Ny bil? Vil have gammel Mercedes men hvilk~
Fra : mikkel paulsen

Dato : 01-02-05 22:00

Hej Forum
Jeg går og kigger efter ny bil. jeg vil have en gammel mercedes, da
jeg har hørt så meget godt om deres holdbarhed, og jeg kører altid
mine biler helt ned!
Jeg har følgende krav til bilen: Automat gear, Aircon "klimaanlæg",
Stationcar, Diesel og med en pris mellem 100.000 - 170.000kr MAX!

Hvilken mercedes ville i anbefale? jeg har hørt at dem fra 1988-92"
skulle være bedst, specielt model 124/250D/250TD.

Altså jeg har bestem mig for en Mercedes, men alligevel vil jeg da
godt høre om i har andre forslag. -Og er import en oplagt mulighed da
jeg stiller så mange krav? vil helst have alt ekstraudstyr med.

Fra : \(USA\) Brian Mark M~

Dato : 02-02-05 04:08

> Hej Forum
> Jeg går og kigger efter ny bil. jeg vil have en gammel mercedes, da
> jeg har hørt så meget godt om deres holdbarhed, og jeg kører altid
> mine biler helt ned!

Ganske fornuftigt valg

> Jeg har følgende krav til bilen: Automat gear, Aircon "klimaanlæg",
> Stationcar, Diesel og med en pris mellem 100.000 - 170.000kr MAX!

Til den pris ville jeg klart vAlge at importere fra (syd)tyskland. Mere
udstyr mindre rust, og ofte bedre passet.

http://modep.toldskat.dk/ her kan du slA en vejledende afgift op.

> Hvilken mercedes ville i anbefale? jeg har hørt at dem fra 1988-92"
> skulle være bedst, specielt model 124/250D/250TD.

F0rst modellen - w124 - jeg ville vAlge den opdaterede version fra 1989 og
frem *kendetegnet er plastplanker pA siderne.

Alle diesel maskinerne er extrem slidstArke. 250D er for sl0v til bilen,
efter min mening, 90/94hk til ca. 1300-1400kg bil og isAr med automatgear.
Men 250DT eller 250TDT med 126hk er straks meget bedre (turbo). 300D med
109hk kunne ogsA gA - med turbo har den 143hk.

http://www.ollihart.de/mercedes/pkw/index.html
http://www.mobile.de er et godt sted at s0ge efter bilen.

Hvis du ikke gider besvAret med at importere, vil mit rAd vAre at tage en
person med ud at se pA bilerne, der har forstand pA dens svagheder - jeg vil
gerne bidrage med mit kendskab til de steder man skal unders0ge hvis
interesse.

> Altså jeg har bestem mig for en Mercedes, men alligevel vil jeg da
> godt høre om i har andre forslag. -Og er import en oplagt mulighed da
> jeg stiller så mange krav? vil helst have alt ekstraudstyr med.

Findes der andre muligheder..

Mvh.
B. Madsen