Nyt trafikuheld med mindre-årig
Fra : phk

Dato : 03-02-05 08:36

14-årig som fører af BMW er nær ved at slå sig selv ihjel. Kvinden han kørte
ind i samt hendes barn slap åbenbart relativt uskadt fra uheldet.

Lidt retfærdighed har der da været til i dette tilfælde.

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-02-05 09:07

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> Lidt retfærdighed har der da været til i dette tilfælde.

Prøv at uddybe det lidt.

mvh
Preben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-02-05 09:35

Preben Andersen telepaterede følgende til sin PC:

> Prøv at uddybe det lidt.

Vel at det er den 14-årige der er kommet mest til skade!

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : phk

Dato : 04-02-05 07:34

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> Prøv at uddybe det lidt.

Alt for mange gange er det uskydige det går ud over.

--
Per, Esbjerg

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-02-05 08:03

phk wrote:
> "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Alt for mange gange er det uskydige det går ud over.

Det gør det altid, direkte (liv eller lemmer) eller indirekte (kasko på
bilen)

Forbryderne burde ha prygl med en våd SøndagsBerlinger.

Mvh
Roberto

Fra : phk

Dato : 04-02-05 08:21

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> phk wrote:

> Det gør det altid, direkte (liv eller lemmer) eller indirekte (kasko på
> bilen)
>
> Forbryderne burde ha prygl med en våd SøndagsBerlinger.

Snarere stikkes dybt med en skarp kniv.

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-02-05 12:13

> Alt for mange gange er det uskydige det går ud over.

Det er vi helt enige i, men jeg undrer mig bare lidt over dine tanker:

Lidt retfærdighed = de alvorlige kvæstelser drengen fik
Meget retfærdighed = død dreng

Er det sådan det skal forstås?

mvh
Preben

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-02-05 12:23

> Det er vi helt enige i, men jeg undrer mig bare lidt over dine tanker:
>
> Lidt retfærdighed = de alvorlige kvæstelser drengen fik
> [...]

Hej Preben

Det er en meget svært situation at dele op i retfærdighed og uretfærdighed
- men en 14 årig dreng der stjæler en bil og kører som død og helvede..
, det er nok ikke første gang han har gjort det - og med stor sandsynlighed
heller ikke sidste gang.

Hvis en biltyv i hans "kariere" i gennemsnit når at :

være skyld i 20-40 personer skal af med selvrisiko, rykker præmietrin ned
og har andre udgifter pga. tyveri / inbrud i bil

være skyld i at et stort antal bilejere får en "urolig" nattesøvn fordi de
er
bange for at deres nye dejlig bil bliver stjålet - igen

være skyld i 5-10 trafikuheld - med måske, 2-5 kvæstede - og måske
endda én - uskyldig - dræbt

og andre forskellige ting

ja, så synes jeg faktisk ikke at det er så uretfærdigt endda hvis han havde
mistet livet

....det var bare lige min snæversynede, egoistiske og afstumpede mening

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mr. Nobody

Dato : 04-02-05 12:50

Fra : Verner Johnsen

Dato : 04-02-05 21:26

On Fri, 4 Feb 2005 12:22:59 +0100, "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>mistet livet
>

>...det var bare lige min snæversynede, egoistiske og afstumpede mening

. . . "stjæler en bil" . . "biltyv" . . .

Hvor får du det fra ?

Citat fra Nordjyske:

"En 19-årig mand, som onsdag aften lod en 14-årig dreng køre bil, må
konstatere, at køreturen ikke kun endte med chok og alvorlige
kvæstelser. Den 19-årige kan også imødese en sigtelse for at have
overladt sin BMW til en mindreårig, påpeger vagthavende hos Aalborg
Politi, vicepolitikommissær Henrik Skals. "

Jeg er enig i, at det kan være groft uforsvarligt, det de unge
mennesker har gjort, men det gør dem nu ikke til biltyve.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-02-05 22:31

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er enig i, at det kan være groft uforsvarligt, det de unge
> mennesker har gjort, men det gør dem nu ikke til biltyve.

Hej Verner

Man skal altid inrømme sine fejl - og nu fandt du så lige den ene jeg har

Jeg havde faktisk overset det i forbifarten - beklager !!

Ham den 19-årige får da forhåbentlig ingen erstatning fra sit eller drengens
forsikringsselskab

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Verner Johnsen

Dato : 04-02-05 22:58

On Fri, 4 Feb 2005 22:30:37 +0100, "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com>
wrote:

>Ham den 19-årige får da forhåbentlig ingen erstatning fra sit eller drengens
>forsikringsselskab

Mon ikke det går helt af sig selv:

Yderligere citat fra artiklen:

"Vicepolitikommissæren bemærker også, at BMW'en ikke havde
nummerplader på, og at der således formentlig er tale om et
uindregistreret køretøj. De nærmere omstændigheder havde politiet i
går endnu ikke helt styr på, ikke mindst fordi drengen og den unge
mand endnu ikke var afhørt"

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-02-05 23:36

> Mon ikke det går helt af sig selv:
>
> Yderligere citat fra artiklen:
>
> --
> Venlig hilsen Verner
> 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Hej Verner

Jeg tror da vist at jeg har læst en meget forkortet udgave
af artiklen

Bortset fra det, så kan den 19 årige vel egentlig miste hans
kørekort - selvom han ikke kørte ?!?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Per O.

Dato : 04-02-05 23:01

> [...]
>

> Jeg havde faktisk overset det i forbifarten - beklager !!
>
> Ham den 19-årige får da forhåbentlig ingen erstatning fra sit eller

De forsikringer jeg kender vil ikke betale skaden i dette tilfælde!

Per O.

Fra : Per O.

Dato : 04-02-05 23:00

> [...]
>
> Det er vi helt enige i, men jeg undrer mig bare lidt over dine tanker:
>
> Lidt retfærdighed = de alvorlige kvæstelser drengen fik

Yes yes ... lige på en prik! Døde drenge kører ikke bil !!
Så kan de lære det !

Per O.

Fra : Brian

Dato : 03-02-05 09:33

Hejsa

phk skrev:

> 14-årig som fører af BMW er nær ved at slå sig selv ihjel.

Han må da have kørt med sele, siden det kan koste en brækket
skulder.....

> Kvinden
> han kørte ind i samt hendes barn slap åbenbart relativt uskadt fra
> uheldet.

De skriver vel egentlig ikke hvordan kvinden har det ?
Man skal da være møj heldig for at slippe med mindre skrammer,
når man bliver kastet ud af bilen!

/Brian