Hvor dyrt var blinket?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 01-02-05 08:54

Hejsa

Min kone ringede i går og fortalte, at hun var blevet bonnet 510,- for
at holde 1½ time på en 1-times plads her i Vejle. Irriterende penge,
fordi man ikke får en skid for dem.

Her til morgen ringede hun så og fortalte, at hun var blevet blitzet
ved en skole. Der er markeret til 40km/t og hun mente, at hun kørte
ca. 60km/t.

Een ting er, at det er uansvarligt med den hastighed omkring en skole,
men hvis vi lade moralprædiken ligge og kigger på tallene, hvad så?
Ryger kortet, eller er det 'bare' økonomien, der får et hug?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 01-02-05 09:13

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudekFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men hvis vi lade moralprædiken ligge og kigger på tallene, hvad så?
> Ryger kortet, eller er det 'bare' økonomien, der får et hug?

Det kommer jo meget an på om "ca. 60km/t" betyder 65 eller 55

....i hvertfald ville jeg give hende udgangsforbud i morgen, så hun
ikke laver flere ulykker.....måske der er noget om at kvindes plads
er i køkkenet

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : TG4600

Dato : 01-02-05 09:29

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> ...i hvertfald ville jeg give hende udgangsforbud i morgen, så hun
> ikke laver flere ulykker.....måske der er noget om at kvindes plads

Er det derfor der sker så mange ulykker i køkkenet

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 01-02-05 09:29

[...]

>Det kommer jo meget an på om "ca. 60km/t" betyder 65 eller 55

det har du selvfølgelig ret i, men lad os antage, at det hedder 60km/t
rent.. uden dikkedarer..

>...i hvertfald ville jeg give hende udgangsforbud i morgen, så hun
>ikke laver flere ulykker.....måske der er noget om at kvindes plads
>er i køkkenet

hehe.. mon ikke hun kan komme til at sætte ild til huset, planere
grunden med resterne af bilen, og.. ja, en masse andet.. ;)

men det store spørgsmål er: når der ER et nedsat fart skilt på 40km/t,
så er det jo noget med, at man ikke skal overtræde med nær så meget
som normalt, førend kortet ryger.. eller.. ?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Carl Astrup

Dato : 01-02-05 09:53

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudekFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> men hvis vi lade moralprædiken ligge og kigger på tallene, hvad så?
> Ryger kortet, eller er det 'bare' økonomien, der får et hug?

Lige knap 1500,- så vidt jeg kan se

http://www.politi.dk/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.pdf

//eCarlos

Fra : Bjarne

Dato : 01-02-05 10:18

In article <MrHLd.96461$Vf.3829685@news000.worldonline.dk>,
   "Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> writes:
> "Bo Kamp Dudek" <bo@bodudekFJERN.dk> wrote in message

> Lige knap 1500,- så vidt jeg kan se
>
> http://www.politi.dk/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.pdf

+500 kroner i tillæg. Se under tabellen :
Tillæg for hastighedsoverskridelse på 30 % eller derover på andre veje end motorveje: kr. 500,-

Så jeg får det til 2000,-

mvh,
Bjarne

Fra : Carl Astrup

Dato : 01-02-05 10:29

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> wrote in message news:41ff4955$0$48675> +500
kroner i tillæg. Se under tabellen :
> Tillæg for hastighedsoverskridelse på 30 % eller derover på andre veje
> [...]

Ganske rigtigt, damn det er blevet dyrt at køre for hurtigt.. (godt og skidt
vel ).
//eCarlos.net

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 01-02-05 10:43

[...]

crappy dap, men lækkert, at kortet ikke ryger.. det skal dog nævnes,
at jeg principielt har den holdning, at hvis man får en bøde, så er
man selv ude om det.. og det er ligegyldigt om det er konen, fætteren
eller naboen.. men det er sgu surt anyway..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-02-05 11:02

> [...]
> man selv ude om det.. og det er ligegyldigt om det er konen, fætteren
> eller naboen.. men det er sgu surt anyway..

Der røg viskestykkeholderen

--
mvh/rg. Christian

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 01-02-05 11:04

[...]

>Der røg viskestykkeholderen

... og det var vist internt.. men nah, den er vist mest for min skyld,
så det nytter intet at true hende med den..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-02-05 12:18

> [...]
>
> .. og det var vist internt.. men nah, den er vist mest for min skyld,
> så det nytter intet at true hende med den..

LOL

--
mvh/rg. Christian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-02-05 17:23

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudekFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> .. og det var vist internt.. men nah, den er vist mest for min skyld,
> så det nytter intet at true hende med den..

Så må vi andre jo formode, at det er dig der står for opvasken
Med 'vi andre' mener jeg selvfølgelig mig.

Konklusionen må så blive, at hvis hendes plads er i køkkenet,
så får du ikke vasket op i aften.
Dette for at undgå ulykker på dig selv.

Sure penge at komme af med, men selvgjort er jo velgjort.
Derfor nytter det ikke at beklage sig, hvad du heller ikke gør.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens

Dato : 01-02-05 17:48

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så må vi andre jo formode, at det er dig der står for opvasken
> Konklusionen må så blive, at hvis hendes plads er i køkkenet,
> så får du ikke vasket op i aften.

Mon ikke der er opvskemaskine i hans nye "web-hus" :)
(man har kunnet følge opbygningen på nettet)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-02-05 18:10

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke der er opvskemaskine i hans nye "web-hus" :)
> (man har kunnet følge opbygningen på nettet)

Har kigget der et par gange
Det er nu engang ikke alt, der kan komme i en opvaskemaskine.

Så her i huset er der også stadig brug for viskestykker.

Kiggede btw. lige forbi hans side.

Bo, du må vist til at opdatere, svjv er din adresse forkert nu

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 01-02-05 21:51

[...]

>Bo, du må vist til at opdatere, svjv er din adresse forkert nu

det var da utroligt.. i skal bare svare på det jeg spørger om og slet
ikke være så næsvise ;) men jo, vi har opvasker, forkert adresse på
websitet og ihc installation i hele huset ;)

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-02-05 13:12

Bo Kamp Dudek wrote:
> Hejsa
>
> Min kone ringede i går og fortalte, at hun var blevet bonnet 510,- for
> at holde 1½ time på en 1-times plads her i Vejle. Irriterende penge,
> fordi man ikke får en skid for dem.

Ligesom ved Aalborg sygehus nord - der kan man holde mere eller mindre
hvor man vil for 510 kr.

Til gengæld er det nærmest også eneste mulighed. Især hvis man - som
patienter til et sygehus jo sommetider er - er f.eks. dårligt gående.

-dennis

Fra : Karsten Andersen

Dato : 01-02-05 14:52

Tue, 01 Feb 2005 08:54:01 +0100, skrev Bo Kamp Dudek, på 17 linier, i
> [...]

>Her til morgen ringede hun så og fortalte, at hun var blevet blitzet
>ved en skole. Der er markeret til 40km/t og hun mente, at hun kørte

markeret op en påbudstavle eller forbudstavle.
Blå eller rød

hvis blå tæller den først efter de 50 km/t

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-02-05 18:49

> markeret op en påbudstavle eller forbudstavle.
> Blå eller rød
>
> hvis blå tæller den først efter de 50 km/t

Netop, også min tanke... De almindelige runde hvide skilte med rød kant og
farten angivet i midten er max, mens de firkantede blå tavler med farten
angivet (selvom der står max) er kun anbefalet...

Mvh

Emil

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 01-02-05 21:53

[...]

>markeret op en påbudstavle eller forbudstavle.
>Blå eller rød

forbud.. rød..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek