tale om motorversionerne 1.6, 1.8 og 2.0.

På forhånd tak.

\Mandal

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-05 13:24

Brian Fisker [8900] telepaterede følgende til sin PC:
> Da en kammerat overvejer at invistere i en Vectra st.car fra årgangen
> 97-98, vil jeg gerne høre erfaringer om modellen. Hvad bør man holde
> øje med? Der er tale om motorversionerne 1.6, 1.8 og 2.0.

Rust...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Aard

Dato : 07-02-05 19:22

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> Brian Fisker [8900] telepaterede følgende til sin PC:
>
> Rust...

Enig, har selv lige haft én 1996, Vectra 1.8 5-dr. Fik begyndende uden-
på ryst foran baghjulene....ikke slemt, men dét var dér.
Udover det, så fungerede den rent mekanisk ret godt. Fik dog en dyrere
repr.regning ved 180.000 km, da den krumtap føler, samt nogle pindbolte
skulle skiftes..det var sgu dyrt..alene i timelønnnen til fejlfinding.
Den rundede 230.000, og så solgte jeg den til fordel for en HDI-bil.

Rent brændstof økonomisk var den lidt imponerende, da jeg faktisk kunne
få den til at gå et gennemsnit 12-13 km/l (mest motorvejs kørsel 110-130
km/t).

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-05 19:33

Aard telepaterede følgende til sin PC:

> Enig, har selv lige haft én 1996, Vectra 1.8 5-dr.

Jeg havde i 99 en 2½ gammel Vectra B, som på det tidspunkt begyndte at vise
rust tegn... :-|

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-02-05 08:57

Mon, 7 Feb 2005 19:33:21 +0100, skrev "Morten Fruergaard" <mit fornavn
@ mit efternavn . com>, på 16 linier, i
<4207b48b$0$29275$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Aard telepaterede følgende til sin PC:

>Jeg havde i 99 en 2½ gammel Vectra B, som på det tidspunkt begyndte at vise
>rust tegn... :-|

98 er bedre end 96. men bliver først godt i 99.

--
MVH Karsten
Horsens