Kan I anbefale en god enkel WYSIWYG editor~
Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 22-05-01 21:48

Jeg er ved at lave et lille bitte site til et firma der skal vedligeholdes af
dem selv.
De har derfor brug for en enkel overskuelig god WYSIWYG editor.
Den behøver ikke kunne alverden bare de mest basale ting.
For dem betyder det mest at den er nem og enkel at bruge.

For mig er det også af stor vigtighed at den ikke laver slamkode .. Alle M$
programmer er derfor udelukket.

Har i nogen anbefalinger ?

Mvh
Christian 'CeeJay' Jensen

Fra : Martin

Dato : 22-05-01 21:54

On Tue, 22 May 2001 22:47:33 +0200, "Christian 'CeeJay' Jensen"
<newsgroups@ceejay.cjb.nOt> wrote:

> [...]
>For dem betyder det mest at den er nem og enkel at bruge.
>
>For mig er det også af stor vigtighed at den ikke laver slamkode .. Alle M$

Frontpage

>Har i nogen anbefalinger ?

Jeg ville overvildt anbefale den, men Webcoder 2 fra www.tsw.dk er
sådan lidt ok! og kan det mest banale..

Forresten er Webcoder 2 gratis for ikke firmaer

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 22-05-01 22:45

> Frontpage

Arrgghhh !! .. Jeg ville ikke træde i det for at undgå at besudle min fod.
Det værste program nogensinde lavet.

> Jeg ville overvildt anbefale den, men Webcoder 2 fra www.tsw.dk er
> sådan lidt ok! og kan det mest banale..

Er det det program som listes som Webcoder (der står ikke version) på
downloadsiden eller 2'eren stadig i beta ?

Fra : Mickey

Dato : 22-05-01 23:04

"Christian 'CeeJay' Jensen" <newsgroups@ceejay.cjb.nOt> skrev i en
meddelelse news:9eemk2$9qm$1@news.inet.tele.dk...
Alle M$

> Arrgghhh !! .. Jeg ville ikke træde i det for at undgå at besudle min fod.
> Det værste program nogensinde lavet.

Pas på JPK ikke kommer efter dig!

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-05-01 23:15

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> Pas på JPK ikke kommer efter dig!

JPK har nok for travlt med at forsvare frontpage andetsteds siden han ikke
har givet lyd fra sig her endnu.

Du har sådan som jeg ser det tre muligheder:

1)At lave et Content management system der bygger på en database.
2) Lær folk der skal opdatere siderne det mest simple HTML.
3) Lev med den dårlige kode som WYSIWYG programmerne laver.

--
Jakob Andersen
"No matter how great and destructive your problems may seem now,

Fra : Martin

Dato : 23-05-01 12:19

On Tue, 22 May 2001 23:44:44 +0200, "Christian 'CeeJay' Jensen"

Den der er på "normal" siden er 2'eren

Sidste beta version er Beta3

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Queenie

Dato : 22-05-01 23:35

Dreamweaver Det bedste program nogensinde :p

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 23-05-01 19:05

> Dreamweaver Det bedste program nogensinde :p

Men ikke helt enkel.
Men jo .. en virkelig god WYSIWYG editor.
Jeg bruger den dog ikke selv da jeg laver al kode i hånden.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-05-01 13:28

Christian 'CeeJay' Jensen wrote:

> [...]
> For dem betyder det mest at den er nem og enkel at bruge.
>
> For mig er det også af stor vigtighed at den ikke laver slamkode .. Alle M$

Er editoren i Netscape acceptabel?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 23-05-01 19:04

> Er editoren i Netscape acceptabel?

Jeg overvejer den seriøst. Jeg lærte selv at lave hjemmesider med Netscape 3.0
Gold.
Den nye i Mozilla ser også meget lovede ud , men jeg mangler at teste 0.9
igennem før jeg kan være sikker på at den er stabil nok.

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-05-01 23:46

Christian 'CeeJay' Jensen <newsgroups@ceejay.cjb.nOt> skrev

> For dem betyder det mest at den er nem og
> enkel at bruge.

Hvad er nemt og enkelt?

Jeg har før ladet kunder selv opdatere deres hjemmesider med det ene eller
andet program, og for det meste går det også fint, men pludselig er der en
anden der overtager jobbet, som hellere vil bruge Frontpage eller GoLive -
og så går det helt galt - min kode bliver smadret til ukendelighed.

Det ender som regel med at jeg også tjener penge på at rette op på fadæsen -
og får lavet et opdateringsabonnement - hvilket jeg kun kan anbefale at få
lavet med det samme.

> For mig er det også af stor vigtighed at den ikke
> laver slamkode

Jeg har endnu ikke mødt et wysiwyg-program der ikke laver en eller anden
form for slamkode - eller i hvert fald får lavet så meget om på koden så den
ikke kan validere - og i værste fald ikke fungerer i alle browsere - det har
jeg ofte været ude for.

Tilbyd derfor din kunde at du opdaterer hjemmesiden - for en rimelig
betaling naturligvis.

--
Allan

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 29-05-01 15:46

Christian 'CeeJay' Jensen skrev i meddelelsen
<9eej8o$r7p$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>For dem betyder det mest at den er nem og enkel at bruge.
>
>For mig er det også af stor vigtighed at den ikke laver slamkode ..

Stone's WebWriter skulle være god. Fra sidste nyhedsbrev:

"WEBWRITER VINDER HOLLANDSK TEST
"---------------------------------
"WebWriter 3.5 er blevet kåret som vinder i en test af HTML-editorer i
det
"hollandske computermagasin Computer Idee. WebWriter var oppe i mod så
"stærke konkurrenter som HomeSite og HotDog Pro!

Jeg er aldrig kommet i gang med at bruge den selv - jeg bruger vim.

-- Klaus.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-05-01 16:00

"Klaus Seidenfaden" <ks@CUT.seidenfaden.net> wrote in message
> Stone's WebWriter skulle være god.

Det er den også det er bare ikke nogen WYSIWYG-editor.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-05-01 19:55

[snip om stones webwriter]

Jakob Andersen wrote:
> Det er den også det er bare ikke nogen WYSIWYG-editor.

nej - men det er det enkleste program man næsten kan gå til - det er
ligemeget at det ikke er wysiwyg, hvis man kan lære folk at bruge højre
museknap så kan de lære at udføre næsten alt andet end at lave nye sider
fra bunden, i Stones...

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

"-------------------------------------
" H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>
"-------------------------------------

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 30-05-01 17:38

Jesper Brunholm <brunholm@bigfoot.com> skrev i
> [...]
> ligemeget at det ikke er wysiwyg, hvis man kan lære folk at bruge højre
> museknap så kan de lære at udføre næsten alt andet end at lave nye sider

Stones og HomeSite er to gode programmer ... Selv trodde jeg folk etterhvert
sluttet å bruke WYSI-et eller annet-editorer som normalt ikke klarer seg
spesielt godt ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net