SP. om dækmærkning
Fra : Johnny

Dato : 16-01-05 12:22

I markedsgruppen omtales ved salg af fælge ofte "ET" og "indpresning". Hvad
betyder det, og hvilken betydning har det i relation til fælgen ?

Mvh Johnny

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-01-05 13:16

Johnny wrote:
> I markedsgruppen omtales ved salg af fælge ofte "ET" og
> "indpresning". Hvad betyder det, og hvilken betydning har det i
> relation til fælgen ?

ET er indpresningsdybden på fælgen (det er en forkortelse af det tyske
"Einpressungs Tiefe", tror jeg det hedder ).
Den "fortæller" hvor langt ude/inde yderkanten på fælgen sidder, når de er
monteret på bilen.
Tallet er et mål opgivet i mm og det findes ved at måle fra fælgens
anlægsflade og til midten af fælgens bredde.
Det vil populært sige, at jo lavere ET mål des længere ude sidder hjulet på
bilen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Johnny

Dato : 16-01-05 17:51

Hej Peer

Tak for det hurtige svar. Så blev jeg det klogere :)

Mvh Johnny