Forlygtepærer
Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 27-01-05 17:42

Der var for nogen tid siden en test af div. forlygtepærer, og herinde var
der en
del omkring de billige. Nu er jeg flyttet på "landet" og kører derfor en del

mørke veje uden gadebelysning. Her ser jeg virkelig hvor lidt jeg kan oplyse
vejen
Nu skal der altså nye pærer i dytten, men jeg vil jo godt afstemme pris og
kvalitet. Derfor vil jeg gerne høre om der er en der har et link til testen
eller
tilsvarende info.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : F.B.

Dato : 27-01-05 18:06

Andersen (3650) wrote:
> [...]
> Nu skal der altså nye pærer i dytten, men jeg vil jo godt
> afstemme pris og kvalitet. Derfor vil jeg gerne høre om der er

Køb kvalitetspærer som f.eks. Osram eller Philips.
De lyser godt og er holdbare, jeg kørte i 4 år og skiftede lige
inden vinter, selv om de ikke var gået, men alen fordi de var
blevet lidt trætte.
Flere i omgangskredsen købte "kinapærer" og skiftede i ét væk.

Idag tager en af os til Sverige (en til to gange om året) og
køber en røvfuld med hjem til trængende venner og bekendte og
deres venner og bekendte....prisen er det halve af DK. og
samtidig med der købes reservedele og andet til slæderne.
--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : Casper Bang

Dato : 27-01-05 18:21

> Der var for nogen tid siden en test af div. forlygtepærer, og herinde var
> der en
> del omkring de billige.

Her?
http://www.dkfritidbil.dk/artikler/lamper/index.htm

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 27-01-05 19:34

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41f922e4$0$48727$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Her?
> http://www.dkfritidbil.dk/artikler/lamper/index.htm
Jeps. Det var lige den. Takker.

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 27-01-05 20:06

"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i
> en meddelelse news:41f922e4$0$48727$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeps. Det var lige den. Takker.
Ja nogle svar bringer blot nye spørgsmål.
Har nu ledt en del på nettet efter testens nr. 2, 3 og 4 idet de er stort
set lige gode. Men jeg har indtil nu kun fundet Bosch'en et sted og så
var det ovenikøbet til kr.70,-. Testpanelet skriver kr.50,- så det må
sq da være muligt til den pris (altså en 50'er).

Fra : Casper Bang

Dato : 27-01-05 22:11

> [...]
> var det ovenikøbet til kr.70,-. Testpanelet skriver kr.50,- så det må
> sq da være muligt til den pris (altså en 50'er).

Jeg fandt i sin tid min pære (Phillips Premium Vision, som er #2) på en
shell-tank.
Kan dog ikke huske prisen.

Fra : phk

Dato : 27-01-05 18:25

> Nu skal der altså nye pærer i dytten, men jeg vil jo godt afstemme pris og
> kvalitet. Derfor vil jeg gerne høre om der er en der har et link til
> testen eller tilsvarende info.

Jeg skiftede den ene pærer ved grænsen til Tjekkiet i november sidste år for
25 DKr.. Den anden pære har jeg kørt 90.000+ km med (ved ikke hvor meget den
har kørt før jeg købte bilen). De sprang begge 2 i denne uge.

Philipspærer blev det, 30% + lysstyrke.

Så får vi se hvor lang tid de holder :)

--
Per, Esbjerg

Fra : HKN

Dato : 27-01-05 20:17

"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Nu skal der altså nye pærer i dytten, men jeg vil jo godt afstemme pris og
> kvalitet. Derfor vil jeg gerne høre om der er en der har et link til

Netto har netop nu Osram på tilbud - kr. 30,- stk.

-Henrik

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 27-01-05 20:32

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> wrote in message
> del
> oplyse
> testen
>
> Netto har netop nu Osram på tilbud - kr. 30,- stk.

Har kigget i både uge4 kataloget og for resten af uge 4 og i uge 5.
Ingen Osram tilbud at finde ?????????
Er det iøvrigt +30% modellen? Det er det jeg går efter

Fra : HKN

Dato : 27-01-05 21:40

> Har kigget i både uge4 kataloget og for resten af uge 4 og i uge 5.
> Ingen Osram tilbud at finde ?????????
> Er det iøvrigt +30% modellen? Det er det jeg går efter

Jeps - det er +30%!

Har selv købt - de lå i nogle kasser med andre kr. 30,- ting (værktøj,
køkkenting mm)

-Henrik

Fra : lille-bror

Dato : 27-01-05 22:30

[...]

Hejdav

Du skriver ikke hvilken type pære, det skal være... Men sikkert H4

FDM havde en test af H7 pærer i efteråret. Igen var der stor forskel,
hvad angik pris, lysstyrke, ensartethed og blænding. Vinderen var
Phillips H7 VisionPlus kr. 352,- for 2. Personligt vil jeg vælge NAVRA
H7 Standard kr. 110.- for 2, der kom ind på en 5. plads ud af 19
testede pærer.

En læser af Motor spurgte efterfølgende FDM, om der er forskel på
selve pærerne H3, H4, H7 etc. etc.. FDM svarede, at fatningerne er
naturligvis forskellige, men at selve pæren er så godt som ens...
Mvh

c",) Bjarne