Hvor mange personer i en autocamper.
Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 31-01-05 14:59

Jeg har kigget lidt på mindre busser indrettet og registreret som
autocamper.

Er faldet over egentlige AutoCampere med kombineret sidde/soveplads
sofaer er sidelæns i forhold til kørselsretningen.

Hvad siger reglerne om antal personer sådan en må transportere.
Der er sjældent seler til andre end forsæderne.

Den seneste jeg har set på:
har umiddelbart plads til 6 personer i sofagruppen bag i bilen
men må man overhovedet bruge en sådan som daglig bus
(på hvide plader max 9 pers..)

Jens Borchert Pedersen
Vestfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-01-05 20:21

"Jens Borchert Pedersen" <jbp@vip.cybercity.junkdk> skrev i en
meddelelse news:Xns95EF9CEFBC35Bjbpvipcybercitydk@194.255.237.197...
> [...]
>
> Hvad siger reglerne om antal personer sådan en må transportere.
> Der er sjældent seler til andre end forsæderne.

Du må køre med alle dem du kan proppe ind i bussen, bare du kan betjene
køretøjet forsvarligt, og den ikke er overlæsset.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-02-05 00:16

Jens Borchert Pedersen wrote:
> [...]
> har umiddelbart plads til 6 personer i sofagruppen bag i bilen
> men må man overhovedet bruge en sådan som daglig bus

Det er nok et komplekst område, men - så vidt jeg husker må der sidde alle
de personer som kan være i køretøjet (M1), dog må den ikke være tungere end
tilladt for pågældende køretøj.

Eksempelvis er Skal der _aldrig_ være seler i en (M2) bus med langsgående
bænksæder.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg