Kører tør for benzin med ca. 20 L i tanken~
Fra : Frankie

Dato : 03-02-05 13:39

Hej,

Har nu fundet ud af at jeg kører tør mens jeg stadig har ca. 15-20 liter i
min tank.

Bilen er en brugt nyindkøbt Volvo V40 2,0T fra 1999. Både tankmåler og
boardcomputer viser tilsyneladende rigtigt. Det har jeg kunne regne ud ved
at kende den fulde tanks kapacitet og den mængde jeg kan fylde på bilen når
den er kørt tør.

Hvad er der så galt ? Jeg har opsnuset at den tidligere ejer har fået
skiftet benzinpumpe på et IKKE-volvo værksted - måske med brugte dele fra en
"hugger". Kan man forestille sig at der er monteret en forkert variant ? Jeg
kan kontaktet Volvo og der er IKKE forskel på en pumpe til en S40 og en V40
(stc). Det var ellers min første tanke da tanken jo kunne være anderledes.

Er der nogen som ved om der er forskel på pumperne mellem årgange eller kan
fejlen ligge et andet sted ?

Mvh
/Frank

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-02-05 13:43

> Hej,
>
> Har nu fundet ud af at jeg kører tør mens jeg stadig har ca. 15-20 liter i
> min tank.

Er der vakum i tanken når du ikke kan kører længere ?

Hilsen Jørgen

Fra : Frankie

Dato : 03-02-05 13:57

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> wrote in message

> Er der vakum i tanken når du ikke kan kører længere ?

God pointe - men nej - Det er der ikke.

Mvh
/Frank

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-05 13:59

Frankie wrote:
> "Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> wrote in message

> God pointe - men nej - Det er der ikke.

Har der været en donkraft under tanken?
Den kan bules så det hele går i udu.
Hvad med slam og vand i tanken?

Mvh
Roberto

Fra : anders

Dato : 03-02-05 14:23

Er røret ned i tanken langt nok ??

Det han jo være blevet bøjet.

Anders

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 03-02-05 16:23

"Frankie" <wodXX@XXsonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der nogen som ved om der er forskel på pumperne mellem årgange eller

Jeg ved ikke om der måske er en returslange til tanken fra pumpen. Hvis der
er, kunne det måske tænkes at der er byttet om på slangerne, da der er
monteret en ny pumpe?
Hilsen Matthias

Fra : Leo Jensen

Dato : 03-02-05 21:44

"Frankie" <wodXX@XXsonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Hej,
>
> Har nu fundet ud af at jeg kører tør mens jeg stadig har ca. 15-20 liter i
> min tank.

Jeg har haft samme fejl på min 2CV. Problemet var en utæthed i sugeslangen,
som gjorde at pumpen ikke magtede at pumpe nok benzin op hvis tanken ikke
var over halvt fuld.

MVH Leo

Fra : Russel

Dato : 13-04-05 17:25

Herligt - en Volvo V40 og en 2CV med samme fejl. Tillykke Volvo

Fra : MIC

Dato : 09-02-05 05:45

hvordan sidder pumpen? I tanken? Evt. i siden af den med en bajonetlås?
Så kunne det være den er monteret i en forkert stilling....
Sugerøret suger ikke fra bunden....
mvh MIC