Fiat Marea
Fra : Zeros

Dato : 16-01-05 15:23

Hej
Jeg går og overvejer at købe en st.car... Der skal nemlig snart være plads
til en barnevogn i bilen.
Jeg er faldet for Fiat Marea. Den findes så med forskellige modelbetegnelser
som:
SX
ELX
HLX

SX hedder kun 1,6'ere
HLX er der åbenbart kun 2,0'eren der bliver kaldt
ELX bruges til både 1,6 og 1,8 ...men hvad er forskellen?
Hvad får man mere ved at købe en 2,0 end motorstørrelse?
Er der ellers noget godt /skidt om bilen hører jeg gerne om det.

/Martin

Fra : Claus

Dato : 16-01-05 18:31

"Zeros" <Filuma@tel2adsl.DanmarK> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad får man mere ved at købe en 2,0 end motorstørrelse?
> Er der ellers noget godt /skidt om bilen hører jeg gerne om det.

2,0'eren er en dejlig 5-cylindret sag med 147-155 hk. De har haft et stort
værditab så de i dag er attraktive at købe brugte. Husk blot
driftsudgifterne. Regn med 9-10 km/liter og så er der noget med motoren skal
ud af bilen ved skift af tandrem, har hørt om beløb i nærheden af 10.000 for
det, men lyden...mums. Desuden har den alt hvad der er værd at have i
udstyr.

Forskellen på SX og ELX er noget med andet indtræk, andre forlygter, lidt
el-udstyr. Kan ikke huske om ELX på et tidspunkt også havde aircon. Det er
generelt svært at sige noget om Mareas udstyrsniveau da der har været en del
kampagnemodeller = nemmeste løsning ud og kigge i den virkelige verden. Husk
at medbringe en bilkyndig da en brugt Marea både kan være et godt køb og et
mareridt.

1,6 og 1,8 kører så vidt jeg husker næsten ens, så prøv en af hver og
overvej om 1,8 er merprisen værd.

Autobild har testet søstermodellen Bravo/Brava af nogen gange læs mere her:
http://www.autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=916
http://www.autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=6780

Vh. Claus

Fra : John Sahl

Dato : 16-01-05 18:39

Claus wrote:
> [...]
> motoren skal ud af bilen ved skift af tandrem, har hørt om beløb i
> nærheden af 10.000 for det, men lyden...mums. Desuden har den alt

Det er længe siden der kom en løsning så man ikke længere
skal have motoren ud ved tandremsskift på den, nu tilter de
så vidt jeg husker motoren i stedet. Så prisen er vist det halve
nu.

2.0'eren er en fed fed maskine med en ypperligt lækker lyd.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Claus

Dato : 16-01-05 22:47

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nu.
>
> 2.0'eren er en fed fed maskine med en ypperligt lækker lyd.

Så blev vi lidt klogere i dag også !

/Claus

Fra : *trads*

Dato : 16-01-05 23:20

Jeg har en 1.6 ELX Estivia med Aircon/klima Fra 10/97
km 103000
Vi købte den for 4mdr siden - og på garentien har vi fået skiftet
lygte/visker modulet samt starteren.ingen problem der.
Og vi er vildt glade for det køretøj. Alle 4

Henrik