Hvem har besøgt Ferrari?
Fra : Jens Bertelsen

Dato : 29-01-05 21:19

Hej - jeg skal på ferie i Parma-Milano-området i april. Det er altså lige
midt i Ferrari-land, men desværre kan man kun besøge fabrikken (herunder
også Maserati), hvis han har en henvisning fra en forhandler, og det får jeg
nok ikke.

Men er der nogen, der har besøgt Galleria Ferrari i Marranello? Kan det
anbefales?

Vh. Jens

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-05 21:29

> [...]
> midt i Ferrari-land, men desværre kan man kun besøge fabrikken (herunder
> også Maserati), hvis han har en henvisning fra en forhandler, og det får

Min bror har besøgt butikken for 4-5 år siden, det var der vist ingen
problemer i.
Er det ikke bare at kontakte den danske importør http://www.ferrari.dk/ han
kan da helt sikkert hjælpe.

--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk

Fra : Ole

Dato : 29-01-05 21:39

Marranello er altid et besøg værd, hvis man er interesseret i biler og især
Ferrari. Man kan sagtens bruge en halv til hel dag i byen. Du nævner selv Galleria
Ferrari, men også Pista di Fiorano (måske testes der Formel 1 biler), forskellige
garager og værksteder med Ferrarier og Ferrarifabrikken udefra (måske testes en af
de kommende modeller på de lokale veje). Marranello er nok den byen i verden der
har den højeste koncentration af Ferrarier på vejene. Endvidere er der San Marinos
Grand Prix søndag den 24. april i Imola. God tur.

Mvh
Ole

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.243.119.117)

Fra : Jens Bertelsen

Dato : 29-01-05 22:10

Ok, du har fortalt rigeligt. Der må jeg hen.

Tak!

Jens

Fra : Mogens

Dato : 29-01-05 22:14

"Jens Bertelsen" <jbertel@donotwritejbertel.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, du har fortalt rigeligt. Der må jeg hen.

Men du kommer ikke ind.
Flere fra Alfa-klubben har gjort forsøget, men man
kommer ikke gennem porten...

Fra : Mogens

Dato : 29-01-05 22:18

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men du kommer ikke ind.

Så lige denne - har ikke nærlæst det:
www.motorstars.org/index.htm

Fra : Per Krabbe

Dato : 29-01-05 23:19

[...]

Jeg mener faktisk at have set i tysk tv at alle Ferrarier testes på en nøje
fastlagt tur inden de går til kunden.

pkc

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-05 23:24

> [...]
> jeg nok ikke.
>
> Men er der nogen, der har besøgt Galleria Ferrari i Marranello? Kan det

Hmm, jeg har godt nok hørt fra en her i gruppen som var der. Han var dybt
skuffet fordi han ikke kom ind på fabrikken. Ferrari skulle have et lille
(latterlig) museum eller udstilling som heller ikke er noget værd. Så hvis
det er med henblik på F1 bliver du nok skuffet. Men som andre skriver så
kører der en del ferrarier rundt i byen.

--
Tom

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 29-01-05 23:57

Tja, mig og en anden fra firmaet var i Italien i først på foråret 2004,
var dernede med firmaet for at købe en plastsvejsemaskine. Vi havde så en
dag i italien til sjov og spas og ville så se Farrari, vi blev kørt ca. 100
km fra hvor vi var og til Marranello, glædede os vildt... startede med at
blive skuffet stort da vi ikke kunne komme ind på fabrikken, men kørte da en
runde omkring den. ( så ingen farrari ) var så inde på museet, og blev godt
skuffet ! der var da en del F1 motorer ( historie op gennem årene ) og også
en del biler, både F1 og Deres "gade" biler.
Men alt i alt ikke det store kick. på gaderne dernede var det vildeste jeg
så 2 ducati mc'er.
I 2003 var jeg i tyskland på VW fabrik i Wolksburg .. DET var derimod en
stor oplevelse. Der var der gjort utroligt meget ud af det. i modsætning til
det lille museerum i Farari land.

Just my 2 cent.

Lars Bisgaard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-01-05 12:35

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse

> I 2003 var jeg i tyskland på VW fabrik i Wolksburg .. DET var derimod en
> stor oplevelse. Der var der gjort utroligt meget ud af det. i modsætning
> til det lille museerum i Farari land.

