/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hastighed - Make U-turn.
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 18:21

Kan man nu helt stole på dem..?

http://www.jp.dk/login?url=fv2005/artikel:aid=2843598

--
Bjørn J.



 
 
Morten Fruergaard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-01-05 19:09

BJ telepaterede følgende til sin PC:
> Kan man nu helt stole på dem..?

Hvorfor finde ud af det?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 19:36


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:41f539b5$0$48326$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Kan man nu helt stole på dem..?
>
> Hvorfor finde ud af det?

Good point.

--
Bjørn J.



Basil (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 24-01-05 20:13

BJ wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:41f539b5$0$48326$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>>> Kan man nu helt stole på dem..?
>>
>> Hvorfor finde ud af det?
>
> Good point.

ROFL
Jeg stemmer, som sædvanligt, ikke på dem
Kai



Morten Fruergaard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-01-05 20:33

BJ telepaterede følgende til sin PC:
>>> Kan man nu helt stole på dem..?
>>
>> Hvorfor finde ud af det?
>
> Good point.



--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



bme (24-01-2005)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 24-01-05 20:11


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41f52e91$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kan man nu helt stole på dem..?
>
> http://www.jp.dk/login?url=fv2005/artikel:aid=2843598
>
> --

hmmm, var 2004 ikke noget nærmest et rekordår mht færrest antal dræbte i
trafikken??

/bo



Morten Fruergaard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-01-05 20:33

bme telepaterede følgende til sin PC:
> hmmm, var 2004 ikke noget nærmest et rekordår mht færrest antal
> dræbte i trafikken??

Det mener jeg også at have hørt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 21:30


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:41f54d6c$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> hmmm, var 2004 ikke noget nærmest et rekordår mht færrest antal
>> dræbte i trafikken??
>
> Det mener jeg også at have hørt...

Jeg har endda læst det skrevet sådan: "Antallet af ulykker og dræbte er det
laveste siden 1950".

--
Bjørn J.



Leonard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-05 22:01

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>>> hmmm, var 2004 ikke noget nærmest et rekordår mht færrest antal
>>> dræbte i trafikken??

>> Det mener jeg også at have hørt...

>Jeg har endda læst det skrevet sådan: "Antallet af ulykker og dræbte er det
>laveste siden 1950".

Og da statistik jo har det med at blive (mis)brugt på alle mulige
måder, undrer det mig at vi endnu ikke har set en eller anden påstå,
at fordi hastighedsgrænsen blev sat op til 130 km/t har vi idag det
laveste antal dræbte siden 1950.
Og derefter konkludere at grænserne skal ændres til 130 på 110
strækningerne og 150 på 130 ditto ...

Misforstå mig ikke, jeg glædes over at det indtil videre er gået så
godt med at hæve hastighedsgrænsen og synes at trafikken glider lidt
jævnere. Men det er desværre altfor tidligt at sige noget som helst om
det har givet flere eller færre ulykker, der er så mange andre
faktorer der påvirker dette spil, fx at vinteren først er begyndt nu
og at politiet jo har fulgt op med intensiv hastighedskontrol på
motorvejene.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 22:10


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:q4oav0h4su87u7libljk95fvggoepgnime@4ax.com...

KLIP

> Misforstå mig ikke, jeg glædes over at det indtil videre er gået så
> godt med at hæve hastighedsgrænsen og synes at trafikken glider lidt
> jævnere. Men det er desværre altfor tidligt at sige noget som helst om
> det har givet flere eller færre ulykker, der er så mange andre
> faktorer der påvirker dette spil, fx at vinteren først er begyndt nu
> og at politiet jo har fulgt op med intensiv hastighedskontrol på
> motorvejene.

Men dertil at kalde folk for mordere og lignende "yndigheder" er der altså
stadig lang vej.

Jeg har i mit liv lært (og ikke mindst erfaret) at giver man folk ansvar,
vokser de med opgaven.

Visse personer af anden observans, kan og vil ganske simpelt ikke erkende
dette, da det går imod deres interesser og endelige mål.

