400.000 km på tælleren
Fra : Christabel & Anders

Dato : 05-02-05 13:14

Så rundede golfen de 400.000 km! ....De sidste 194.420 km med mig bag
rattet.
Vel ikke noget særligt, men alligevel synes jeg det er stærkt gået af en 1,6
d. uden turbo (54 hk) fra 1985.
Der er selvfølgelig små rep. på golfen (hvilket jeg jo engang imellem
stiller spørgsmål om her i gruppen), men ellers synes jeg ikke at jeg har
været uheldig med bilen, reservedelene er jo utrolig billige til sådan en VW
(kr. 72,- hos Højer for en ny komplet forlygte). Den for skiftet olie (Shell
Hillux 10-40) for hver 10.000 km og på de 10.000 km bruger den 2 liter olie,
som selvfølgelig bliver efterfyldt løbende.
Den er blevet undervognsbehandlet 2 gange og ved sidste syn gik den igennem
uden anmærkninger, synes manden udtalte faktisk at den kommer vi jo til at
se mange gange, forstået sådan at den jo kan holde i mange år endnu.
Bilen bliver vasket i hånden og 2-3 gange om året polere jeg den og ellers
står den parkeret i en ventileret garage.
Se i øvrigt et billedet af bilen i dk.binaer.motor.
--
Med venlig hilsen en stolt ejer!

Anders

Fra : Bo Velschow

Dato : 05-02-05 16:04

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står den parkeret i en ventileret garage.
> Se i øvrigt et billedet af bilen i dk.binaer.motor.

Hej Anders

Tillykke med det! Må I få mange problemløse kilometer og gode år sammen
fremover! Den ser godt nok flot ud på billedet! Min Mondeo (fra 12/99)
nærmer sig de 200.000 km, og min kones Kadett har gået 230.000 (den er fra
'91, og stålormen er begyndt at gnave i den, trods undervognsbehandling for
nogle år tilbage :-/ ). Jeg fik Mondeo'en undervognsbehandlet i '03, og da
den var til syn sidste år udtalte synsmanden også, at "der var én, der havde
været fornuftig!" (at den så kun blev betinget godkendt pga. en
positionslys-pære, der var sprunget kort før (eneste anmærkning!), er en
anden sag - han var vist også lidt ked af, at han blev nødt til at skrive
det på).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 05-02-05 16:04

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> Så rundede golfen de 400.000 km! ....De sidste 194.420 km med mig bag
> rattet.

Tillykke med jubilæet!

Den ser fin ud!

Hvor mange år har du så brugt på at køre de sidste 194.420 km?

Mvh
Claus
http://vwgolf.nygaard-pedersen.dk/sv.htm

Fra : Christabel & Anders

Dato : 06-02-05 20:55

Mange tak
Jeg købte den/ hentede den i Tyskland/ fik den på dk-plader d. 24 august
1999 så til sommer bliver det seks år - så hvis man regner ud fra de seks år
så har jeg i snit kørt 32.404 km om året.
mvh

Anders

Fra : TDN

Dato : 05-02-05 16:42

> [...]
> står den parkeret i en ventileret garage.
> Se i øvrigt et billedet af bilen i dk.binaer.motor.

Jamen tillykke med det. De gamle VW'er kan godt være med, de er ikke sådan
lige at tage livet af. Min Jetta 1.3 med 55 hk. fra 1985's historie minder
lidt om din med det sidste syn uden bemærkninger, to gange rustbeskyttelse,
men min er knap kørt til med kun 315.000 km på klokken, men så bruger den
heller ikke olie mellem skiftene for hver 10.000 km, ej heller vand. Den
fragter mig frem og tilbage på arbejde minimum 85 km. hver dag, har været i
Norge med fuld oppakning, kunne dog ikke mere end 60-70 op ad bakke, men
blev ikke varm eller brokkede sig. Det eneste rust den har er nogle små
pletter på lakken som jeg fixer efterhånden som de kommer. Stumperne til den
koster nærnest intet ved Højer og de andre og reperationer på den er
billige.

Så jeg er jeg har det på samme måde at jeg heller ikke kan undgå at være
glad for den gamle slæde og give den et kærligt klap på køleren i ny og
næ...

Mvh
Thomas

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-02-05 17:50

Christabel & Anders wrote:
> [...]
> står den parkeret i en ventileret garage.
> Se i øvrigt et billedet af bilen i dk.binaer.motor.

