VW Rep i Flensborg
Fra : kim hermansen

Dato : 01-02-05 22:43

Hej.
Jeg mener at have læst på et tidspunkt om nogen her i gruppen som havde
brugt VW værksted i Flensborg fordi der var betydlig forskel i prisen på DK
kontra Tyskland.

Jeg tænker jo ikke på de mindre ting på bilen men ved større eftersyn eller
udskiftning af dyre dele...jeg har en VW TDI Transporter 2001 iøvrigt..

Nogen som vil komentere og give et godt råd her og evt et link som de har
erfaring med ??

Mvh Kim.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-02-05 11:29

"kim hermansen" <kvaktek@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udskiftning af dyre dele...jeg har en VW TDI Transporter 2001 iøvrigt..
>
> Nogen som vil komentere og give et godt råd her og evt et link som de har

Du kan finde VW-værkstederne her: http://www.volkswagen.de/ under Beratung &
kauf kan du vælge Händler og søge efter navn eller by.

I Flensburg som du nævner her fandt jeg:
Kath Autohaus GmbH & Co. KG
Osterallee 207
24944 Flensburg
0461 /31990

Så er det jo bare at ringe og få en pris på det du skal have lavet og
sammenligne den med en tilsvarende pris indhentet her i Danmark.

Jeg har selv handlet hos VW i Flensburg. Sparede engang ca. 2000 på at købe
en bagkofanger dernede i stedet for hos VW i Danmark. Fik også skiftet
udstødning dernede og besparelsen betalte fint benzin til/fra Århus plus
lidt vin til bagagerummet.

Mvh
Claus

Fra : phk

Dato : 02-02-05 11:41

> [...]

> Jeg mener at have læst på et tidspunkt om nogen her i gruppen som havde
> brugt VW værksted i Flensborg fordi der var betydlig forskel i prisen på

Selv ved køb af en lyskontakt til en GOlf III kunne det betale sig at køre
fra Århus til Flensborg for at købe den (Thurnier i Flensburg).

--
Per, Esbjerg

Fra : sailor99

Dato : 02-02-05 14:35

Hej Kim!

Kath og Thurner i Flensborg er det samme firma, hvor jeg og flere
familiemedlemmer samt kolleger er kommet i adskillige år.
Superservice, MEGET konkurrencedygtige priser, så der er ikke meget at
betænke sig på.

God tur!

Mvh
Georg

Fra : Michael Sølvsten

Dato : 02-02-05 17:07

Hej Georg

Taler de dansk dernede ? Skal have lavet en del på min Golf, og det her
lyder spændende...

Michael

Fra : kim hermansen

Dato : 02-02-05 20:11

Hej Georg og jer andre
1000 tak for svar, jeg havde selv slået den op i Flensborg du nævner men det
er jo rart at høre andres erfaringer...tak for det, jeg tror jeg kontakter
dem...

Jeg skal bla have skiftet Kasalysatoren på min udstødning ( VW T4 2,5 TDI
som sagt )og den står vist i 2500 herhjemme ?? tænte der evt kunne spares
lidt, men der dukker sikkert noget mere op med tiden selvom en VW sjælden
går i stykker....

Mvh Kim.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 21:09

Katalysatoren på T4 2.5 tdi ???
det er ikke en rigtig katalysator næmere en sod opsamler ved koldstart og
bliver blæst ud når du kommer f.eks. på motor vej for sod partikler...jeg
har skåret min helt af og monteret et rør imellem og ingen sagde noget.. til
syn

Fra : phk

Dato : 02-02-05 20:18

"Michael Sølvsten" <junk@SLETTESsolvsten.com> skrev i en meddelelse
> Hej Georg
>
> Taler de dansk dernede ? Skal have lavet en del på min Golf, og det her
> lyder spændende...

Hos Thurnier snakker de dansk, bl.a. i reservedelssalget. Er du medlem af
Golf-clubben får du rabat.

http://flensburg-web.de/autohaus/flensburg-autohaus-915.htm
--
Per, Esbjerg

Fra : sailor99

Dato : 02-02-05 20:46

Der er flere dansktalende, bl.a. også den ene værkfører, så man får ikke
sprogproblemer.
Der er desuden kaffe,kakao eller te til fri afbenyttelse i ventetiden og
blade at læse i, hvis ikke man vil ind til byen på shopping - det kan man
også finde ud af.
Når bilen er klar, bliver reparationen/servicen gennemgået punkt for punkt,
så man nøjagtigt ved, hvad der er blevet lavet, og hvad man betaler for.
Måske nogle danske bilforetagender kunne tage ved lære af det?
Køber man nye dæk, skal man evt. lige selv huske at få et forsikringsbevis
med. Nye dæk er gratis dækket af en forsikring i 2 år. Den gælder også ved
hærværk (kniv) på dækket! - Har aldrig hørt om tilsvarende service her i
landet.
Ja, og så kan man da også lige så godt blive gratis medlem af VW-Clubben og
få de fordele, der ligger i et medlemsskab!

Mvh
Georg

Fra : Gismo

Dato : 02-02-05 21:07

sailor99 wrote:
> Ja, og så kan man da også lige så godt blive gratis medlem af
> VW-Clubben og få de fordele, der ligger i et medlemsskab!

Har du et link til klubben?

Gismo

Fra : sailor99

Dato : 02-02-05 23:08

www.vw-club.de

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-05 07:35

sailor99 skrev:

> [...]
> Ja, og så kan man da også lige så godt blive gratis medlem af VW-Clubben og
> få de fordele, der ligger i et medlemsskab!

Og så lige en anden detalje ved at få lavet noget ved bilen i Tyskland.
Men var der nede og få nye fordæk. (Ikke mig selv der var afsted). Men
beskeden lød at de holder dem en lov om at der skal udføres eftersyn af
styretøj ved dækskift. Dette kom til at inkludere at der blev brugt 1½ l
specielt styretøjsfedt vistnok til 45 €/l. Som den tyske stat betalte,
fordi det var en udenlandsk bil. (Prøv og hør om jeg beklager mig)

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Hornsved

Dato : 04-02-05 14:38

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> wrote in message news:<bb791$42012da6$3e3d8575$2862@nf4.news-service.com>...
> [...]
> Ja, og så kan man da også lige så godt blive gratis medlem af VW-Clubben og
> få de fordele, der ligger i et medlemsskab!

Disse erfaringer harmonerer ret godt med mine oplevelser hos den
autoriserede Suzuki forhandler i Flensborg området, Autohaus Rohde i
Sieverstedt (eller Siversted, som det vel hed før 1864).
Har igennem de sidste år kørt vores Grand Vitara derned til service og
er hver gang blevet overrasket over serviceniveauet. Her er faktisk et
værksted, som ikke anser kunden som én der kommer til ulejlighed. Hver
gang en grundig gennemgang af hvad der er lavet, gratis lånebil ind
til Flensborg og en besparelse på ml. 1500 og 3000,- i forhold til
Suzuki DK's listepriser for samme service. Momsen gør selvfølgelig sit
til denne prisforskel, men reservedelene (Oliefilter, luftfilter m.m.)
er 50% billigere end i DK. Kan kun anbefales.

Mvh
Hornsved