--
Bjørn J.



Leonard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-05 22:30

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Men dertil at kalde folk for mordere og lignende "yndigheder" er der altså
>stadig lang vej.

Ja.

>Jeg har i mit liv lært (og ikke mindst erfaret) at giver man folk ansvar,
>vokser de med opgaven.

Det er også min erfaring, jeg er dog ikke helt sikker på at det er det
der er sket med de danske trafikanter, desværre.

Jeg har kørt lidt i snevejret, i går, søndag blev det til 40 km
motorvej på Fyn, mens det sneede kraftigst og de fleste bilister
klumpede sammen i indersporet med 2 billængders afstand til den
forankørende - for man er jo idiot hvis man overhaler når der ligger
10 cm sne på vejen - ingen havde tænkt den tanke at det måske varen
god ide at holde noget længere afstand, alternativt sprede sig lidt ud
på vejen.
I dag, mandag, skulle jeg så en tur til hovedstaden, men en mandag
morgen har vi altså ikke tid til at holde afstand og sætte farten ned,
selvom der konstant advares i radioen og omtales uheld der lige er
sket og vejbanen tydeligt ikke er helt tør ...
I køen hjem på Køgebugt blev der kørt ligeså tæt og stresset som der
plejer, med de sædvanlige "smarte" der overhaler en kilometer i en
frakørselsbane eller sigsagger mellem alle 3 baner.

Det tyder desværre ikke på at trafikanterne er vokset med opgaven ...

>Visse personer af anden observans, kan og vil ganske simpelt ikke erkende
>dette, da det går imod deres interesser og endelige mål.

Jeg gider ikke deltage i din konspirationsteori mod erhvervslivet.
Kan vi holde det til trafik og biler, så er jeg med i snakken ellers
står jeg af denne tråd igen.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 22:39


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:2cpav01ug78t4kdtpdh6sgg8q5e2ofendu@4ax.com...

KLIP

> Det er også min erfaring, jeg er dog ikke helt sikker på at det er det
> der er sket med de danske trafikanter, desværre.

Denne frihed, hjælpes på vej af stramme rammer og kyndig vejledning.

Jeg er sikker på, vi på længere sigt kan udvidde rammerne.

> Jeg har kørt lidt i snevejret, i går, søndag blev det til 40 km
> motorvej på Fyn, mens det sneede kraftigst og de fleste bilister
> klumpede sammen i indersporet med 2 billængders afstand til den
> forankørende - for man er jo idiot hvis man overhaler når der ligger
> 10 cm sne på vejen - ingen havde tænkt den tanke at det måske varen
> god ide at holde noget længere afstand, alternativt sprede sig lidt ud
> på vejen.

Der var vel igen sne i indersporet og man således havde god mulighed for at
bremse (under forudsætning for, hastigheden var afpasset efter
forholdene)..?

> I dag, mandag, skulle jeg så en tur til hovedstaden, men en mandag
> morgen har vi altså ikke tid til at holde afstand og sætte farten ned,
> selvom der konstant advares i radioen og omtales uheld der lige er
> sket og vejbanen tydeligt ikke er helt tør ...

Her er alle dieselbilerne vel også på asfalten. De skulle efter sigende være
fantastiske ... i alle henseender..)

> I køen hjem på Køgebugt blev der kørt ligeså tæt og stresset som der
> plejer, med de sædvanlige "smarte" der overhaler en kilometer i en
> frakørselsbane eller sigsagger mellem alle 3 baner.

I dette grevskab kan man sædvanligvis også gå på vandet..

> Det tyder desværre ikke på at trafikanterne er vokset med opgaven ...

Det der taler imod dine bekymringer, er (desværre) uheldstallene iht. til de
autoriserede udstedere.

>>Visse personer af anden observans, kan og vil ganske simpelt ikke erkende
>>dette, da det går imod deres interesser og endelige mål.
>
> Jeg gider ikke deltage i din konspirationsteori mod erhvervslivet.

