3 uger regel
Fra : duvedhvem

Dato : 28-01-05 13:28

Når man sælger sin bil så har køber 3 uger til at omreg eller sælge.
Hvem hænger på evt. skader på bilen samt evt. modpart og hvem skal evt.
betale hvis der påløber selvrisiko i forbindelse med en skade i de 3 uger?
Har lige solgt så .......................

kn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-05 13:32

duvedhvem telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> evt. betale hvis der påløber selvrisiko i forbindelse med en skade i
> de 3 uger? Har lige solgt så .......................

Indtil bilen er omreg. hæfter sælgers forsikring. Normalt uden selvrisiko og
præmietab.

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Spangkuk

Dato : 28-01-05 16:55

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev

> Indtil bilen er omreg. hæfter sælgers forsikring. Normalt uden selvrisiko
> og præmietab.

Yep, der er kommet nye regler.

I gamle dage hæftede sælger for alt indtil bilen var omregistreret.

I dag har forsikringsselskaberne lavet en fællespulje der fritager
sælger for skader i perioden indtil køber har fået omregistreret
køretøjet.

Det kræver s'følgelig at sælger kan dokumentere dato og tid for
overdragelsen til køber.

Fik i lavet en regning med tid og dato ?

Hvis ja, så er du fritaget fra ethvert ansvar fra den dato/tidspunkt.

Spang

Fra : duvedhvem

Dato : 28-01-05 18:18

meddelelse news:41fa30cf$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...
skrev:

> Indtil bilen er omreg. hæfter sælgers forsikring. Normalt uden selvrisiko
> [...]

Hvad betyder normalt, har alle selskaber ikke fælles regler eller kan man
forvente forskelsbehandling angående opkrævning af selvrisiko?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-05 20:53

duvedhvem telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad betyder normalt, har alle selskaber ikke fælles regler eller kan
> man forvente forskelsbehandling angående opkrævning af selvrisiko?

Jeg kender ikke til nogen, hvor man skal betale...
Det var blot min måde at fraskrive mig ansvar, hvis der er nogen der
opkræver selvrisiko...

Fra : Klaus G.

Dato : 28-01-05 17:05

> [...]
> betale hvis der påløber selvrisiko i forbindelse med en skade i de 3 uger?
> Har lige solgt så .......................

Køber har ikk krav på forsikring. Det kommer an på hvad i har skrevet i
kontrakten jo. Sælger kan jo lige så nemt tage pladerne af inden salg :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Spangkuk

Dato : 28-01-05 17:22

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev

> Køber har ikk krav på forsikring. Det kommer an på hvad i har skrevet i
> kontrakten jo. Sælger kan jo lige så nemt tage pladerne af inden salg :)

Yep, det var i gamle dage, men det gælder (gudskelov) ikke
længere. Sælger er fritaget for ethvert ansvar.

Læs mit forrige indlæg.

Spang