Benzinklubben.dk
Fra : Cosworthy

Dato : 22-01-05 15:13

Hej,

kender i siden? God ide må man da sige :)
http://www.benzinklubben.dk/

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-05 18:48

Cosworthy telepaterede følgende til sin PC:
> kender i siden? God ide må man da sige :)
> http://www.benzinklubben.dk/

Ja, må bare håbe at det virker....

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Non-Desperado

Dato : 23-01-05 10:11

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev:

>Cosworthy telepaterede følgende til sin PC:
>
>Ja, må bare håbe at det virker....

"Problemet" er vel at en evt. rabat er ift. listeprisen og ikke
ift. den skiltede pris.

Og hvad skal man med 10 øres rabat pr. liter, når priskrigen har
kappet 1 kr. eller mere af listeprisen.
- -
Non-Desperado

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 22-01-05 20:59

Cosworthy wrote:
> Hej,
>
> kender i siden? God ide må man da sige :)
> http://www.benzinklubben.dk/

Umiddelbart ja, men - når det så er sagt vil jeg blot spørge hvem står bag
denne hjemmside.??

Hvor ligger sikkerheden for at vore mailadrs. ikke blot havner som endnu et
handelsobjekt??

Ikke fordi noget specielt peger i den retning.

Jeg vil dog gerne vide lidt mere om initiativet, og dets "bagland".

Ellers en glimrende ide, når det er sagt vil jeg blot sige at
www.braendstofklubben.dk måske var en bedre ide. Hvis jeg tolker
siteadressens navn kan det komme til at fremstå som værende kun for folk med
benzinbiler, er det tilfældet??

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : phk

Dato : 22-01-05 21:02

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke fordi noget specielt peger i den retning.

Andet end der står ikke noget om hvem der står bag den!

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-01-05 23:00

Altså, man laver en benzinklub. 500 forbrugere der ikke har andet tilfælles
end at de er forbrugere får straks 20% rabat på benzin??? Hvorfor skulle de
overhovedet få det mindste?

Det ville også nok være lettere for forhandleren straks at give hele landet
rabat med det samme, så han ikke skal rode med de tusindvis af klubber der
kommer haltende efter.....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-01-05 08:15

Preben Riis Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> Altså, man laver en benzinklub. 500 forbrugere der ikke har andet
> tilfælles end at de er forbrugere får straks 20% rabat på benzin???
> Hvorfor skulle de overhovedet få det mindste?

Tja. Hvorfor får sælgere ca. 80 øre pr. L diese hos Metax?
Ved godt, at de kører mere end gennemsnittet, men resultatet er vel det
samme, hvis man er 10 x så mange der hver bruger 1/10 om året..

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-01-05 11:39

meddelelse news:41f34f21$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Ved godt, at de kører mere end gennemsnittet, men resultatet er vel det
> samme, hvis man er 10 x så mange der hver bruger 1/10 om året..

Jeg ville bare antyde, at går Metax med til at give benzinklubben rabat er
han ude på et skråplan, for så melder vi os da alle til. I det hele taget er
det usmageligt at give visse grupper særstilling, med mindre der er
afgørende afsætningsmæssige forskelle. Det mener jeg ikke engang der er
overfor sælgerne du nævner. De kører jo ikke én km længere fordi de får det
billigere. Men heldigvis skal der skiltes hvis forretninger giver grupper
særrabat, og så må vi jo overveje om vi vil støtte denne politik.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 23-01-05 15:18

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Men heldigvis skal der skiltes hvis forretninger giver grupper
>særrabat, og så må vi jo overveje om vi vil støtte denne politik.

Sig lige til når du har fundet det benzinselskab, der ikke giver rabat
til udvalgte kunder.

Jeg tror heller ikke på ideen, men det skader nok ikke at nogen
afprøver den. Når ikke engang en stor vognmandsforretning med et
forbrug på mange millioner kroner om året kan få en rabat der vil
noget, såeh ...
Den bedste rabataftale jeg har kendt var den Odense Taxa havde med
Haahr, og der var der en god grund til rabatten, det var Taxa der
betalte den samlede regning og skrabte ind blandt kortholderne. Så
sparede Haahr jo både risiko og administration ved for sene betalinger
osv.

--
Leonard

Fra : Henning

Dato : 23-01-05 15:57

>Tja. Hvorfor får sælgere ca. 80 øre pr. L diese hos Metax?
>Ved godt, at de kører mere end gennemsnittet, men resultatet er vel det
>samme, hvis man er 10 x så mange der hver bruger 1/10 om året..
Jeg får, via mit arbejde, 1 kr. rabat på disel hos både Shell og
HydroTexaco. Rabatten er på listeprisen, men det betyder jeg ikke
kører rundt efter tilbud, det er meget sjældent det er under
rabatprisen alligevel.
Fordelen for benzinselskaberne er at de sender en samlet regning til
mit firma, som sørger for at hente pengene ind hos de enkelte ansatte.
Jeg aner så ikke hvorfor det kun er på diesel, men måske fordi der
kalkuleres med at dieselbiler kører nogen flere kilometer end
benzinbiler?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : NumZie

Dato : 24-01-05 14:27

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> landet
> rabat med det samme, så han ikke skal rode med de tusindvis af klubber der

Jeg har prøvet at skrive til manden bag sitet. Via e-mailen på hans
hjemmeside kom mailen retur (mail not found). Nu har jeg så skrevet til den
adresse, han har oplyst til DK-hostmaster - men jeg har intet hørt.

/Kenneth

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-05 19:03

NumZie telepaterede følgende til sin PC:

Jeg skrev til info @ benzinklubben . dk fik ganske kort tid efter at vide,
at de nu var 440 forhåndstilmeldte...

Fra : NumZie

Dato : 24-01-05 20:15

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> NumZie telepaterede følgende til sin PC:
>
> Jeg skrev til info @ benzinklubben . dk fik ganske kort tid efter at vide,
> at de nu var 440 forhåndstilmeldte...

Hvor fandt du den adresse? Du fyrede bare en afsted med benzinklubben efter
snabelaet? :)

/Kenneth

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-05 20:33

NumZie telepaterede følgende til sin PC:
> Hvor fandt du den adresse? Du fyrede bare en afsted med benzinklubben
> efter snabelaet? :)

Jep...