Nyere diselbiler erfaring søges.
Fra : Jesper kohlenberg

Dato : 30-01-05 12:22

Hejsa

Jeg er ved at starte et lille firma, og skal i den forbindelse bruge en
nyerer bil.

Jeg skal kører mange km om året derfor skal det være en diesel. Den skal
være på hvide plader, men en størrelse mellemklasse stc.
Den må ikke stå på værkstedet, men skal være på landevejen, derfor en nyerer
fra 2000 og frem efter. Prisen må gerne være 200 - 250.000,-
Det må ikke være hverken Mercedes eller BMW, da disse biler ikke lige
signaliserer det samme som mit koncept i firmaet.
Jeg tænker lidt VW Passat, Ford Mondeo (nyeste model), Peogeut 305 eller
405, Opel Astra, Vectra, eller måske en Opel Omega 2,5 td.
men er der nogen der har erfaring med disse biler, mange af dem jeg har set
på har gået 200.000 + km, er dette et problem for disse biler.

Er der nogen der har erfaringer med disse biler, både gode og dårlige. Er
der noget bestemt jeg skal være opmærksom på??? Eller er der nogen
andre gode forslag end dem jeg lige har nævnt.

På forhånd tak

/koolberg

Fra : Brizz

Dato : 30-01-05 12:31

"Jesper kohlenberg" <jesper-k@mail.dk> fik følgende ud gennem sit
tastetur...

> Jeg er ved at starte et lille firma, og skal i den forbindelse bruge en
> nyerer bil.

Held og lykke med det da

> [...]
> der noget bestemt jeg skal være opmærksom på??? Eller er der nogen
> andre gode forslag end dem jeg lige har nævnt.

Jeg kører selv passat st.car fra 01. 1.9 TDI 130hk med 6 gear. Det er din
ven. De 6 gear bliver du glad for når du kører motorvej. 130km/t ligger den
på ca 26-2700 omdr=støjsvag. Den har et godt kraftoverskud hvilket gør
overhallinger til en leg. De eneste værkstedsbesøg jeg har haft er til
service. Den har ALDRIG voldt mig nogen som helst problemer. Den har gået
130kkm nu og har selv kørt de sidste 32kkm på 11 mdr. Ingen problemer i det.
Har haft en 98 model også der nåede 190kkm uden problemer. Den eneste
skavank jeg fandt ud af der var en blæser der begyndte at støje lidt.
1.9 tdi maskinerne trille snildt 400kkm+ Men forvent dog lidt flere rep. med
de stigende antal km. Men ikke flere end på tilsvarende biler.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....MEGET snart med Xenon