Nationalitet af trailere med røde nummerpl~
Fra : anders majland

Dato : 28-01-05 11:00

Uden igen at ville starte diskussionen om lastvogne der trækker ud for at
overhale uden at se sig for ... Ved 8 tiden i aftes kørte jeg nordover fra
århus med 130km/t (hvor det var tilladt). Der var ikke meget trafik, men så
mens jeg var ved at overhale 3 lastbiler trak den midterste ud til
overhaling Jeg var da oppe omkring trailerens hjul. Havde jeg været i bil
havde det sikkert givet buler. men da jeg var på mc var der lige plads nok
til at få bremset ned og komme bag ham. Han brugte så godt 1km på at
overhale en Arla lastvogn. og der havde jeg så god til til at studere
bagenden. Men den var så beskidt så jeg ikke kunen se hvor den var fra, men
nummerpladen var rød. Nå så fik jeg luft......

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-01-05 11:29

On Fri, 28 Jan 2005 10:59:34 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>havde det sikkert givet buler. men da jeg var på mc var der lige plads nok

Det beklager jeg på min kollegas vegne.

>--

> Han brugte så godt 1km på at
>overhale en Arla lastvogn. og der havde jeg så god til til at studere
>bagenden.

>--

Det vil sige at det har taget noget der ligner 36-37 sekunder?!

Regnestykket forudsætter at overhalingen er sket med ca. 90 km/t.
Dermed har du spildt et eller antal sekunder, nemlig de sekunder du
ville have vundet ved at kunne køre 130 km/t. Jeg er ikke matematiker,
så andre må regne ud hvor "lidt" det er.

På den anden side er det lige så "lidt" at min kollega tjener ved at
overhale, så for en sikkerheds skyld må jeg hellere beklage på vegne
af min kollega nok en gang.

>--

> Men den var så beskidt så jeg ikke kunen se hvor den var fra, men
>nummerpladen var rød. Nå så fik jeg luft......

>--

Jeg kan ikke komme i tanker om nogen nationaliteter der kører med røde
nr.plader.

Det er sikkert noget leasingtrailer eller prøveplader, eller noget i
den retning.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 28-01-05 11:50

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg kan ikke komme i tanker om nogen nationaliteter der kører med røde
>nr.plader.
>
>Det er sikkert noget leasingtrailer eller prøveplader, eller noget i
>den retning.

Kan man i det hele taget bruge nummeret på trailerens nr.-plade til
ret meget hvis man senere skal finde frem til chaufføren?

(man er her de myndigheder der kan have brug for den slags)

De fleste trailere er vel med synsfri-sammenkobling og en trailer kan
derfor trækkes af mange forskellige trækkere, jeg mener endda at have
set forskellige nationaliteter blandet sammen i det samme vogntog,
altså en trækker fra DK med en trailer med tyske plader eller andre
kombinationer.

Føres der protokol med hvilke trækkere en bestemt trailer er blevet
trukket med?
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-01-05 12:04

Leonard skrev:

> Kan man i det hele taget bruge nummeret på trailerens nr.-plade til
> ret meget hvis man senere skal finde frem til chaufføren?
>
> (man er her de myndigheder der kan have brug for den slags)

Det vil man stort set altid kunne gøre. Er det en udenlandsk trailer
bliver det lidt vanskeligere, da man så skal have hjælp af myndighederne
i det land traileren kommer fra. Men jeg mener de allerede har et
formaliseret samarbejde om det, så det ikke tager så lang tid som det
ellers kunne.

> [...]
> kombinationer.
> Føres der protokol med hvilke trækkere en bestemt trailer er blevet

Er det en lejetrailer vil ejeren (den der dukker op ved at søge på
nummeret) kun kunne fortælle hvem traileren er lejet ud til. Når man så
har den oplysning spørger man lejeren hvem der har kørt med traileren på
det pågældende tidspunkt. Denne skal nok komme med oplysningerne (Læs:
Der er ingen der vil beskytte en chauffør ved at nægte at give de
oplysninger.) da de ellers risikerer at myndighederne at bruge det våben
at lave en virksomhedskontrol for den pågældende periode.

Er det en trailer som vognmanden ejer (eller leaser) dropper du blot den
med udlejeren og så er resten det samme.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-05 11:56

Folmer Rasmussen telepaterede følgende til sin PC:

> [...]
> ville have vundet ved at kunne køre 130 km/t. Jeg er ikke matematiker,
> så andre må regne ud hvor "lidt" det er.