Kan ikke udtale mig om Ferrari, da jeg ikke har været der.
Men kan som Lars varmt anbefale VW i Wolfsburg.
www.autostadt.de for dem som vil kigge lidt på forhånd.
Nej, jeg har ikke en VW, jeg kan heller ikke lide VW.
Men deres fabrikstur og museum og mærkepavillionerne,
DET er jeg godt nok imponeret over!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-01-05 15:23

Uffe Bærentsen wrote:

> [...]
> Nej, jeg har ikke en VW, jeg kan heller ikke lide VW.
> Men deres fabrikstur og museum og mærkepavillionerne,

Hmm, det ku' være man snart skulle slå vejen forbi dér igen.
Jeg var dernede i starten af 80'erne på en druktur, øhh jeg mener studietur
og der er jo nok meget der har ændret sig siden (museum og lignende).
Dengang så vi et par glimt af den nye tophemmelige Golf model (2'eren), som
kom på gaden noget tid efter.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 15:50

> [...]
> lignende).
> Dengang så vi et par glimt af den nye tophemmelige Golf model (2'eren),

må siges at have været en suces for folkvogn at der er lavet over
100.000.000 gollere. jeg ville også godt have set wolfsburg sidste sommer,
men de havde lukket pga. strejke så vi ville ikke køre dertil. Det blev til
Porsche museet i stedet for. Tager ca. 15 min at se det hele hos Porsche og
ca. 1 time hos Mercedes.......ikke meget at komme efter.

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-01-05 15:54

Tom wrote:

> [...]
> dertil. Det blev til Porsche museet i stedet for. Tager ca. 15 min at
> se det hele hos Porsche og ca. 1 time hos Mercedes.......ikke meget

Dengang jeg var på VW fabrikken, der var der ikke noget museum.
Vi var dog på en mega rundtur, som tog hele dagen (incl forplejning og
foredrag osv).
Jeg har siden hen selv været på BMW's museum (tårnet) i München og det er
også hurtigt overset.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-01-05 22:00

> [...]
> foredrag osv).
> Jeg har siden hen selv været på BMW's museum (tårnet) i München og det er

Det var ikke nogen megatur vi var på.
Turen rundt på fabrikken tog 1 time, med 'tog' (mange-ledet-minibus).
Men der er meget andet at se på.
Nu om vinteren har de feks. både en kælkebakke og en skøjtebane
Jeg prøvede det ikke, men for 25 euro kunne du prøve en VW på deres
terræn-bane.
Det så rystende ud, men du kunne vist ikke komme galt afsted
Lamborghini pavillionen var larmende!
Før deres 'show' startede, så advarede de mod meget høj lydstyrke.
(gravide og folk med hjerte problemer blev bedt om at gå)
Jo tak, 110dB ER HØØØØØJJJJJJTTTTTTTT.
Men ellers et rimelig flot show med masser af røg og laserlys.
De kunne dog godt have skruet en hel del ned for lyden uden at det gjorde
noget.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per O.

Dato : 30-01-05 00:55

> [...]
> jeg nok ikke.
>
> Men er der nogen, der har besøgt Galleria Ferrari i Marranello? Kan det

Har været der to gange. Kan anbefales. Husk der er lukket om mandagen!

Per O.

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 30-01-05 10:36

> [...]
jeg
> nok ikke.
>
> Men er der nogen, der har besøgt Galleria Ferrari i Marranello? Kan det

Var der i 2003. Som andre nævner, så kan du ikke komme ind på det *rigtige*
fabriksmuseum (med mindre du køber en Ferrari). Galleria Ferrari har dog en
god samling af biler (vi så Enzo, F40, F50 etc der).

Vær endvidere opmærksom på, at der ikke er ret langt til Sant'Agata
Bolognese, hvor Lamborghini har hjemme. Her er der gratis adgang til
fabriksmuseet, men det er ikke længere muligt at få en rundvisning på selve
fabrikken.

Henrik

Fra : Jan

Dato : 31-01-05 08:28

> [...]
> jeg nok ikke.
>
> Men er der nogen, der har besøgt Galleria Ferrari i Marranello? Kan det

Har været der, det er absolut et besøg værd, lidt dyrt måske, men er man
interesseret så betyder det ikke noget.
Ferrari åbner ikke for besøgende, kun kunder der har købt en af deres biler
eller ansatte.
Massarati var vi inde og besøge, det var godt, men du får ikke kamera med
ind på fabrikken eller andet elektronisk udstyr.
Ferraris udstilling er et must hvis man er der nede, man kommer helt tæt på
de udstillede biler også deres formel1 biler, samtidig kan du være heldig at
der køres test på deres egen bane som ligger lidt længere henne af gaden ved
deres fabrik, man kan ikke komme ind på banen men man kan se det fra vejen,
og ellers kan man hører det i hele byen LoL, folk stopper op over alt når
der testes, så kør forsigt
på samme vej ligger der et custom værksted, som vi fik lov til at komme ind
og se, de får bilerne leveret direkte fra fabrikken, for at skille dem
totalt ad igen og tilpasse dem til kunden, med læder, interiør og ekstra
udstyr.

Jan

Fra : Jens Bertelsen

Dato : 02-02-05 17:24

Hej Jan,

Hvad gjorde I for at komme ind på Maserati-fabrikken?

Jens