Det har intet med erhverslivet at gøre.

Det handler om *din* personlige frihed.

> Kan vi holde det til trafik og biler, så er jeg med i snakken ellers
> står jeg af denne tråd igen.

Måske.

--
Bjørn J.



Leonard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-05 22:56

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Jeg er sikker på, vi på længere sigt kan udvidde rammerne.

Jeg håber du får ret.

>Der var vel igen sne i indersporet og man således havde god mulighed for at
>bremse (under forudsætning for, hastigheden var afpasset efter
>forholdene)..?

Jo, lige der mens det sneede voldsomt, da var der sne overalt, men der
var tydeligvist lidt ryggere i indersporet, der kørte jo også et
fejeblad fra Dansk Autohjælp forrest.
Jeg var overbevist om at den eneste grund til at hastigheden var så
lav, var fordi DAH-bilen kørte med denne lave hastighed.
Det var pisseglat i hele vejens bredde og afstanden var bestemt ikke
tilpasset forholdene.

>> I dag, mandag, skulle jeg så en tur til hovedstaden, men en mandag

>Her er alle dieselbilerne vel også på asfalten. De skulle efter sigende være
>fantastiske ... i alle henseender..)

Ja, ja, min TDIer med træk på alle fire kunne da også snildt kome op i
fart, men den bremser sgu ligeså dårligt som alt muligt andet i det
føre.

>> Det tyder desværre ikke på at trafikanterne er vokset med opgaven ...

>Det der taler imod dine bekymringer, er (desværre) uheldstallene iht. til de
>autoriserede udstedere.

Ja, hvis tallene holder sig nede et år eller mere så begynder jeg
måske at tro på det.
Jeg tror indtil videre at noget af faldet skyldes almindelige udsving
p.gr.a. vejr osv., men at størstedelen skyldes den opdragende effekt
politiets massive indsats og den gode presseomtale af konsekvenserne i
form af bøder og orienterende prøver.

>Det handler om *din* personlige frihed.

Frihed til hvad?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:00


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:54rav09tiggihnahqi43frjr8beg0c2vt8@4ax.com...

KLIP

> Jeg tror indtil videre at noget af faldet skyldes almindelige udsving
> p.gr.a. vejr osv., men at størstedelen skyldes den opdragende effekt
> politiets massive indsats og den gode presseomtale af konsekvenserne i
> form af bøder og orienterende prøver.

Vejrliget kan vel altid bruges, da alle taler om det, men ingen gør noget
ved det..;)

Disse rammer og konsekvenser var vist klart udstukket, inden skilte blev
sadt op..?

>>Det handler om *din* personlige frihed.
>
> Frihed til hvad?

At leve livet.

--
Bjørn J.



Leonard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-05 23:08

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Vejrliget kan vel altid bruges, da alle taler om det, men ingen gør noget
>ved det..;)

Mener du dermed at det faktum at vinteren først kommer nu, ikke er
medvirkende årsag til at der mangler nogle uheld i slutningen af 2004?

>Disse rammer og konsekvenser var vist klart udstukket, inden skilte blev
>sadt op..?

Ja, men rammerne blev altså først fulgt da der stod en betjent på hver
eneste motorvejsbro med en hastighedsmåler, da kom konsekvenserne
nemlig tæt nok på.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:14


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:75sav090137q8r10vmqjrp8u4m4tftkhif@4ax.com...

KLIP

> Mener du dermed at det faktum at vinteren først kommer nu, ikke er
> medvirkende årsag til at der mangler nogle uheld i slutningen af 2004?

Nææhh, men mener du at vinteren med djævlens vold og magt skal/vil koste
menneskeliv eller lemlæstelse..?

>>Disse rammer og konsekvenser var vist klart udstukket, inden skilte blev
>>sadt op..?
>
> Ja, men rammerne blev altså først fulgt da der stod en betjent på hver
> eneste motorvejsbro med en hastighedsmåler, da kom konsekvenserne
> nemlig tæt nok på.