1 km ved 130 km/t = 27,7 sek.
1 km ved 90 km/t = 40 sek.

Så strækningen har tager 12,3 sek. længere tid.

Hvis han skal indhente dette på den næste 1 km, skal han da køre 233 km/t...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : NS

Dato : 29-01-05 19:04

Folmer Rasmussen wrote:

> Det beklager jeg på min kollegas vegne.

Var du inde på en rasteplads ved Haderslev i morges kl. 7? Der kom
nemlig en UPS-lastbil, der lignede den du har vist her, op og holdt på
siden af mig ved tanken. Kunne bare være morsomt, hvis det var :). På
den anden side er der nok mere end én UPS-DAF i DK.

NS

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-02-05 22:52

On Sat, 29 Jan 2005 19:04:27 +0100, NS <NS@hotmail.com> wrote:

> [...]
>siden af mig ved tanken. Kunne bare være morsomt, hvis det var :). På
>den anden side er der nok mere end én UPS-DAF i DK.

Nej, det har ikke været mig.

Jeg vil tro at den kom fra vort center i Kolding. I så fald har det
været en 85 CF, altså et nummer mindre end den 95 XF jeg kører i.

Når vi taler om biler over 6 tons, har vi i DK udelukkende DAF, for
øjeblikket.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 29-01-05 20:07

> Dermed har du spildt et eller antal sekunder, nemlig de sekunder du
> ville have vundet ved at kunne køre 130 km/t.

Mit problem er "kun" at han bragte mig i en livsfarlig situation da han
påbegyndte overhalingen da jeg var oppe på siden af ham - jeg har ikke noget
problem i at vente på trafikken når jeg indhenter nogen der er igang med en
overhaling - såfremt de trækker ind igen når de er færdige...

/A

Fra : phk

Dato : 30-01-05 21:28

> Det vil sige at det har taget noget der ligner 36-37 sekunder?!

40, Folmer - 40! ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-01-05 11:46

anders majland skrev:

> [...]
> bagenden. Men den var så beskidt så jeg ikke kunen se hvor den var fra, men
> nummerpladen var rød. Nå så fik jeg luft......

Hvis der stor "R" som første bogstav (Lidt for sig selv) og der har
siddet en hvid nummerplade med sorte tegn et andet sted har det været en
spanioler.

Det kan også være en italiner. Men så har pladen været mindre end en
normal plade. Og så har der været en anden plade der er gul med sorte
tegn og et rødt "R".

Begge lande bruger at have en nummerplade med trailerns/anhængerens
nummer og så en ekstra plade med nummeret på det trækkende køretøj.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 29-01-05 00:15

Det er da totalt ligegyldigt hvor mange sekunder, der er sparet eller tabt.
Når idioten er ved at klemme en Motorcyklist ihjel i autoværnet.

Ps kører selv lastbil både med trailer og hænger og det GØR ikke ondt at
vise hensyn både når man overhaler og bliver overhalet.

PPs når nu vores udenlandske ven havde så pokkers tralvt så han ikke ku
vente til der var fri bane bagude, ville det have været rart hvis nu arla
mande havde sluppet speederen i bare 5 sekunder så var "tumpen" forbi og
ville ikke længere spærre for bagfra kommende trafik.

PPPs der findes ikke noget værre end disse "kollegaer" der ikke VIL gi sig
når man overhaler eller endnu værre ligger så tæt så der ikke er plads til
at trække ind, hvilket tit først kan ses når man ER trukket ud.. :o/

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : anders majland

Dato : 29-01-05 12:29

> Det er da totalt ligegyldigt hvor mange sekunder, der er sparet eller
> tabt.
> Når idioten er ved at klemme en Motorcyklist ihjel i autoværnet.

Enig vi skulle gerne alle levende hjem fra arbejde - og alle dine ps vælger
jeg ikke at svare på for ikke at gentage diskussionen.

Men hvor var han fra ?

Nord for randers holdt også noget gammelet lort af en lastvogn i nødsporet
med en rød nummerplade på traileren.

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 29-01-05 20:08

> Men hvor var han fra ?

Skifttede lige fra sunsite til tele.dk da det meste af tråden manglede der -
så nu har jeg set forklaringen om mulige nummerplader