Hvor er sikkerheden på www.bilsyn.dk?
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-01-05 20:38

Blot udfra en nummerplade kan man nu se og bestille syn???

Nogen der har nogen fjender, hvis biler trænger til at komme til syn?

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-01-05 20:42

Morten Fruergaard telepaterede følgende til sin PC:

http://www.bilsyn.nu/Nyheder.7.0.html?&tx_mininews_pi1[showUid]=59&cHash=91330d0c59

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-01-05 20:52

Morten Fruergaard wrote:

> Morten Fruergaard telepaterede følgende til sin PC:

> http://www.bilsyn.nu/Nyheder.7.0.html?&tx_mininews_pi1[showUid]=59&cHash=91330d0c59

Kan det virkelig passe at man ikke skal gøre mere end bare indtaste et
registeringsnummer?

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 21:05

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det virkelig passe at man ikke skal gøre mere end bare indtaste et
> registeringsnummer?

Hvad er dit REG. Nr på bilen så skal jeg hjælpe med en afklaring

--
Tom

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-01-05 21:06

Tom wrote:

> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er dit REG. Nr på bilen så skal jeg hjælpe med en afklaring

Solgte bilen i august, men det startede med TJ58, resten har jeg glemt

Fra : Mikael L

Dato : 31-01-05 21:17

meddelelse news:41fe8948$0$48317$14726298@news.sunsite.dk...
> Blot udfra en nummerplade kan man nu se og bestille syn???
>
> Nogen der har nogen fjender, hvis biler trænger til at komme til syn?

Jeg kan ikke forstille mig at det skulle blive et problem. Hvis du f.eks.
bestilte tid til min bil til syn og jeg ikke dukkede op og jeg senere blev
standset af politiet, så vil politiet jo kunne slå op i deres register og se
at der stadig er ni mdr. til at den rent faktisk skal synes.

Mikael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-01-05 21:20

Hej!

Mikael L wrote:
> [...]
> standset af politiet, så vil politiet jo kunne slå op i deres register og se
> at der stadig er ni mdr. til at den rent faktisk skal synes.

Og hvad er det nu lige standard-tariffen er for udeblivelse til syn?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mikael L

Dato : 31-01-05 21:24

> Hej!

> Og hvad er det nu lige standard-tariffen er for udeblivelse til syn?

Jo men hvis de kan se at du ikke skal være til syn før om 9 mdr. burde det
være muligt at forklare dem at der er tale om en fejl.
Hvis det skulle overgå mig og jeg ikke ville kunne overbevise dem, så villle
jeg gå i retten.

Mikael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-01-05 21:27

Hej!

Mikael L wrote:
> Jo men hvis de kan se at du ikke skal være til syn før om 9 mdr. burde det
> være muligt at forklare dem at der er tale om en fejl.

Så tror jeg du skal være heldig. Du kunne jo have bestilt synet fordi du er ved
at sælge bilen og ville have den nysynet ved salget...

> Hvis det skulle overgå mig og jeg ikke ville kunne overbevise dem, så villle
> jeg gå i retten.

Yes, yes, og det gør jo det hele meeeeget nemmere

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mikael L

Dato : 31-01-05 21:37

> Hej!

> Så tror jeg du skal være heldig. Du kunne jo have bestilt synet fordi du
> er ved at sælge bilen og ville have den nysynet ved salget...

Som jeg læser loven kan du kun få en både for at udeblive fra et syn du er
indkaldt til, og altså ikke hvis du frivilligt stiller op til syn.

> Yes, yes, og det gør jo det hele meeeeget nemmere

Niks. Men jeg vil sgu ikke betale flere afgifter end det jeg nu engang skal.

Mikael

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-01-05 21:31

> Hej!

> Og hvad er det nu lige standard-tariffen er for udeblivelse til syn?

Siger og skriver 0 (nul) Kroner
Det er fjernet fra den 1/1 -2005 .....
Desværre, for så er der jo nok nogen der bare booker tider og bliver
væk, og det resulterer i at dem der virkelig skal bruge en tid ikke kan
få en.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-02-05 00:07

Brian Sørup wrote:

> Desværre, for så er der jo nok nogen der bare booker tider og bliver
> væk, og det resulterer i at dem der virkelig skal bruge en tid ikke
> kan få en.

Nok ikke for dig og andre det helt store problem, allerede på nuværende
tidspunkt er der officielt godtkendt 9 nye synsvirksomheder + SBI, og der er
mange flere på vej.

Alene A inspektion har planer om op mod 30 nye synssteder.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : alexbo

Dato : 31-01-05 21:35

"Kim Voss Schrader" skrev

> Og hvad er det nu lige standard-tariffen er for udeblivelse til syn?

Ingenting, det er derfor man er gået tilbage til det "usikre" system.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-02-05 00:02

Kim Voss Schrader wrote:

> Og hvad er det nu lige standard-tariffen er for udeblivelse til syn?

Fra 1. jan. 2005 => 0 kr.

Fra : Hans

Dato : 01-02-05 17:30

Hej
Jeg kan trøste dig med, at man IKKE kan bestille syn alene med et reg. nummer i
hånden. Du skal også have enten et bookingnummer, eller bilens reg. dato, så helt
nemt er det altså heller ikke.
mvh
Hans
"Re: Hvor er sikkerheden på www.bilsyn.dk?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.150.88.4)

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-02-05 17:49

Hans skrev:

> [...]
> reg. nummer i hånden. Du skal også have enten et bookingnummer, eller
> bilens reg. dato, så helt nemt er det altså heller ikke.

Jeg bestilte i går til fruens Carina E uden andre parametre end reg.nummer.
Hans

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-02-05 20:25

Hans wrote:
> [...]
> reg. nummer i hånden. Du skal også have enten et bookingnummer, eller
> bilens reg. dato, så helt nemt er det altså heller ikke.

Mit svar til dig er til gengæld ikke mogen trøst.

Sådan var det indtil den første januar.

Nu er situationen ikke mere helt den samme.

Da de nye synsvirksomheder ikke har onlineadgang til færdselsstyrelsen &
CRM, kan disse ikke umiddelbart booke ud fra bookingnummer eller med diverse
andre kontrolforanstaltninger såsom stel nr. eller første reg. dato.

Desforuden må disse nye synssteder ikke stilles dårligere end SBI, så derfor
kan/må SBI ikke den vej rundt have nogen fortrinsstilling, hvilket vil være
konkurenceforvridende.

Så jo - du kan bestille syn uden bookingnr. og/eller bilens (første) reg.
dato, det kan da udmærket være at SBI stadig fordrer denne, men - den kan
ikke praktiseres af de nye synsvirksomheder.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Martin Kiefer

Dato : 01-02-05 21:34

"Hans" <vinsalg@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nummer i
> hånden. Du skal også have enten et bookingnummer, eller bilens reg. dato,

Tjae, bestilte (og afbestilte) lige et syn til en bil vi afleverede pladerne
på for snart 2 år siden. Det gik nu ganske nemt og uden andet en
registreringsnummer....

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null