Erfaringer med Citroen C2 HDi
Fra : Riverwind

Dato : 26-01-05 00:15

Hejsa

Jeg overvejer at udskifte min Peugeot 206 1,4 HDi med en Citroen C2 HDi, og
kunne i den forbindelse godt tænke mig at høre om der er nogen i gruppen der
har erfaringer med Citroen'en, mht. servicepriser, samlekvalitet, hvor langt
den kører på literen, kørekomfort osv.
Jeg kører omkring 300 km pr. dag, og Pug'en har jeg igennem 1½ år faktisk
ikke haft et eneste problem med. Grunden til at jeg overvejer Citroen'en er
at jeg godt kunne tænke mig noget mere komfortudstyr, som der er i
Elegance-pakken.

/Riverwind

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-01-05 07:08

> [...]
er
> at jeg godt kunne tænke mig noget mere komfortudstyr, som der er i

Jeg har selv en Citroen C3 1,4 HDi Elegance SensoDrive. Selvom det ikke er
den samme bil, vil jeg godt vove at påstå at de er mere eller mindre ens
alligevel - interiør og motor er i hvert fald. Min bil er fra April 04, og
har nu gået 40.000. Den har været til aut. service som foreskrevet, og der
har ikke været nogen problemer at skrive hjem om. Der var en flækket
turboslange, og en EGR ventil der var kaput, lige i starten - skete iøvrigt
samtidig, så måske de havde noget med hinanden at gøre (tror heller ikke at
det er et generelt problem). Samlekvaliteten er efter mit indtryk fint -
kabinen er noget plastic, men det har du formodentligt set. Det er heller
ikke nævneværdigt bedre i 206'eren, så ingen store forskelle der. Jeg har
*ingen* problemer haft med det elektriske udstyr -det fungerer helt efter
hensigten, og er faktisk ret gennemtænkt. Selv gearkassen, som man ellers
hørte om problemer med i starten, har været 100% problemfri - det imponerer
mig særligt, da jeg tror jeg var den første i Danmark med kombinationen af
HDi og SensoDrive.
Generelt er det en bil jeg er super-tilfreds med, jeg har ikke andet end
positive ord om den...

/Kasper Hansen