0.4mio er intet for en diesel.
2L olie pr olieskift er en del men ikke noget der kan betegnes som en
defekt hvis du husker at fylde nok på.
Hvis du brugte 15w40 olie slugte den nok noget mindre af det.
Held og lykke med de næste 400kkm

Mhv
Roberto

Fra : Christabel & Anders

Dato : 06-02-05 21:00

> [...]
> defekt hvis du husker at fylde nok på.
> Hvis du brugte 15w40 olie slugte den nok noget mindre af det.

Mange tak!
Motoren er en smule utæt og jeg tror olie forbruget kommer der af, samtlige
pakninger er blevet skiftet på motoren og jeg kan ikke få den tæt! Jeg
vasker bil min. engang om ugen og der tjekker jeg altid olie - ligesom jeg
altid tjekker olie hver gang motorhjelmen bliver åbnet.
Mvh

Anders

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-02-05 08:16

Christabel & Anders wrote:

> Mange tak!
> Motoren er en smule utæt og jeg tror olie forbruget kommer der af, samtlige

Ja hvis den ikke brænder olien hjælper det næppe med en tykkere.

> pakninger er blevet skiftet på motoren og jeg kan ikke få den tæt! Jeg
> vasker bil min. engang om ugen og der tjekker jeg altid olie - ligesom jeg
> altid tjekker olie hver gang motorhjelmen bliver åbnet.

Fint, kan du virkelig ikke se hvorfra det kommer?

Mvh
Roberto

Fra : Christabel & Anders

Dato : 08-02-05 00:27

Klip!
Tja jo jeg kan godt se hvor olien kommer ud, men jeg tror den kommer flere
steder fra. Men Bundkarspakning, toppakningen, pakningerne ved tandremmen
m.m. er alle blevet skiftet og det har også været der det har set ud som om
olien kom fra.
Men nu hvor den skal have 400.000 km eftersyn, som bl.a. betyder nu tandrem
m.m. så vil jeg forsøge at skifte pakningerne igen.
Hvis du har et godt forslag til, hvor det kan være at olien kommer fra, så
må du meget gerne skrive det her.
Mvh

Anders

Fra : phk

Dato : 08-02-05 02:02

> [...]

> vasker bil min. engang om ugen og der tjekker jeg altid olie - ligesom jeg
> altid tjekker olie hver gang motorhjelmen bliver åbnet.

Hvad vasker du motoren i?

Noget der kan ødelægge pakninger?

--
Per, Esbjerg

Fra : Christabel & Anders

Dato : 08-02-05 23:47

Klip
Motoren bliver ikke vasket - dog får den lidt motorrens på en tot kvist når
jeg skal til syn, så motoren ikke er sølet ind i olie ved synet.
Anders

Fra : Olesen

Dato : 05-02-05 17:47

> [...]
> rattet.
> Vel ikke noget særligt, men alligevel synes jeg det er stærkt gået af en

Well, jeg har en 1.1 50HK polo fra 1981
som har kørt 325.xxx km.
Hvis ikke støddæmperne mv. var slidt,
så kørte motoren sikkert endnu.
(står i garage og venter renovering).

Fra : phk

Dato : 06-02-05 14:33

> [...]

> olie,
> som selvfølgelig bliver efterfyldt løbende.

Der er formentlig 7.500 km´s skifteintervaller på din motor.

Min gamle Golf II GTD havde kørt 415.000 kr. da jeg solgte den, den brugte
ikke olie overhovedet.

Meen den kørte heller ikke så langt mellem skiftene som du gør ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Christabel & Anders

Dato : 06-02-05 20:58

Jeg har slet ikke tjekket/ vidst at golfen kun havde 7.500 mellem
olieskiftene, de 10.000 som jeg kører imellem skiftede kommer af at jeg selv
synes det lyder rimeligt med den alder bilen har og så ellers hvad jeg har
læst mig til her inde. Men vil da overveje at skifte olie noget oftere.
At Golfen bruger olie kommer nok mest af at den drypper lidt/ er utæt, men
samtlige pakninger på motoren er blevet skiftet!!!! og jeg kan stadig ikke
få den til at blive tæt!
Mvh

Anders

Fra : mikkel paulsen

Dato : 08-02-05 20:43

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> wrote in message news:<4204b875$0$48660$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Så rundede golfen de 400.000 km! ....De sidste 194.420 km med mig bag
> rattet.

Er det ikke den samme motor som sidder i en VW caravelle fra 89"
diesel ? Det mener jeg vidst det er!
Min far fortalte fornyligt at vores har rundet 700.000km skal også
skrottes til efteråret :(

Fra : Christabel & Anders

Dato : 08-02-05 23:48

700.000 km - det er langt, det er næsten synd at den skal skrottes. Er den
så rusten eller hvad har taget livet af den?
Mvh Anders