Nye lejer
Fra : phk

Dato : 04-02-05 13:34

I et anfald af mangel på tid kørte jeg min Goller på værksted for at få
skiftet baghjulslejer. Jeg mente ikke de eksisterende lejer kunne klare de
1.600 km jeg havde udset mig selv til at køre inden for den næste 14 dages
tid, heraf en del med stor trailer.

Da bilen alligevel var inde på værkstedet ved SMC-biler i Risskov, bad jeg
om at få strammet servoremmen.

Operationen fremgik tydeligt på regningen: 109 kr. plus moms for stramning
af rem specificeret ud på en linje for sig selv.

Jeg siger ikke det skal være gratis, men det der er da den modsatte grøft.
--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-02-05 13:41

phk skrev:

> [...]
> stramning af rem specificeret ud på en linje for sig selv.
>
> Jeg siger ikke det skal være gratis, men det der er da den modsatte

9 kroner for stramningen og 100 kroner for at vide hvor stram den skal være

Gæt hvem der skal til at justere forlygter op ad en mur hér i næste uge.
Hans

Fra : T. Hartung

Dato : 04-02-05 14:40

> I et anfald af mangel på tid kørte jeg min Goller på værksted for at få
> skiftet baghjulslejer.

"klip"

> Jeg siger ikke det skal være gratis, men det der er da den modsatte grøft.
> --

Havde min Passat på VW-værksted i onsdags - skulle have skiftet højre
forhjulsleje - ringede til værkføren for at få en pris på udskiftningen, men
de ville se bilen inden pris kunne gives - OK tog afsted og ja nyt leje -
blev sammen med mekaniker vist ind på lager - han siger "der skal monteres
nyt forhjulsleje hvad koster den?" lagermand: "Den koster 700 kr incl moms"

.....fint skal jeg have lavet!! det var ikke så galt

".. øh vi har også tilbud på fartpilot - 1.800 incl moms og montering"

fint napper jeg også !!!! - ud til værkfører - får en tid - møder op får
lejet skiftet op fartpilot monteret - får regningen der beløber sig til
...........4.100,- incl moms !!!

hva.. ????? har da fået en pris ???
"...jo men lagermand har kun givet dig pris på selve lejet ikke på
montage!!!"

- jammen ??
"..du har ikke spurgt om pris på montering !!!"

- Jooooooooo .........

"... - Den kan han ikke give - må han ikke!!!

....Jammen det gjorde han da på fartpilot ??

" - beklager det er prisen"

...nåååå - Okay ??? Farvel - lev vel.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : phk

Dato : 04-02-05 15:04

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> - Jooooooooo .........
>
> "... - Den kan han ikke give - må han ikke!!!
>
> ...Jammen det gjorde han da på fartpilot ??

SMC?

Det forklarer en hel del i så fald.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per O.

Dato : 04-02-05 17:11

> [...]
>
> - Jooooooooo .........
>
> "... - Den kan han ikke give - må han ikke!!!
>
> ...Jammen det gjorde han da på fartpilot ??

Og så undrer SMC sig over at salget af VW går nedad! For høje priser og for
dårlig service .. tjaee .. hvad kunne man forvente??

Per O.

Fra : TDN

Dato : 04-02-05 17:39

> [...]
> af rem specificeret ud på en linje for sig selv.
>
> Jeg siger ikke det skal være gratis, men det der er da den modsatte grøft.

Hej !

Nu er jeg lidt er jeg lidt nysgerrig efter hvad du måtte slippe pr
baghjulsleje alt incl. Jeg fik mit venstre baghulsleje skiftet på min Jetta
(= golf2) ude ved Super Dæk Service i Åbyhøj og det kostede kr. 415 incl.
moms og stumper.
Forøvrigt kan jeg anbefale dem, de er billige og omhyggelige. jeg har flere
gange fået ordnet småting som f.eks at få strammet kileremmen u/b.

Mvh
Thomas

Fra : phk

Dato : 05-02-05 06:04

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> baghjulsleje alt incl. Jeg fik mit venstre baghulsleje skiftet på min
> Jetta (= golf2) ude ved Super Dæk Service i Åbyhøj og det kostede kr. 415

Jeg var som sagt lidt presset i tid så jeg kørte direkte til VW for at være
sikker på det blev lavet - og jeg specificerer gerne når jeg får regningen
ved min side så det ikke kører på hukommelsen alene. Ikke fordi den er
blevet ringere med årene - hukommelsen. Men bare for at være sikker på du
får de rigtige tal. Men det var begge sider, lidt over 600 i arbejdsløn for
lejerne, plus moms. Og det var omkring 1.500 i alt. Vender tilbage i morgen.
Dagens dont kalder :(

> Forøvrigt kan jeg anbefale dem, de er billige og omhyggelige. jeg har
> flere gange fået ordnet småting som f.eks at få strammet kileremmen u/b.

Det er en god ting - men det skal åbenbart koste penge selv om bilen står
klar på liften lige ved siden af dem :(

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 07-02-05 09:05

> [...]

> baghjulsleje alt incl. Jeg fik mit venstre baghulsleje skiftet på min
> Jetta (= golf2) ude ved Super Dæk Service i Åbyhøj og det kostede kr. 415

Baghjulsleje af og på 664,40
Drivrem justeret 109,80
2 lejer a 177 = 354
Universalfedt(!) 121,50
----------------
1249,7
Moms 312,45
---------------
1562,13
========

Jeg lagde lige netop specielt mærke til universalfedt 121 kr. :(

ALDRIG MERE SMC!

Jeg faldt over en regning fra Toyota Esbjerg. Jeg havde fået monteret ny
kilerem på bilen - den samme som lige er justeret. Det kostede ikke ret
meget mere at få remmen skiftet hos Toyota end få remmen strammet ved VW. Og
det selv om man skulle have afmonteret remmen til vandpumpen for at komme
til servoremmen.

--
Per, Esbjerg

Fra : TDN

Dato : 07-02-05 18:32

> "TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Baghjulsleje af og på 664,40
> Drivrem justeret 109,80
> 2 lejer a 177 = 354
> Universalfedt(!) 121,50
> ----------------
> 1249,7
> Moms 312,45
> 1562,13
> ========
>
> Jeg lagde lige netop specielt mærke til universalfedt 121 kr. :(
>
> ALDRIG MERE SMC!

Regne regne regne, dvs. at 2 lejeskift koster kr. 1.424,88 og et koster kr.
712,44 alt incl. dvs. at SMC er 71,67 % dyrere end Super Dækservice for den
samme ydelse (forudsat kvaliteten af lejet er den samme).

Mvh
Thomas