Det var så hut jeg visker også lovet inden skiltene blev sat op (ved
indgåelsen af aftalen = loven)..?

--
Bjørn J.



Leonard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-05 23:21

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>> Mener du dermed at det faktum at vinteren først kommer nu, ikke er
>> medvirkende årsag til at der mangler nogle uheld i slutningen af 2004?
>
>Nææhh, men mener du at vinteren med djævlens vold og magt skal/vil koste
>menneskeliv eller lemlæstelse..?

Nej, den skal ikke, men den vil ...

.... jeg tror heller ikke på at vi nogensinde når et nul i antallet af
trafikdræbte.

>Det var så hut jeg visker også lovet inden skiltene blev sat op (ved
>indgåelsen af aftalen = loven)..?

Ja, OK, vi snakker forbi hinanden, jeg snakker om trafikanternes
opførsel og du snakker om hvad politikerne sagde før indførslen.

Og vi er enige i at der ikke har været noget belæg for at kalde andre
for mordere. Det gav jeg dig ret i for flere indlæg siden

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:26


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:btsav0pjos48e52jg5k0gm94sodoau4oq3@4ax.com...

KLIP

> Nej, den skal ikke, men den vil ...

Tjaee... med blot én dræbt som kan henføres direkte til vintervejret
(føreren skal være uden nogen indflydelse overhovet), får du jo ret, men jeg
tror det skal skyldes kulden....personen skal være frosset ihjel.

> ... jeg tror heller ikke på at vi nogensinde når et nul i antallet af
> trafikdræbte.

Vi får nok heller aldrig 0 dræbte af alkohol om vi så forbyder det i hele
landet.

--
Bjørn J.



Lars L. Hansen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 25-01-05 11:18

BJ wrote:
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
....
>>Jeg gider ikke deltage i din konspirationsteori mod erhvervslivet.
>
> Det har intet med erhverslivet at gøre.
>
> Det handler om *din* personlige frihed.

Giver 130 km/t fremfor 110 km/t øget personlig frihed?
Hvad så med rockerlove, terrorpakker, registeringspligt for
teleoperatører, pas med biometriske data, osv.?

Summen af personlig frihed, er vist ikke ligefrem øget på det seneste.


Mvh.

BJ (25-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-01-05 16:43


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f61cdf$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Summen af personlig frihed, er vist ikke ligefrem øget på det seneste.

Det er jeg bestemt ikke uenig med dig i.

Hastighedsbestemmelserne er blot en pind til vor fælles ligkiste.

--
Bjørn J.



jan@fedtegreven.dk (24-01-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 24-01-05 23:13

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>I køen hjem på Køgebugt blev der kørt ligeså tæt og stresset som der
>plejer, med de sædvanlige "smarte" der overhaler en kilometer i en
>frakørselsbane eller sigsagger mellem alle 3 baner.

>Det tyder desværre ikke på at trafikanterne er vokset med opgaven ...

Hvis det er dine eneste oplevelser fra i dag - er det blot en normal
dag på bugten

men den der "kilometer i en frakørselsbane" - er vist lidt en
misfortået opfattelse af Hundige frakørslen ;)



--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Leonard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-05 23:14

jan@fedtegreven.dk wrote:

>>Det tyder desværre ikke på at trafikanterne er vokset med opgaven ...
>
>Hvis det er dine eneste oplevelser fra i dag - er det blot en normal
>dag på bugten

Jep, og det er jo lige det jeg mener, de er ikke vokset med opgaven
....

>men den der "kilometer i en frakørselsbane" - er vist lidt en
>misfortået opfattelse af Hundige frakørslen ;)

Ja, der er et ret langt stykke med 4 spor, men pilene på vejbanerne
angiver jo hvad de er til.
Lidt længere nordpå, mellem Hillerødmotorvejen og Jyllingevej er der
nogle lange til- og frakørselsspor, hvor jeg så flere lave tricket med
at køre indenom - lade som om de skal dreje fra og så fortsætte ad
tilkørselsbanen - for på den måde at komme nogle numre frem i køen.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:18


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:kgsav0pohhsetm8rs9sqm986pb7qi6ur7m@4ax.com...

