køb af privatbil i Tyskland
Fra : Lone

Dato : 28-01-05 21:11

kan det svare sig??

og hvor gammel skal bilen være evt før det kan betale sig?

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-01-05 21:38

"Lone" skrev i en meddelelse:

> kan det svare sig??
>
> og hvor gammel skal bilen være evt før det kan betale sig?

Alderen har ingen betydning

Nøglen til om det kan svare sig er - prisen...

Prisen skal som en håndregel være mindre end eller lig med 1/3 af prisen på
en tilsvarende dansk indregistreret bil hos en forhandler.

/Mark.

Fra : John Sahl

Dato : 28-01-05 21:39

Mark Sandberg wrote:
> Nøglen til om det kan svare sig er - prisen...

Se det er jeg jo så ikke HELT enig med dig i, eller rettere
der kan være flere gode grunde til at finde bilen der nede..

Større udvalg.
Nogen gange mere udstyr.
I mange tilfælde meget lidt rust og.en generelt bedre stand

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-01-05 21:46

"John Sahl" skrev i en meddelelse:

> [...]
>
> Større udvalg.
> Nogen gange mere udstyr.
> I mange tilfælde meget lidt rust og.en generelt bedre stand

Læs indenad John og bemærk dig ordet - tilsvarende

Her kommer det så igen:

Fra : John Sahl

Dato : 28-01-05 21:54

Mark Sandberg wrote:
> Læs indenad John og bemærk dig ordet - tilsvarende

Jeg tror slet ikke vi er uenige når det kommer til stykket,
men jeg ville bare benytte chancen for at påpege at det
ikke alene er prisen man skal kigge på når man henter biler
hjem der nede fra.

Att. Mogens: Opel'en er leveret til den nye danske ejer
her til aften. Carsten var helt vild med den

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-01-05 22:10

> [...]

> men jeg ville bare benytte chancen for at påpege at det
> ikke alene er prisen man skal kigge på når man henter biler

Deri er jeg enig

Ubuddet er så meget større i udlandet og chanchen for at finde rigtig god
kvalitet er tilsvarende større...

Dertil kommer så, det kan være umådeligt svært, at finde tilsvarende god
kvalitet i DK. Dette faktum gør igen, at T&S vurderingen nemt falder ud til
fordel for den importerede automobil.

/Mark.

Fra : Mogens

Dato : 28-01-05 22:17

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Att. Mogens: Opel'en er leveret til den nye danske ejer
> her til aften. Carsten var helt vild med den

Okay! - men du så den ikke IRL ?

Fra : John Sahl

Dato : 28-01-05 22:25

Mogens wrote:
> Okay! - men du så den ikke IRL ?

Jo jo, jeg var med ved afleveringen, den var fin og gik rigtig godt
men jeg gad ikke tage billeder da der var mørkt. Jeg får bedre
billeder af den en af dagene.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Mogens

Dato : 28-01-05 22:39

> Jo jo, jeg var med ved afleveringen, den var fin og gik rigtig godt

Lækkert, når det er så'n :)