Bedste vejkort over Tyskland + Italien
Fra : Nielsen

Dato : 01-02-05 15:44

Hej NG

Nu havde jeg ellers bestilt et trafikkort/vejkort hos FDM og er ikke
tilfreds med dette.

Hvor kan jeg online købe et detaljeret vej/motorvejskort over Tyskland og
Italien (evt. også Østrig)

Har været nede i den lokale Bog&Ide og der var ej meget at vælge imellem.

Vh
Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-02-05 15:55

"Nielsen" <thefuturefreak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Italien (evt. også Østrig)
>
> Har været nede i den lokale Bog&Ide og der var ej meget at vælge imellem.

Jeg har et rigtigt godt Tysklands kort med spiral ryg, som er lavet af
Ravenstein.
Det er i størrelsesordnen 1:250000 og det dækker også Schweiz i samme
størrelsesorden og Østrig i 1:400000.
Hele Europa er også med, dog kun i 1:4000000.
Selve kortet er købt hos FDM (i år 2000) og det er på 270 sider i 22 x 30
cm.
Jeg synes det er et kanon godt kort, at køre efter.
Jeg havde tidligere et magen til, bare fra 1990, men det blev sq slidt op

Ellers er der jo altid en GPS fætter, med sådan en kan du finde det meste

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Mogens

Dato : 01-02-05 17:54

> Ellers er der jo altid en GPS fætter, med sådan en kan du finde det meste

Sus mener, at det er væsentligt at have et godt kort, trods
dét at vi har navigation i bilen. Hun brugte kortet, sidst vi
var afsted, fordi jeg missede en afkørsel, navi'en havde de-
fineret -> hun ville liiige finde vejen tilbage til udgangspunk-
tet........

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-02-05 18:52

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Sådan en kan jo afgå ved døden og blive kremeret ved samme lejlighed.
Spørgsmål: Hvad får elektriske ting til at fungere?
Svar: Det er røgen, når den slipper ud virker skidet ikke mere!

> [...]
> var afsted, fordi jeg missede en afkørsel, navi'en havde de-
> fineret -> hun ville liiige finde vejen tilbage til udgangspunk-

Hvad ville du da gøre uden hende hvis ovenstående skete?
Altså bortset fra at finde nærmeste afkørsel og smutte op og købe et kort

Må selv tilstå at jeg fandt ind til Paris uden kort.
Men så var det også sket, kortet blev hurtigt indkøbt

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens

Dato : 01-02-05 19:36

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sådan en kan jo afgå ved døden og blive kremeret ved samme lejlighed.
> Spørgsmål: Hvad får elektriske ting til at fungere?
> Svar: Det er røgen, når den slipper ud virker skidet ikke mere!

Du lyder ikke som en _rigtig_ elektriker, der jo har blind
tillid til det tekniske, men har taget sine forholdregler
(nødplan)

> Hvad ville du da gøre uden hende hvis ovenstående skete?

Du lyder som "en kone..." :)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-02-05 18:41

> Hvor kan jeg online købe et detaljeret vej/motorvejskort over Tyskland og
> Italien (evt. også Østrig)

Prøv her: www.scanmaps.dk
Den fysiske butik ligger i Studiestræde 26-30 i København.

Butikken har et kolossalt udvalg, der burde du kunne finde hvad du søger...

Mvh

Emil

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-02-05 20:59

Vi har følgende kort: http://www.scanmaps.dk/0222012
Det er vi tilfredse med.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Aksel

Dato : 01-02-05 22:41

> [...]
> Italien (evt. også Østrig)
>
> Har været nede i den lokale Bog&Ide og der var ej meget at vælge imellem.

Noget af det bedste der findes er "Strassenatlas" fra Carto Verlag, jeg tror
du kan købe det hos FDM, jeg plejer at holde øje med Aldi, de har det hvert
forår til ca, 70 kr.

Dækker
Tyskland 1:250 000
Tyske byområder 1:100 000
Tyske byer 1:25 000
Danmark, Holland, Belgien, Luxemburg, Schweiz og Østrig 1:300 000
Resten af Vesteuropa 1:700 000
mangler nordlige Norge og Sverige samt Østeuropa.

Hilsen Aksel

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-02-05 10:37

Nielsen skrev:

> [...]
> tilfreds med dette.
> Hvor kan jeg online købe et detaljeret vej/motorvejskort over Tyskland og

Nu skriver du ikke hvad du skal bruge det til.

Men den nemmeste måde er at købe kortene i Tyskland hhv. Italien.

> Har været nede i den lokale Bog&Ide og der var ej meget at vælge imellem.

Men skal du, f.eks., bruge dem til planlægning inden du drager afsted
kan du se om du kan finde en boghandel der er villig til at skaffe kort
hjem til dig på bestilling.

I såfald foreslår jeg at du bestiller "Ravenstein Strassen Atlas 2005",
så får du et atlas i A4 format, og med spiralryg, der på 258 sider giver
dig Tyskland i 1:200.000, Schweiz i 1:301.000 og Østrig i 1:300.000.

Det har også Europa i 1:4.000.000. Den står til en 'listepris' på 9,90 €.

Over Italien skal du forsøge at få fat i "Atlante Stradale d'Italia" fra
"Touring Club Italiano". Den kommer i tre bind, Nord, Centro og Sud
(Syd). Formatet er lidt størrere end A4 (5 cm på hver led) og dækker
hver sin del af Italien i 1:200.000.

Afhængig af hvor langt ned i Italien du skal kan du nøjes med 1, 2 eller
alle tre kort.

Nord dækker fra Brenner til Firenze, Centro dækker fra Bologna til nord
for Napoli og Sud (syd) dækker fra Rom og sønden ud.

Sardinien er med i Centro og Sicillien er med i Sud.

Hvis du mener det bliver for stor en investering, kan jeg foreslå du
forsøger at få fat i "Atlante Stradale Italia" fra "Istituto Geografico
DeAgostini". Der får du hele Italien i samme kort, i 1:600.000, på 34 sider.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".