KLIP

>>Hvis det er dine eneste oplevelser fra i dag - er det blot en normal
>>dag på bugten
>
> Jep, og det er jo lige det jeg mener, de er ikke vokset med opgaven
> ...

Åhh ... nu er jeg med.

Køgebugt motorvejen, er det eneste sted, der færdes bilister i Danmark.

Dermed er dette sted defacto standard for de samlede vejstrækninger i
Danmark.

Måske man skulle flytte nogen af "vores" fotovogne og "laservåbenbærende"
betjente over på denne strækning..?

--
Bjørn J.

--
Bjørn J.



jan@fedtegreven.dk (24-01-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 24-01-05 23:35

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Måske man skulle flytte nogen af "vores" fotovogne og "laservåbenbærende"
>betjente over på denne strækning..?

Behold du roligt Lauritz hjemme i Bredballe - der er så rigeligt af
hans kollegaer på færde på "bugten" ;)




--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:32


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:kttav0td1ap6mor86m8rtapc6dl53v5qen@dtext.news.tele.dk...

KLIP

>>Måske man skulle flytte nogen af "vores" fotovogne og "laservåbenbærende"
>>betjente over på denne strækning..?
>
> Behold du roligt Lauritz hjemme i Bredballe - der er så rigeligt af
> hans kollegaer på færde på "bugten" ;)

Jeg har ellers lige fået det indtryk at i står og mangler hans
tilstedeværelse.

Han har stået i lang tid og frosset på motorvejsbroen på Horsensvej
spejdende mod nord.

Det passer nemlig med at 110 km/t begynder lige efter Transportcentret i
sydlig retning, hvor det også samtidigt går ned ad bakke mod Vejlefjord
broen.

Det virker *hver* gang..;)

--
Bjørn J.



Brian (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-01-05 23:45

Hejsa

BJ skrev:

> Det passer nemlig med at 110 km/t begynder lige efter
> Transportcentret i sydlig retning, hvor det også samtidigt går ned ad
> bakke mod Vejlefjord broen.

Flueknepperi men... hvis du kører i sydlig retning, kommer 110km/t
begrænsningen da lige inden McD/Transportcenteret ?!

> Det virker *hver* gang..;)

Jeg har ihvertfald set dem alt for tit ved Transportcentret og endnu
oftere ved Vejle N afkørslen.... men er ikke snuppet endnu

/Brian



BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:48


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:41f579ee$0$48327$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Flueknepperi men... hvis du kører i sydlig retning, kommer 110km/t
> begrænsningen da lige inden McD/Transportcenteret ?!

Jep (tak for korrektionen)..

> Jeg har ihvertfald set dem alt for tit ved Transportcentret og endnu
> oftere ved Vejle N afkørslen.... men er ikke snuppet endnu

Vejle N afkørslen er den jeg kalder "motorvejsbroen på Horsensvej".

Min vej falder oftere på Horsensvej end ved Transportcentret..

--
Bjørn J.



Brian (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-01-05 23:56

Hejsa

BJ skrev:

>> Flueknepperi men... hvis du kører i sydlig retning, kommer 110km/t
>> begrænsningen da lige inden McD/Transportcenteret ?!
>
> Jep (tak for korrektionen)..

Er lidt tid siden jeg har været der, så jeg var ikke selv sikker.
Men det er da den jeg bruger når jeg skal af/på til Juelsminde

> Vejle N afkørslen er den jeg kalder "motorvejsbroen på Horsensvej".

Selvfølgelig....

> Min vej falder oftere på Horsensvej end ved Transportcentret..

Arrhhh... kom nu!
Der er da ikke noget sjovere end at dreje af ved Transportcentret og
beundre de store lastbiler med RIGTIGE dieselmotorer

/Brian



BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:57


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:41f57c81$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Arrhhh... kom nu!
> Der er da ikke noget sjovere end at dreje af ved Transportcentret og
> beundre de store lastbiler med RIGTIGE dieselmotorer

LOL.

