Trafikradio
Fra : phk

Dato : 18-01-05 08:48

En dag i sidste uge kørte jeg rundt i Fredericia. På et tidspunkt blev det
flere gange meddelt at der var sket en ulykke på motorvejen (2 busser (og en
lastbil)) og at man forventede at vejen ville blive frigivet igen kl. 14.

Omkring kl. 14 var jeg væk fra min bil, men da min radio optager
trafikmeldinger skulle det jo ikke være et problem. Den havde ingen
trafikmeldinger optaget, så jeg begav mig troligt op på motorvejen - og
endte bag i en laang kø.

Radioen meddelte så at der var kø på motorvejen _uden_ at sende det som en
trafikmelding. Senere meldte den vejen værende uden problemer - og dette
måtte de så trække i sig igen, stadig uden at sende det som en
trafikmelding.

Jeg ringede til trafikradioen for at brokke mig, grunden til at de ikke
havde sendt det som trafikmelding var at så generede de de mange der
spillede CD i bilen!!

Jeg tænker de har haft nogle som har følt sig generet af at ulykken i første
omgang blev annonceret (i mine ører) alt for mange gange (måske 5 gange på
en halv time) - som en trafikmelding.

Hvad tænker de på i DR? Eller - gør de overhovedet det?

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-01-05 08:53

> Hvad tænker de på i DR? Eller - gør de overhovedet det?
>

> --
> Per, Esbjerg

Hej Per

De tænker generelt ikke ret meget over hvordan de bruger trafikradio - i min
ører lyder det som om at det stadigvæk synes at det er noget sjovt og nyt
legetøj som de elsker at lege med

HVER morgen når jeg kører på arbejde (sydfyn), så kommer der en
trafikmelding
fra sydsjælland kl. 5:56 / 5:57 - hvor en træls dame fortæller om at der som
regel
ingen problemer er på vejene - det behøver vel for pokker ikke at sendes som
en
trafikmelding

Nogenlunde det samme gør Radio Fyn - de sender en lille trafikmelding med at
der
er tabt en krydskærv-skrue ude på Lars Tyndskids mark for derefter at slutte
af med at "ellers forløber trafikken uden problemer" - hvad skal man bruge
det til ?
- "uden problemer" - betyder det at man bare kan køre løs med lukkede øjne
indtil de sender en ny trafikmelding, eller hva'

Bare mit sure opstød - men de burde altså sende studieværterne på et større
kursus i brug af disse trafikmeldinger

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brizz

Dato : 18-01-05 09:41

"Godmorgen. Jeg afbryder bare for at sige der ikke er nogen problemer. Alt
forløber vel." Så luk dog røven!!!

Er også rigtig træt af dem!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-01-05 09:44

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> "Godmorgen. Jeg afbryder bare for at sige der ikke er nogen problemer. Alt
> [...]

Lige præcis hvad jeg også plejer at tænke (og sige højt hvis jeg er alene i
bilen)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mikael L

Dato : 18-01-05 10:29

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> "Godmorgen. Jeg afbryder bare for at sige der ikke er nogen problemer. Alt
> forløber vel." Så luk dog røven!!!
>
> Er også rigtig træt af dem!

Jeg kan ikke være mere enig.

Mikael

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-01-05 19:50

Brian S Jensen wrote:

> De tænker generelt ikke ret meget over hvordan de bruger trafikradio - i min
> ører lyder det som om at det stadigvæk synes at det er noget sjovt og nyt
> legetøj som de elsker at lege med

Problemet er nok at de endnu ikke har gjort op med sig selv hvordan de
vil bruge muligheden.

Derudover har trafik også i mange år været et "venstre-hånds" område i
statsradioen. Hvorfor mon de, i mange år, lod en drukkenbolt være
hovedaktør på området?

> [...]
> fortæller om at der som regel ingen problemer er på vejene - det
> behøver vel for pokker ikke at sendes som en trafikmelding

Det er nu meget godt med regelmæssige meldinger om trafikken. Specielt
når man skal langt kan det give et overblik over hvad man har i vente.

Måske de vil opnå størrere accept hvis de, ligesom på de alternative
radioer i andre lande, også indeholdt oplysninger om hvor
fartkontrollerne gemmer sig.

> [...]
> af med at "ellers forløber trafikken uden problemer" - hvad skal man bruge

At være orienteret om hvad trafikken byder længere fremme er nu en god ting.

Og da man ikke kan sende meldinger til hver enkelt bil for sig, bliver
vi nødt til at acceptere at nogen af meldingerne vedrøre steder hvor vi
ikke er på vej hen.

> - "uden problemer" - betyder det at man bare kan køre løs med lukkede øjne
> indtil de sender en ny trafikmelding, eller hva'

Man har da forhåbentlig stadig lov at tænke selv når man færdes i trafikken.

> Bare mit sure opstød - men de burde altså sende studieværterne på et større
> kursus i brug af disse trafikmeldinger

Det kan vi så til gengæld kun være enige om.

Men som følge af at de ikke kan, vil, tør, mener der er brug for, at
ansætte folk til fast at styre området er der ingen der opnår rutine i
at bruge systemet.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-01-05 10:17

phk wrote:
> Hvad tænker de på i DR? Eller - gør de overhovedet det?

Tja, under den store storm her for nylig, nåede jeg hele vejen fra
København til Korsør uden at høre en eneste trafikmelding. Da jeg kørte
ind ved betalingsanlægget havde broen være lukket i fem minutter. De
kunne måske godt lige have varslet...

Mvh.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-01-05 20:49

En helt masse bits fra Lars L. Hansen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> [...]
> København til Korsør uden at høre en eneste trafikmelding. Da jeg kørte
> ind ved betalingsanlægget havde broen være lukket i fem minutter. De

Stod det ikke på den der pristavle at broen var lukket?

Jeg troede faktisk det var en af ideerne i at man havde den i sådan en fin
udgave (så tit og pludseligt ændrer de jo trods alt heller ikke priserne :)).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Rules are ... like ... arbitrary"
-- Samuel L. Jackson as Elmo McElroy in '51st State'

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-01-05 20:52

En helt masse bits fra phk til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Jeg ringede til trafikradioen for at brokke mig, grunden til at de ikke
> havde sendt det som trafikmelding var at så generede de de mange der
> spillede CD i bilen!!

Kan man ikke på alle RDS/TA-radioer slå TA fra?

[...]

> Hvad tænker de på i DR? Eller - gør de overhovedet det?

Der er op til flere indicier på, at visse dele af DR render rundt med deres
hoveder oppe i deres røvhuller...

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Jeg slipper sgu' altid en lille en når jeg ser Morten Stig"
-- Carsten Bang som subsistensløs i 'Vindhætterne'

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-01-05 21:12

On Tue, 18 Jan 2005 20:51:43 +0100, Henrik Bøgh
<henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

>Der er op til flere indicier på, at visse dele af DR render rundt med deres
>hoveder oppe i deres røvhuller...

>--

En yderst kompliceret og ret anstrengende arbejdsstilling, må jeg
sige. *LOL*

Jeg ville måske udtrykke det lidt anderledes, men dog således at
din/min mening ikke går tabt.

Skide socialdemokrater - hele banden.

Så bliver der ikke bøvl med arbejdstilsynet og ergonomerne.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-01-05 08:48

En helt masse bits fra Folmer Rasmussen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Så bliver der ikke bøvl med arbejdstilsynet og ergonomerne.

LOL, LOL og 3x LOL.

Tak Folmer. Du har lige gjort min arbejdsdag lidt sjovere (alle kollegaerne
omkring undrede sig over mit spontane grineudbrud) :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I wouldn't give a bucket of piss for your future"
-- Emilio Estevez as Billy the Kid in 'Young Guns II'

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-01-05 12:50

On Wed, 19 Jan 2005 08:47:31 +0100, Henrik Bøgh
> [...]

>Tak Folmer. Du har lige gjort min arbejdsdag lidt sjovere (alle kollegaerne
>omkring undrede sig over mit spontane grineudbrud) :)

Jeg kan tørt konstatere, at man i forsvaret har tid til at læse usenet
i arbejdstiden.

Det er øndigt at ens skattepenge skal gå til den slags.

Det glæder mig dog uendeligt, at du har overskud til at smide en
kommentar om det, idet det er mit indtryk, at de fleste responser man
får på sine indlæg i debatten, helst skal udløses af noget negativt.

Så takken går begge veje.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-01-05 16:12

En helt masse bits fra Folmer Rasmussen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Jeg kan tørt konstatere, at man i forsvaret har tid til at læse usenet
> i arbejdstiden.

Hvorfor skulle vi i forsvaret være anderledes end alle andre offentligt
ansatte? :D

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Life is about finding inner peace"
-- Michael Boatman as Carter Heywood in 'Spin City'

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 00:37

Henrik Bøgh wrote:

> Kan man ikke på alle RDS/TA-radioer slå TA fra?

Det hjælper ikke så meget da de det halve af gangene spiller lyden som
en jingle uden at aktivere systemet. Så det bliver en del af udsendelsen
og ikke noget der afbryder udsendelsen for dem der har valgt det.

Mit "sterioanlæg" herhjemme har faktisk RDS-funktion. Men ikke TA.
Alligevel får jeg de fleste af trafikmeldingerne, med jingle.

Jeg har også lagt mærke til at de fleste af dem ikke bare kommer når de
kommer. De kommer lidt inde i musikken, og ikke mens der tales mellem
numrene.

> Der er op til flere indicier på, at visse dele af DR render rundt med deres
> hoveder oppe i deres røvhuller...

Jeg tror faktisk nærmere det er fordi de bruger den første hjerne(#1).

1) Forskning har vist at vores tyndtarm består af en slimhinde (inderst)
og to lag muskler (Dem der brokker sig en gang imellem). Og at vi mellem
de to muskellag har et lag med hjerneceller. Yderligere mener de at de
hjerneceller vi har i rygmarven (2. hjerne), i lillehjernen (3. hjerne)
og i storehjernen (4. hjerne) er kommet fra den 1. hjerne i løbet af
evolutionen.

Det giver unægtelig udtryk som "At tænke med røven" en ny betydning.

Fra : anders majland

Dato : 18-01-05 21:08

> Hvad tænker de på i DR? Eller - gør de overhovedet det?

Tror jeg ikke. For et par år siden var jeg lige kørt fra silkeborg med
retning øst. Så kom der en trafikmeddelse om at storbæltsbroen var lukket -
uden yderligere forklaring. Jeg kørte ind til siden og ringede hjem, for
lige at lade hende undersøge det nærmere. Hun kunne ikke umiddelbart finde
ud af noget, men det blæste da godt så jeg antog at det nok var pga vinden,
så jeg vendte skuden og kørte op og overnattede hos noget familie i viborg
På turen derop kom der ikke ydeligere information i radioen. Dagen efter
fandt jeg ud af at broen havde været lukket i 5 min pga risikoen for at at
et skib der var ude af kurs ville påsejle broen .....

/A

Fra : Gismo

Dato : 19-01-05 23:07

phk wrote:

> Omkring kl. 14 var jeg væk fra min bil, men da min radio optager
> trafikmeldinger skulle det jo ikke være et problem.

Hvordan det? hvad hedder sådan en radio?

Gismo

Fra : phk

Dato : 20-01-05 08:43

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan det? hvad hedder sådan en radio?

Det er en Blaupunkt Bremen CD 72. Du kan læse om Blaupunkts radioer på
www.blaupunkt.de, søg under anleitung og du finder et breds udvalg af
radioer.

Man kan sætte tiden til næste dag, så den starter med at samle
trafikmeldinger op til - jeg mener det er 1½ time før man starter af
hjemmefra. Den fortsætter med at samle trafikmeldinger 1 time (mener jeg det
er) efter man har slukket radioen). Hver gang man slukker den søger den
efter en kanal med trafikmeldinger.

Desuden har jeg monteret 2 antenner på den (twinceiver), så den kan hente
kanalerne temmelig langt væk fra :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Gismo

Dato : 24-01-05 21:37

phk wrote:

> Det er en Blaupunkt Bremen CD 72. Du kan læse om Blaupunkts radioer på
> www.blaupunkt.de, søg under anleitung og du finder et breds udvalg af
> radioer.

Den hedder vist Bremen CD 74 nu.

Er der en der kan finde den i en forretning i tyskland
ikke for langt fra grænsen.

Så skal jeg bare have lavet strømmen om, da strømmen
afbrydes når man tage nøglen ud.

Gismo

Fra : phk

Dato : 13-02-05 17:44

> Den hedder vist Bremen CD 74 nu.

Det er muligt :)

> Er der en der kan finde den i en forretning i tyskland
> ikke for langt fra grænsen.

Jeg købte den i Citti park, det der hed Metro før.

> Så skal jeg bare have lavet strømmen om, da strømmen
> afbrydes når man tage nøglen ud.

Når man slukker for den lytter den efter trafikmeldinger i 2 timer efter.

--
Per, Esbjerg