Tjekke om bil er importeret
Fra : Brian

Dato : 01-02-05 20:13

Hejsa

Står på nippet til at købe en anden bil.
Sælger sagde at det er en import bil. Kan man tjekke om det er rigtigt, og evt.
hvornår den er importeret ?

Jeg nappede reg. nummeret og kørte det igennem
http://www.bilsyn.nu/. Der får jeg at vide at bilen første gang er indregistreret
i Februar 1995... bilen er også en 1995 model.

Så altså... bliver første reg. dato overført ved import ?

/Brian - der beklager hvis der kommer ti ens indlæg

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.89.192.78)

Fra : Thomas

Dato : 01-02-05 20:30

> Så altså... bliver første reg. dato overført ved import ?

Første indregistreringsdato overføres altid til registreringsattesten uanset
import eller ej.

--
Thomas Krath

Fra : Preben Christensen

Dato : 01-02-05 20:34

Der er to grunde til at du kan se den er fra februar 1995
for det første kan bilen jo være ny på import tidspunktet i 1995
for det andet når du ser på bilsyn er det første gang den er synet i danmark
altså i
dit tilfælde februar 1995
hvis en bil f.eks er fra 1994 og første gang bliver synet i danmark er 1995
så er det også det der står i bilsyn

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Brian

Dato : 01-02-05 20:57

Hejsa

Preben Christensen skrev:
> Der er to grunde til at du kan se den er fra februar 1995
> for det første kan bilen jo være ny på import tidspunktet i 1995

Det er ikke tilfældet ifølge sælger.

> [...]
> hvis en bil f.eks er fra 1994 og første gang bliver synet i danmark
> er 1995 så er det også det der står i bilsyn

Så dig og Thomas modsiger hinanden ?

Den dato man får oplyst på bilsyn, er første indreg. dato.

/Brian

Fra : Thomas

Dato : 01-02-05 21:05

> Den dato man får oplyst på bilsyn, er første indreg. dato.

En bil kan være produceret i 10. md. 1990 og indregistreret i 5. md. 1991.
Der vil i så fald stå 5. md. 1991 på registreringsattesten, ligeledes vil
bilen være en "årgang 1991", selvom den reelt er fra 1990. Denne dato
OVERFØRES altid til registreringsattesten uanset om der er tale om import
eller ej! Jeg har et bevis på min egen registreringsattest hvis du ikke
tror mig?!

--
Thomas Krath

Fra : Brian

Dato : 01-02-05 21:22

Hejsa

Thomas skrev:
> [...]
> 1991. Der vil i så fald stå 5. md. 1991 på registreringsattesten,
> ligeledes vil bilen være en "årgang 1991", selvom den reelt er fra

Det er jeg helt med på....

Denne dato OVERFØRES altid til registreringsattesten uanset om
> der er tale om import eller ej!

Altså den dato hvor den første gang er indregistret, ikke ?

> Jeg har et bevis på min egen
> registreringsattest hvis du ikke tror mig?!

Selvfølgelig tror jeg dig, der er en grund til jeg spørger

Jeg forstod bare dit svar sådan, at den første reg. dato fra f.eks
Tyskland, vil blive overført til den danske reg.attest. som første
reg.dato.

Preben's forstod jeg sådan at en bil med første reg.dato i 1994
i f.eks Tyskland, ville få den danske første indregistrering, i f.eks
1997, på reg.attesten....

Giver det mening ?

/Brian

Fra : Thomas

Dato : 01-02-05 21:26

> Altså den dato hvor den første gang er indregistret, ikke ?

Ja!

> Jeg forstod bare dit svar sådan, at den første reg. dato fra f.eks
> Tyskland, vil blive overført til den danske reg.attest. som første
> reg.dato.

Det gør den også!!!

> Giver det mening ?

Du misforstår en masse!

Det er uden betydning om det er første indreg. i Irak, Tyskland, USA, Polen
whatever - det er altid første indregistreringsdato UANSET LAND der vil stå
på registreringsattesten! Det duer ikke at du køber en "97'er" i land A,
indregistrerer den i land B i 2002, hvorved bilen nu er en "02'er"! Got
it??

--
Thomas Krath

Fra : Brian

Dato : 01-02-05 21:31

Hejsa

Thomas skrev:

> Du misforstår en masse!