Apropos Juelsmindelandevejen.

Jeg var ude forrige weekend hos Allan Hansen og prøve en Passat V8 med
permanent 4x4.

Morsom oplevelse når man er vant til bi-turbo..

--
Bjørn J.



jan@fedtegreven.dk (24-01-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 24-01-05 23:49

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Jeg har ellers lige fået det indtryk at i står og mangler hans
>tilstedeværelse.

niks !


>Han har stået i lang tid og frosset på motorvejsbroen på Horsensvej
>spejdende mod nord.
>Det passer nemlig med at 110 km/t begynder lige efter Transportcentret i
>sydlig retning, hvor det også samtidigt går ned ad bakke mod Vejlefjord
>broen.

>Det virker *hver* gang..;)

Naehhh - *den* fælde er da gammel ;)


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:50


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:nouav090msj0nkjqk44d2gpq29l1096acc@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> Naehhh - *den* fælde er da gammel ;)

Nu har vi jo det sted ifbm. Vejle N afkørslen i sydlig retning..

Metoden er naturligvis bedre på Horsensbakken i nedadgående retning, hvis
man stiller sig bunden.

Der skilter man jo med "brat fald"..:)

--
Bjørn J.



Leonard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-05 23:29

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Køgebugt motorvejen, er det eneste sted, der færdes bilister i Danmark.

Næh, det er bare der, der er flest samlet på samme tid og den mindste
plads pr. bil.

>Dermed er dette sted defacto standard for de samlede vejstrækninger i
>Danmark.

Nej, men det er et meget godt billede på hvordan trafikanterne opfører
sig når de presses sammen. Det er nogenlunde samme opførsel der ses
andre steder i landet, når der af en eller anden grund opstår ligeså
tæt trafik - det ses bl.a. ved trafikuheld, hvor folk føler sig
berettiget til at bruge nødspor til trafik i begge retninger.

>Måske man skulle flytte nogen af "vores" fotovogne og "laservåbenbærende"
>betjente over på denne strækning..?

Næh, for hastigheden er sjældent høj nok til at den kan måles med det
udstyr der er justeret til jyske forhold
Men kunne I bygge udstyret om, så det filmede sigsaggere, tailgatere
og overlæssede trailere efter gamle mercere med +100 km/t i 3. spor,
så kunne disse drives sammen nede ved trafikcenteret med den underlige
rundkørsel, det kunne være godt

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:34


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:48tav056u4o4lm5db08oo4df9gr8jkk6ib@4ax.com...

KLIP

> Næh, det er bare der, der er flest samlet på samme tid og den mindste
> plads pr. bil.

Vi mangler nu ikke biler i Trekantsområdet..

--
Bjørn J.



jan@fedtegreven.dk (24-01-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 24-01-05 23:32

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>>Hvis det er dine eneste oplevelser fra i dag - er det blot en normal
>>dag på bugten

>Jep, og det er jo lige det jeg mener, de er ikke vokset med opgaven
>...


well - nu er det jo også bare stadig en 110 strækning, så jeg har lidt
svært ved at se hvori den opgave skulle bestå

Det tåbeligste er da at man har ændret på ishøj-grenens
sammenfletning, så den er blevet endnu mere træls for alle

Kunsten de fleste lærer er at man fra amagermotorvejen lader de
"smarte" lege ude i de 2 venstrebaner, der fletter sammen, medens
højre bane glider ligeså flot gennem - kommer man fra tåstrupsiden af
(de nordfra kommende baner (vallensbækgrenen)) - skal man hitte høre
bane i god tid, inden slagsmålet lige før hundige frakørslen

>>men den der "kilometer i en frakørselsbane" - er vist lidt en
>>misfortået opfattelse af Hundige frakørslen ;)

>Ja, der er et ret langt stykke med 4 spor, men pilene på vejbanerne
>angiver jo hvad de er til.

