Xenon H7 pærer
Fra : Johnny

Dato : 06-02-05 19:27

Jeg her på QXL set Xenon H7 pæresæt til salg for omkring 260.- (eller hvad
højeste bud nu løber op i).

Hvad er fordelen ved denne type pære og kan man blot sætte dem i soklen i
stedet for den gamle type (på en Peugeot 406/1996)?

Mvh Johnny

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-02-05 20:02

"Johnny" <dko12310c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er fordelen ved denne type pære og kan man blot sætte dem i soklen i
> stedet for den gamle type (på en Peugeot 406/1996)?

Så vidt jeg kan se, har pærerne intet med rigtig Xenon at gøre.
Hilsen Matthias

Fra : Arne Johansen

Dato : 06-02-05 23:53

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny" <dko12310c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Det var dem ALDI solgte i denne uge på tilbud til 30 kr for 2 stk og de
blev revet væk af hamstere .....

vh AJ

Fra : CBA

Dato : 07-02-05 16:21

> Det var dem ALDI solgte i denne uge på tilbud til 30 kr for 2 stk og
de
> blev revet væk af hamstere .....
>
> vh AJ

Hamstere med xenon, nu har jeg fandme hørt det også................;-o

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 18:17

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny" <dko12310c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg kan se, har pærerne intet med rigtig Xenon at gøre.

Jo det er skam ægte Xenon, de er jo fyldt med xenon gas. Men måske menes er
HID.
Fordelen ved de "billige" xenon er at de plejer at have kort levetid fordi
pæren er tunet.

--
Tom

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 08-02-05 18:54

klip:
> [...]
> er HID.
> Fordelen ved de "billige" xenon er at de plejer at have kort levetid fordi

Jeg mener stadig det ikke er rigtige xenon, da de skal have højspænding for
at tænde. Og hvor ser du højspændingsdelen ( ballasten)?
Hilsen Matthias

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-05 19:05

Matthias H Matthiessen wrote:
> Jeg mener stadig det ikke er rigtige xenon, da de skal have
> højspænding for at tænde. Og hvor ser du højspændingsdelen (
> ballasten)?

Du forveksler Xenon med HID. .

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 12:16

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Du forveksler Xenon med HID. .

Hmmm, er "Højspænding" det samme som "Stærkstrøm"?

> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 19:38

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm, er "Højspænding" det samme som "Stærkstrøm"?

Ja og nej

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 19:55

> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Ja og nej

Nå, okay :)

Grunden til at jeg spørger er, at jeg endnu engang lige konfererede med min
Mazda Instruktionsbog, hvor der står følgende anført:

"Udskiftning af Xenon pære

Det er farligt selv at udskifte en Xenon pære. Da denne type kræver
stærkstrøm, kan man få stød hvis det ikke gøres korrekt. Skift ikke denne
pære selv. Kontakt et autoriseret Mazda værksted."

> --
> Tom

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 20:25

> [...]
> stærkstrøm, kan man få stød hvis det ikke gøres korrekt. Skift ikke denne
> pære selv. Kontakt et autoriseret Mazda værksted."

Ja man skal nok ikke stikke fingrene ind i fatningen. Der er mange tusindde
volt lige i startøjeblikket

--
Tom

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-02-05 10:06

> Ja man skal nok ikke stikke fingrene ind i fatningen. Der er mange
> tusindde volt lige i startøjeblikket
>
> --
> Tom

En xenonpære skal have ca. 20-25000 volt for at tænde. Når den lyser, skal
den have ca 8000 volt. Alene det fortæller, at de omtalte pærer der er til
salg på QXL intet har med rigtige xenon pærer at gøre. Jeg er helt sikker
på, at disse pærer er glødetrådspærer, så evt. er udstyret med blå glas
eller lign.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 12:57

> [...]
> salg på QXL intet har med rigtige xenon pærer at gøre. Jeg er helt sikker
> på, at disse pærer er glødetrådspærer, så evt. er udstyret med blå glas

og xenongas.
Igen....hvis man vil være sikker på at vi taler om det samme så hedder
ovenstående HID. Xenon er en betegnelse for begge typer pærer.

--
Tom