Uden tvivl....

> [...]
> der vil stå på registreringsattesten! Det duer ikke at du køber en
> "97'er" i land A, indregistrerer den i land B i 2002, hvorved bilen

Jeps... og egentlig meget logisk stillet op på den måde
Men som sagt forstod jeg bare jeres svar som modsigende hinanden, derfor
tvivlen.

Takker for svaret

/Brian

Fra : Thomas

Dato : 01-02-05 21:33

> Jeps... og egentlig meget logisk stillet op på den måde

Godt så ;)

> Takker for svaret

Så lidt - du var ved at få mig "lidt" op at ringe *LOL*

--
Thomas Krath

Fra : Brian

Dato : 01-02-05 21:38

Hejsa

Thomas skrev:

> Så lidt - du var ved at få mig "lidt" op at ringe *LOL*

Kunne jeg godt udlede af det større og større forbrug af ! og ?

/Brian

Fra : Thomas

Dato : 01-02-05 21:37

> Kunne jeg godt udlede af det større og større forbrug af ! og ?

Hehe -> MEN hvilken bil er du på vej over i?

--
Thomas Krath

Fra : Brian

Dato : 01-02-05 21:46

Hejsa

Thomas skrev:

> Hehe -> MEN hvilken bil er du på vej over i?

Jeg havde tidligere en Vectra A 2.0 16V, men den døde lidt
pludseligt efter en med/modbilist mente vi skulle dele min
kørebane..... sådan en gammel øse er faktisk ganske solid!

Nu satser jeg på at komme et skridt op af stigen, og
finde en Vectra A igen, men med V6 motoren istedet.

Har en halvvejs på hånden igennem en bekendt, derfor alle
spørgsmålene

/Brian

Fra : Thomas

Dato : 01-02-05 21:45

> Nu satser jeg på at komme et skridt op af stigen, og
> finde en Vectra A igen, men med V6 motoren istedet.
>
> Har en halvvejs på hånden igennem en bekendt, derfor alle
> spørgsmålene

Du skal da købe Bjørns her fra NG'en! Den lader til at gå ret godt :)

--
Thomas Krath

Fra : Brian

Dato : 01-02-05 21:52

Hejsa

Thomas skrev:

> Du skal da købe Bjørns her fra NG'en! Den lader til at gå ret godt :)

Har såmænd skelet lidt til den, det er ret imponerende hvad den smider
af sig! Og det er jo åbenbart ikke et særsyn for den motor...

Men der er nu ikke det store hastværk. Mit ben gik lidt i stykker sammen
med den gamle Vectra, så der er ingen køren bil for mig PT.

På den anden side, hænger det ikke på træerne med netop den bil, der
enten ikke har kørt +300.000Km eller er...ugghff... stylet langt ind i
helvede!

/Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-05 21:57

On Tue, 1 Feb 2005 21:51:44 +0100, "Brian" <briank@besked.com> wrote:

>På den anden side, hænger det ikke på træerne med netop den bil, der
>enten ikke har kørt +300.000Km eller er...ugghff... stylet langt ind i
>helvede!
>
>/Brian

Altså ingen Brian-bil til dig!?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Brian

Dato : 01-02-05 22:02

Hejsa

Fly Christensen skrev:

> Altså ingen Brian-bil til dig!?

Ved godt det ikke harmonerer....
Det er ligefør jeg ikke nævner mit navn før sidst i samtalen med
forsikringsselskaberne, af bare frygt for +20%

/Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-05 21:46

On Tue, 1 Feb 2005 21:33:22 +0100, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Så lidt - du var ved at få mig "lidt" op at ringe *LOL*

Hva, tror du ikke, du skulle sætte dig ned og læse en bog?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Martin

Dato : 02-02-05 13:12

> [...]
> indregistreret
> i Februar 1995... bilen er også en 1995 model.
>
> Så altså... bliver første reg. dato overført ved import ?

Jep.

På registreringsattesten er der et felt som hedder "Tolddato". Dette felt
viser hvornår den er importeret til Danmark - såfremt den har været
indregistreret i et andet land først (principielt er alle normale biler i
Danmark importerede - der produceres ikke mange biler i Danmark).

/Martin