Når man kan se dem ja ;) Tit er trafikken så tæt, og solen så lav som
i dag, at al udsigt er væk

bottomline er dog, at det normalt glider, på trods af den enorme
mængde biler der fiser gennem der dagligt - 160.000 biler har tallet
været oppe på. det er ubetinget danmarks værst trafikerede sted - og
tro det eller lad være - der går dælme dage mellem nogen ramler sammen


>Lidt længere nordpå, mellem Hillerødmotorvejen og Jyllingevej er der
>nogle lange til- og frakørselsspor, hvor jeg så flere lave tricket med
>at køre indenom - lade som om de skal dreje fra og så fortsætte ad
>tilkørselsbanen - for på den måde at komme nogle numre frem i køen.


Tænker du på Hillerød motorvejen mellem bagsværd og motorring2 ?

der kan jeg da også finde på at passere en dynge snegle, men typisk
fordi jeg skal mod syd.

De kunne sgu' da bare lave det stræk 3 sporet, nu pladsen er der






--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Leonard (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-05 23:34

jan@fedtegreven.dk wrote:

>Tænker du på Hillerød motorvejen mellem bagsværd og motorring2 ?

Nej, det var på Helsingørmotorvejen (hedder den det der?) sydgående,
jeg tror det er ved Islev og Jyllingevejen at der er tilsvarende spor
der.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

jan@fedtegreven.dk (24-01-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 24-01-05 23:47

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>Nej, det var på Helsingørmotorvejen (hedder den det der?) sydgående,
>jeg tror det er ved Islev og Jyllingevejen at der er tilsvarende spor
>der.

Islev og Jyllingevejen tyder mest på Hillerød motorvejen
(blev kaldt Hareskovmotorvejen i gamle dage)

anyway - jeg ved hvad du mener ;)


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:44


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:hluav0940hgqk26n7saiahj49b1jk0c7qh@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> (blev kaldt Hareskovmotorvejen i gamle dage)

Dengang var den go'..;)

--
Bjørn J.



jan@fedtegreven.dk (24-01-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 24-01-05 23:51

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Dengang var den go'..;)

Jep - *det* var tider ....

min gamle Minor kunne nå helt op på 120 derude - uden man blev kaldt
alskens onde ord og gerninger


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

BJ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-05 23:55


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:0suav0t1in8ig9sjlb9p3sbmvj7vqg119s@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> min gamle Minor kunne nå helt op på 120 derude - uden man blev kaldt
> alskens onde ord og gerninger

Det er da ingen ting, når det kun er flad vej.

Min "magarina" ville lidt mere.

Min hedengangne Rank-Xerox-potte af en Cortina 1.3 Coupé nåede 170 km/t
efter speedometeret ned at motorvejsbakken ved Århus (den gamle
indfaldsvej).

Da den nåede denne hastighed, sagde motoren på samme måde som når du kører
en negl hen ad en stålkam.

Ny motor.

--
Bjørn J.



Ukendt (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-05 10:58

On Mon, 24 Jan 2005 18:21:21 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Kan man nu helt stole på dem..?
>
>http://www.jp.dk/login?url=fv2005/artikel:aid=2843598

Heldigvis gik det den rigtige vej, og det gør vel ikke noget at blive
klogere. En hel del af skylden for, at trafikken er blevet mere sikker
er vel også at chancen for at blive snuppet er steget gevaldigt.
Iøvrigt skal Buksti vel også have en chance for genvalg
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Med chippet hund

Leonard (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-01-05 11:04

Ivan Madsen <> wrote:

>Iøvrigt skal Buksti vel også have en chance for genvalg

Det har jeg sg* svært ved at se det fornuftige i.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

BJ (25-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-01-05 16:44


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:qs5cv09dg8r2hj0q1p6uor90vl9etkcnjn@4ax.com...

KLIP

> Iøvrigt skal Buksti vel også have en chance for genvalg

Politikere har jo uanede mængder af liv.

Her har selv en kat ingen chance..

--
Bjørn J.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste